اهداف
نشریه توسعه کارآفرینی با هدف تبادل علم و هم اندیشی بین محققان و متخصصان حوزه های کارآفرینی و کسب وکار به صورت فصلنامه توسط دانشگاه تهران منتشر میگردد و از کلیه متخصصین و علاقمندان دعوت می نماید تا یافته های پژوهشی خویش را از طریق این مجله منتشر نمایند.
محورهای موضوعی فصلنامه توسعه کارآفرینی
ارائه مدل بومی کاربردی برای توسعه کارآفرینی در ایران با عنایت به برنامه چشم انداز بیست ساله ، برنامه های پنجساله و قوانین و مقررات دولتی در ایران ؛
محیط کنونی کسب و کار ، بین المللی شدن کسب و کارها و مهارت های کسب و کار ؛
آسیب شناسی مراحل تأسیس و رشد شرکت های نوپا و زود بازده در ایران ؛
ارائه راهکارها به منظور تدوین برنامه های اثربخش کسب و کار ( BP ) و ایجاد کسب و کارهای کارآفرینانه در ایران ؛
نظریه پردازی ، روش شناسی و سنخ شناسی در کارآفرینی ؛
تببین انواع کارآفرینی و زمینه های رشد و توسعه آنها ؛
تشخیص و بهره برداری از فرصت های کارآفرینی ؛
کارآفرینی در کسب و کارهای کوچک ، متوسط و زودبازده ؛
بررسی ارتباط فرهنگ و نظام ارزشی جامعه با کسب و کارهای کارآفرینانه ؛
مطالعات تطبیقی در زمینه کارآفرینی ؛
بررسی ارتباط بین موضوعات رفتار سازمانی با ابعاد مختلف کارآفرینی از طریق مطالعات میدانی ؛
روندهای کارآفرینی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ؛
نقش دولت در توسعه کارآفرینی ؛
پرداختن به حوزه های مختلف کارآفرینی همچون : کارآفرینی اجتماعی ، مدنی ، سازمانی و شرکتی ، محیطی ، سیاسی ، روستایی ، اقلیت ها ، زنان و غیره ؛
تأثیر کارآفرینی در رشد و توسعه اقتصادی جوامع ؛
بررسی میزان کارآفرینی در سازمان های دولتی و خصوصی ایران ؛
بررسی راههای تأمین منابع مالی کارآفرینان در ایران ؛
نیازسنجی آموزش کارآفرینی در رشته های مختلف صنعتی ، خدماتی و کشاورزی ؛
بررسی موانع کارآفرینی در ایران ؛
بررسی ارتباط بین مفاهیم و ابعاد کارآفرینی با حوزه های مطالعاتی سایر علوم ( جامع شناسی ، علوم اجتماعی ، اقتصاد ، مدیریت ، روانشناسی ، فنی-مهندسی و غیره ) که در ماهیت میان رشته ای بودن کارآفرینی ایفای نقش می کنند ؛
پژوهش های موردی به منظور مستندسازی تجربیات کارآفرینان ایرانی ؛
بررسی علل ناکارآمدی و ارائه راهکارها به منظور تقویت مراکز رشد و انکوبا تورهای کارآفرینی ؛
بررسی موانع ساختاری ، رفتاری و محیطی کارآفرینی در ایران ؛
بررسی روشها و فرصت های خوداشتغالی در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی ایران ؛
ارزیابی و تحلیل اثربخشی تسهیلات دولتی در جهت حمایت از کارآفرینان ؛
بررسی وضعیت کارآفرینی ایرانیان خارج از کشور ؛
بررسی علل شکست یا رکود کسب و کارهای کارآفرینانه در ایران ؛
ارائه الگوهای کاربردی برای تأسیس مراکز مشاوره فنی ، حقوقی ، مدیریتی ، مالی برای کارآفرینان ایرانی ؛
بررسی بسترها و زمینه های شکل گیری و توسعه کسب و کارهای خانگی و خانوادگی ؛
بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با کارآفرینی و راهکارهای توسعه و کسب و کارهای اینترنتی ؛