• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 12 (1398)
دوره دوره 11 (1397)
دوره دوره 10 (1396)
دوره دوره 9 (1395)
دوره دوره 8 (1394)
دوره دوره 7 (1393)
دوره دوره 6 (1392)
شماره شماره 4
زمستان 1392، صفحه 1-184
شماره شماره 3
پاییز 1392، صفحه 7-202
شماره شماره 2
تابستان 1392، صفحه 7-202
شماره شماره 1
بهار 1392، صفحه 7-202
دوره دوره 5 (1391)
دوره دوره 4 (1390)
دوره دوره 3 (1389)
دوره دوره 2 (1388)
دوره دوره 1 (1387)
باقرصاد, وجیه, زالی, محمدرضا, رضوی, سید مصطفی, سعید بنادکی, سعیده. (1392). تأثیر آموزش ‌کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 6(4), 21-36. doi: 10.22059/jed.2013.50796
وجیه باقرصاد; محمدرضا زالی; سید مصطفی رضوی; سعیده سعید بنادکی. "تأثیر آموزش ‌کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای". فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 6, 4, 1392, 21-36. doi: 10.22059/jed.2013.50796
باقرصاد, وجیه, زالی, محمدرضا, رضوی, سید مصطفی, سعید بنادکی, سعیده. (1392). 'تأثیر آموزش ‌کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای', فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 6(4), pp. 21-36. doi: 10.22059/jed.2013.50796
باقرصاد, وجیه, زالی, محمدرضا, رضوی, سید مصطفی, سعید بنادکی, سعیده. تأثیر آموزش ‌کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 1392; 6(4): 21-36. doi: 10.22059/jed.2013.50796

تأثیر آموزش ‌کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای

مقاله 2، دوره 6، شماره 4 - شماره پیاپی 22، زمستان 1392، صفحه 21-36  XML اصل مقاله (472.19 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی - کمی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jed.2013.50796
نویسندگان
وجیه باقرصاد email 1؛ محمدرضا زالی2؛ سید مصطفی رضوی3؛ سعیده سعید بنادکی4
1کارشناس ارشد دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران، مربی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
2استادیار دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران
3دانشیار دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران
4مدرس دانشکدة فنی و حرفه ای سما، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج
چکیده
مقالة حاضر به بررسی تأثیر آموزش ‌کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای می‌پردازد. آموزشکده‌های عالی فنی و حرفه‌ای از مراکز فعال در آموزش عالی هستند که دانشجویان را علاوه بر دانش تئوری با مهارت‌های عملی نیز درگیر می‌کنند. آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار از عناوین واحد درسی اجباری در آموزشکده‌های فنی­وحرفه‌ای است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها، جزء تحقیقات شبه‌آزمایشی است. جامعة آماری شامل 240 نفر از دانشجویان در دو گروه متشکل از 120 نفر از دانشجویان دریافت‌کنندة آموزش (گروه آزمایش) و 120 نفر دانشجویان غیر دریافت‌کنندة آموزش (گروه کنترل) است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه بود که روایی آن با کسب نظر استادان دانشگاه تأیید شد و پایایی آن نیز بر پایة ضریب آلفای کرونباخ 93/0 به دست آمد. نتایج تحلیل آزمون‌هایt  یک‌نمونه‌ای و آزمون مقایسة میانگین دو جامعه نشان داد که آموزش‌ کارآفرینی بر قصد کارآفرینی و درک امکان‌پذیری دانشجویان رشته‌های فنی­وحرفه‌ای تأثیرگذار است؛ همچنین در این پژوهش فرضیه‌های تأثیرگذاری آموزش بر نگرش‌های فردی، هنجارهای اجتماعی و دانش کارآفرینی دانشجویان بررسی شد که تأیید نشد.
کلیدواژه‌ها
آموزش کارآفرینی؛ دانشجویان؛ دانشگاه فنی وحرفه‌ای؛ قصدکارآفرینی
عنوان مقاله [English]
The Effects of Entrepreneurship Education on Technical and Vocational Students' Entrepreneurial intention (Case Study: Technical and Vocational University, the college of girls in Karaj)
نویسندگان [English]
Vajieh Baghesad1؛ Mohammad Reza Zali2؛ Seyed Mostafa Razavi3؛ Saeedeh Saeed Bonadaki4
1Trainer, Technical and Vocational University, Iran
2Assistant Professor, Entrepreneurship Faculty, University of Tehran, Iran
3Associate Professor, Management Faculty, University of Tehran, Iran
4Instructor, Sama Technical and Vocational University, Islamic Azad University of Karaj, Iran
چکیده [English]
The aim of this study is to examine the effects of entrepreneurship education on entrepreneurial intention of technical and vocational university students. Technical and vocational higher education centers are among the centers providing students with both theoretical knowledge and practical skills. Entrepreneurship and business skills are the courses that students are required to pass during the same program. The study is applied in terms of aim and is Quasi
experimental in terms of data collection .The population of this study includes 240 students of the mentioned canters. 120 students received entrepreneurship education (experiment group) while 120 students did not receive any education (control group). A questionnaire was used to gather data. The validity of the questionnaire was approved based on experts’ consensus and the Cronbach’s alpha as a measure of reliability was 0.93. The results of one-sample T-test for comparing two means revealed that entrepreneurship education affects entrepreneurial intention and the students’ understanding of their self-efficacy.
کلیدواژه‌ها [English]
Entrepreneurship education, Entrepreneurial Intention, students, technical and vocational university
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,972
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,102
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.