ابوالعلایی، بهزاد؛ فخاری، عباس (1384)، مدل شایستگیهای مدیران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.
بابایی زکلیلی، محمدعلی (1385)، طراحی نظام جامع توسعه مدیران (تجربه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، سومین کنفرانس توسعه منابع انسانی، تهران: موسسه مطالعات و بهرهوری نیروی انسانی، ص 11-32.
بالانتاین، یان؛ پوا، نیگل (1385)، کانون ارزیابی و توسعه مدیران، ترجمه مسعود سلطانی، تهران: انتشارات آسیا.
تصدیقی، محمدعلی (1385)، موانع توسعه شایستهسالاری در اندیشه دینی و نحوه استفاده از منابع قدرت در بین مدیران شایسته و نالایق، مجموعه مقالات اولین همایش توسعه شایسته سالاری در سازمانها، تهران.
چیتساز، احسان (1391)، الگوی شایستگی مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور، تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معاونت فرهنگی و اجتماعی- دفتر برنامهریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی.
چیت ساز، احسان؛ ذوالفقارزاده، محمدمهدی؛ غیاثی ندوشن، سعید (1390)، تدوین الگوی شایستگیهای محوری مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها در ایران اسلامی، مدیریت در دانشگاه اسلامی، سال اول، شماره 2، 251-272.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی؛ آذر، عادل (1392)، روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار- اشراقی.
رضایت، غلامحسین (1390)، طراحی الگوی شایستگیهای رؤسای دانشگاههای دولتی ایران. پایان نامه دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی.
زاهدی، شمسالسادات؛ شیخ، ابراهیم (1389)، الگوی قابلیتهای راهبردی مدیران میانی دولتی، مطالعات مدیریت راهبردی، 139-95.
سازمان تأمین اجتماعی (1386). طراحی الگوی شایستگیهای مدیران سازمان تأمین اجتماعی.
گال، مردیت؛ بورگ، وال؛ گال، جویس (1384)، روش تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی، ترجمه گروه مترجمان، تهران: سمت.
نادریان جهرمی، مسعود (1381)، شایستگیها و قابلیتهای ورزشی، پایاننامه دکتری، دانشگاه تربیت معلم.
نیرومند، پوراندخت؛ جهانیار بامداد، صوفی بامداد؛ اعرابیریال، سیدمحمد؛ امیری، مقصود (1391)، چارچوب مفهومی شایستگی مدیران عامل شرکتهای فناوری بنیان: ابعاد، مولفهها و شاخصها، مشاوره شغلی و سازمانی، 4(12)، 161-145.
هومن، حیدرعلی (1385)، راهنمای عملی پژوهش کیفی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
Amechi, Uti Charles. Long, Choi Sang. (2015). Human Resource Professionals Technology Proponent Competency: A Review. Asian Social Science, 11(1), 33-38.
Boyatzis, R.E. (1982). The Competent Manager: A Model for Effective Performance, Wiley, New York, NY.
Boyatzis. R.E, Ratti. F. (2009). Emotional, social and cognitive competencies: distinguishing effective Italian managers and leaders in a private company and cooperatives, Journal of Management Development 28(9):821-833.
Brinckman, J. (2007). Competence of Top Management Teams and Success of New Technology-Based Firms.Frankfurt: Deutscher Universitäts-Verlag.
Cabrera, E. F. & Cabrera, A. (2003). Strategic human resource evaluation. Journal of human Resource Planning, 26(1), 41-50.
Cardy, Robert L. Selvarajan, T.T (2006). Competencies: Alternative frameworks for competitive advantage. Business Horizons, 49, 235-245.
Cochran, G. (2009). Developing a Competency Model for a 21th Century Extension Organization, Ohio State University, a doctor of dissertation
Crawford, Lynn. Nahmias, Anat Hassner. (2010). Competencies for managing change, International journal of project management, 28 (4), 405-412.
Draganidis, F., Mentzas, G. (2006). Competency Based Management: A Review of Systems and Approaches, Information Management & Computer Security 14(1):51-64.
Fogg, C. D. (1999). Implementing your strategic plan: How to turn “intent” into effective action for sustainable change. New York: American Management Association.
Garavan, T. N (2007). A Strategic Perspective on Human resource Development. Advances in developing human Resource. 11-30.
Hinton, f. (2004). SPSS explained. Taylor and Francis Group.
Hofrichter, David A. and Spencer, Lyle M. (1996). Competencies: The Right Foundation the Right Foundation for Effective Human Resources Management. Compensation & Benefits Review November, 28: 21-26.
Huseild, M. A & Becker, B. (1996). Methodological Issues in Cross-Sectional and panel estimates of the human resource-firm performance link. Industrial Relation 423-400.
Königová, M. Urbancová, H. & Fejfar, J. (2012). Identification of Managerial Competencies in Knowledge-based Organizations. Journal of Competitiveness, 4(1), 129-142.
Lepak, D. P. (1999). “The human Resource Architecture: toward a theory of human capital allocation and development.” Academy of Management Review 31-48.
Long, C. S, Ismail, W. K. W., & Amin, S. M. (2013). The role of change agent as mediator in the relationship between HR competencies and organizational performance. International Journal of Human Resource Management, 24(10), 2019-2033.
McClelland, D. C (1973).Testing for competence rather than for "intelligence". American PsychologistAmerican Psychologist 1-14.
Mansfield, R. S. (1996). Building competency models: Approaches for HR professional’s.Human Resource Management 7-18.
Patanakul, P. and Milosevic, D. (2008). A competency model for effectiveness in managing multiple projects, Journal of High Technology Management Research, 18, 118-131.
Rambe, Patient. Makhalemele, Naledi. (2015). Relationship between Managerial Competencies of Owners /Managers Of Emerging Technology Firms And Business Performance: A Conceptual Framework Of Internet Cafés Performance In South Africa. International Business & Economics Research Journal, 14(4), 568-577.
Salleh, Kahirol Mohd. Sulaiman, Nor Lisa. Gloeckner, Gene W. (2015). The Development of Competency Model Perceived by Malaysian Human Resource Practitioners’ Perspectives. Asian Social Science, 11(10), 175-185.
Sandwith, P. (1993). A hierarchy of management training requirements: The competency domain model. Public Personnel Management, 22(1), 43-62.
Scanlan, K. E. (2007). University HRM Curriculum and HRM Competencies: A Comparative Study (Ph.D.Thesis). Available on Dissertation Abstracts International.
Shippman, J. S. (2004).The practice of competency modeling.Personnel Psychology 703-740.
Sinnot, G., Madison, G. H & Pataki, G. E. (2002). Competencies: Report of the competencies workgroup, workforce and succession planning work groups.New York State Governor’s Office of Employee Relations and the Department of Civil Service.
Soliman, F &. Spooner, K. (2003). Multinationals, Labor management and the Process of Reverse diffusion. International Journal of Human Resource Management. 710-696.
Tahmasb, A. Niknafs, A. & Mirvaziri, H. (2014). The evaluation of managerial competence based on the classification of imbalanced data in the field of data mining. Reef Resources Assessment and Management Technical Paper, 40(2), 117-122.
Ulrich, D., Brockbank, W., & Ulrich, M. (2010). Capturing the Credible Activist to Improve the Performance of HR Professionals. People and Strategy, 33(2), 22-30.
Ulrich, D., Brockbank, W., Johnson, D., & Younger, J. (2007). Human Resource Competencies: Responding to Increased Expectations. Employment Relations Today, (Wiley), 34(3), 1-12.
Ulrich, D., Brockbank, W., Younger, J., & Ulrich, M. (2012). HR Talent and the New HR Competencies, Strategic HR Review, 11(4), 217-222.
Vazirani, Nitin. (2010). Review Paper Competencies and Competency Model-A Brief overview of its Development and Application. SIES Journal of Management, 7(1), 121-131.