احمدپور داریانی، محمود (1396). "شناسایی عوامل موفقیت منابع انسانی در کسبوکارهای کوچک و متوسط"، توسعه کارآفرینی، 10(1): 20-1.
اتقیائی، ارشام (1392). "شناسایی فرصتهای کارآفرینانه در گردشگری پزشکی شهر مشهد"، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران.
ایمانزاده، علی؛ همراهزاده، ملیکا؛ جعفریان، وحیده و جباری، کامران (1396). " تجربیات زیسته گردشگران پزشکی از درمان در بیمارستانهای شهر تبریز"، مطالعات مدیریت گردشگری، 12(37): 25-46.
جباری، علیرضا (1388). "طراحی الگوی گردشگری پزشکی ایران"، پایاننامه دکترای دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران.
خوارزمی، امیرعلی؛ رهنما، محمدرحیم؛ جوان، جعفر و اجزاشکوهی، محمد (1395). "عوامل مؤثر بر ارتقای گردشگری سلامت؛ مقایسه دیدگاه گردشگران خارجی و مدیران داخلی"، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 8(3): 405-416.
رنجنوش، راحله؛ بروجنی، حمیدضرغام و حمیدی، ناصر (1395). "بخشبندی کسبوکارهای گردشگری پزشکی ایران از دید بیماران خارجی"، برنامهریزی و توسعه گردشگری، 5(18): 72-54.
شالبافان، عالیاصغر(1386). "راهکارهای توسعه گردشگری سلامت: با رویکرد گردشگری پزشکی"،پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
شالبافان، عالیاصغر و رحمانی، زهرا (1394). "گردشگری سلامت در رویکردی جامع"، انتشارات مهکامه.
گودرزی، مجید و فیروزی، محمدعلی (1395). گردشگری پزشکی، تهران، نشرآراد.
معبودی، محمدتقی و حکیمی،هادی (1394). "عوامل تعیینکننده گردشگری پزشکی؛ نمونه موردی ایران"، برنامهریزی و توسعه گردشگری، 4(15): 106-80.
ملکی، سعید و توانگر، معصومه (1394). "بررسی و تحلیل چالشهای گردشگری سلامت مشهد از منظر بیماران خارجی"، جغرافیا و توسعه فضای شهری، 3(2)؛ 153-163.
نعمتی، ولی؛ ابراهیمپور، حبیب و پورکریمی، پرویز (1394). "مفهومسازی گردشگری سلامت در ایران (مفاهیم، مدلها و نظریهها)"، اولین همایش ملی گردشگری پایدار با رویکرد گردشگری ورزشی، سلامت و محیطزیست، اردبیل.
نیکرفتار، طیبه؛ حسینی، الهه و مقدم، عاطفه (1396). "شناسایی عوامل مؤثر در جذب گردشگران پزشکی در ایران"، فصلنامه مدیریت سلامت،۲۰ (۶۷) :۶۴-۷۴.
هادیزاده مقدم، اکرم؛ زاهدیاننژاد، محمدحسین؛ قنبرزاده میاندهی، رضا و فخارمنش، سینا (1392). "الگوی عوامل مؤثر بر انگیزه گردشگران پزشکی برای ورود به ایران"، چشمانداز مدیریت بازرگانی، 48: 59-79.
Altin, M. M., Singal, M., & Kara, D. (2011). Consumer decision components for medical tourism: A stakeholder approach.
Awadzi, W., & Panda, D. (2006). Medical tourism: Globalization and the marketing of medical services. Consortium Journal of Hospitality and Tourism, 11(1), 75-81.
Badulescu, D., & Badulescu, A. (2014). Medical tourism: between entrepreneurship opportunities and bioethics boundaries: narrative review article. Iranian journal of public health, 43(4), 406.
Bristow, R. S., Yang, W. T., & Lu, M. T. (2011). Sustainable medical tourism in Costa Rica. Tourism Review, 66(1/2), 107-117.
Caballero-Danell S., & Mugomba C., (2007), Medical tourism and its entrepreneurial opportunities: A conceptual framework for entry into the industry. Master Thesis, Goteborg University.
Carrera, P. M., & Bridges, J. F. (2006). Globalization and healthcare: understanding health and medical tourism. Expert review of pharmacoeconomics & outcomes research, 6(4), 447-454.
Chang, I. C., Chou, P. C., Yeh, R. K. J., & Tseng, H. T. (2016). Factors influencing Chinese tourists’ intentions to use the Taiwan Medical Travel App. Telematics and Informatics, 33(2), 401-409.
Chen P., Kung R., Huang M., Chen F., Pei L. (2012). Exploring the medical tourism development barriers and participation willingness in Taiwan: an example of mainland tourist, World academy of Science, Engineering and Technology. 6: 8-29.
Creswell, J. W., & Clark, V. L. P. (2017). Designing and conducting mixed methods research- Sage publications.
Fetscherin, M., & Stephano, R. M. (2016). The medical tourism index: Scale development and validation. Tourism Management, 52, 539-556.
Ganguli, S., & Ebrahim, A. H. (2017). A qualitative analysis of Singapore's medical tourism competitiveness. Tourism Management Perspectives, 21, 74-84.
Garcia-Altes, A. (2005). The development of health tourism services. Annals of Tourism Research, 32(1), 262-266.
Harahsheh, S.S. (2002). Curative Tourism In Jordan And Its Potential Development,Thesis for the fulfillment of MA in European Tourism Management (ETM),Bournemouth University, United Kingdom,1-135.
Han, H., & Hyun, S. S. (2015). Customer retention in the medical tourism industry: Impact of quality, satisfaction, trust, and price reasonableness. Tourism Management, 46, 20-29.
Heung, V. C. S., Kucukusta, D., & Song, H. (2010). A conceptual model of medical tourism: implications for future research. Journal of Travel and Tourism Marketing, 27(3), 236-251.
Kaur, P. (2016). Entrepreneurshıp In Medıcal Tourısm Industry. International Journal Of Information Movement, 5 (1), 22-25.
Kind, S., & zu Knyphausen-Aufseß, D. (2007). What is “Business Development”?—The Case of Biotechnology. Schmalenbach Business Review, 59(2), 176-199.
Lee, C. (2006). Medical tourism, an innovative opportunity for entrepreneurs. Journal of Asia Entrepreneurship and sustainability, 3(1), 3-5.
Lunt, N., & Carrera, P. (2011). Systematic review of web sites for prospective medical tourists. Tourism Review, 66, 57-67.
Lunt, N., Horsfall, D., & Hanefeld, J. (2016). Medical tourism: A snapshot of evidence on treatment abroad. Maturitas, 88, 37-44.
Mays, R. M., de Leon Siantz, M. L., & Viehweg, S. A. (2002). Assessing cultural competence of policy organizations. Journal of Transcultural Nursing, 13(2), 139-144.
Mohamad, W. N. (2016). The Effects of Service Quality, Companion's Satisfaction and Delight on Behavioural Intention in Private Hospitals for Medical Tourism (Doctoral dissertation, Universiti Sains Malaysia).
Mohan, A. V., Ejnavarzala, H., & Lakshmi, C. N. (2012). University Linkages in Technology Clusters of Emerging Economies? Exploratory Case Studies from Cyberjaya, Malaysia-a Greenfield Development and Cyberabad, India? a Brownfield Development. World Technopolis Review, 1(1), 42-55.
Owen, D. (2007). Silicon Valley’s secret ingredient. Manchester Business School, Spring.
Pocock, N. S., & Phua, K. H. (2011). Medical tourism and policy implications for health systems: a conceptual framework from a comparative study of Thailand, Singapore and Malaysia. Globalization and health, 7(1), 1-12.
Porter, M. E. (2008). The five competitive forces that shape strategy. Harvard business review, 86(1), 25-40.
Pyke, S., Hartwell, H., Blake, A., & Hemingway, A. (2016). Exploring well-being as a tourism product resource. Tourism Management, 55, 94-105.
Ranjan Debata, B., Sree, K., Patnaik, B., & Sankar Mahapatra, S. (2013). Evaluating medical tourism enablers with interpretive structural modeling. Benchmarking: An International Journal, 20(6), 716-743.
Ricafort, K.M.F. (2011). A Study of Influencing Factors That Lead Medical Tourists to Choose Thailand Hospitals as Medical Tourism Destination (Master Disertation), Webster University, Cha-am, Thailand
Seow, A. N., Choong, Y. O., Moorthy, K., & Chan, L. M. (2017). Intention to visit Malaysia for medical tourism using the antecedents of Theory of Planned Behaviour: A predictive model. International Journal of Tourism Research, 19(3), 383-393.
Smith, P. C., & Forgione, D. (2007). Global outsourcing of healthcare: a medical tourism model. Journal of Information Technology Case and Application Research, 9(3),19-30.
Viladrich, A., & Baron-Faust, R. (2014). Medical tourism in tango paradise: The internet branding of cosmetic surgery in Argentina. Annals of Tourism Research, 45, 116-131.
Wongkit, M., & McKercher, B. (2013). Toward a typology of medical tourists: A case study of Thailand. Tourism Management, 38, 4-12.