آزاد ارمکی، تقی، شریفی ساعی، محمدحسین، ایثاری، مریم و طالبی، سحر (1390) "سنخشناسی الگوهای روابط جنسی پیش از ازدواج در ایران"، جامعه پژوهی فرهنگی، 2(2):1-34
پیک حرفه، شیرزاد (1394)، مرزهای اخلاق، تهران: نشر نِی.
حسینی قمی، مژگان. (1394)، "بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر پایبندی به هنجارهای اخلاق اقتصادی نیمقرن اخیر در بازار بزرگ تهران"، جامعه پژوهی فرهنگی، 6(4): 1-27.
دادگر، یداله (1385)، "اخلاق بازرگانی از منظر اقتصاد و اقتصاد اسلامی"، پژوهشنامه بازرگانی، 10(1):87-120.
سرایی، حسن و شریفی، نیره (1395)، "تغییر اخلاق کسب و کار در بازار-مورد مطالعه: بازاریان شهر بابل". راهبرد فرهنگ، 9(3): 149-174.
شریفزاده، محمد شریف، عبدالله زاده، غلامحسین، عربیون، ابوالقاسم (1393)، "آسیبشناسی اخلاقی کارآفرینی و توسعه کسب وکار کسبوکار: رویکردی پدیدارشناسانه" ، توسعه کارآفرینی، دوره 7 (4):589-611.
شیرینکام، فریدون و فرجامنیا، ایمان ( 1393)، سرگذشت پنجاه کنشگر اقتصادی ایران، تهران: انتشارات فرهنگ صبا.
عابدی جعفری، حسن؛ محمد سعید تسلیمی؛ ابوالحسن فقیهی و محمد شیخزاده (1390)، «تحلیل مضمون و شبکه مضامی: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی»، اندیشه مدیریت راهبردی، سال 5 (2): 151−198.
علیزاده، مهدی، حجازی، سید رضا، کاشف آذر، رامین (1397)، "تحلیل جایگاه مفهوم برکت در کسبوکار"، توسعه کارآفرینی، 11(1):121-139.
محمدی الیاسی، قنبر، بادلی، زهرا (1394) "تأثیر عوامل محیطی بر تصمیمگیری اخلاقی در کسبوکارهای نوپا"، توسعه کارآفرینی، دوره 8 (1): 175-193
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ( 1393)، "پایش محیط کسبوکار ایران در 1393". شماره مسلسل 14142، کد موضوع 220.
موسایی، میثم، (1381)، "التزام و اعتقاد مردم به رفتارهای اقتصادی توصیهشده در اسلام"، نمایه پژوهش، 23(6): 247-292.
وبر، ماکس (1392)، روش شناسی علوم اجتماعی، (ترجمه حسن چاووشیان)، چاپ پنجم، تهران: نشر مرکز.
هولمز، رابرت ال( 1394)، مبانی فلسفه اخلاق، (ترجمه مسعود علیا)، تهران:انتشارات ققنوس.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). "Using thematic analysis in psychology". Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
Braun, V. & Clarke, V. (2012). Thematic analysis. In H. Cooper, P. M. Camic, D. L. Long, A. T. Panter, D. Rindskopf, & K. J. Sher (Eds), APA handbook of research methods in psychology, Vol. 2: Research designs: Quantitative, qualitative, neuropsychological, and biological (pp. 57-71). Washington, DC: American Psychological Association.
Choi, T. H., & Jung, J. (2008). "Ethical commitment, financial performance, and valuation: An empirical investigation of Korean companies". Journal of Business Ethics, 81(2), 447-463.
Ciulla, J. B. (2002). "Trust and the future of leadership". The Blackwell guide to business ethics, 334-351.
Cohen, A. (2007). "Commitment before and after: An evaluation and reconceptualization of organizational commitment". Human resource management review, 17(3), 336-354.
De Cremer, D., Tenbrunsel, A. E., & van Dijke, M. (2010). "Regulating ethical failures: Insights from psychology". Journal of Business Ethics, 95, 1-6.
De George, R.T. (1987). "The status of business ethics: past and future". Journal of Business Ethics, 6(3), 201-211.
Doty, D. H., & Glick, W. H. (1994). "Typologies as a unique form of theory building: Toward improved understanding and modeling". Academy of management review, 19(2), 230-251.
Fayolle, A., Basso, O., & Tornikoski, E. T. (2011). 10 Entrepreneurial commitment and new venture creation: a conceptual exploration. Handbook of research on new venture creation, 160, Edward elgar publishing.
Ferrell, O. C., & Fraedrich, J. (2015). Business ethics: Ethical decision making & cases. Nelson Education.
Ford, D. A. (1973). Commitment: "A mathematical model". Quality and Quantity, 7(1), 1-40.
Ghoshal, S. (2005). "Bad management theories are destroying good management practices". Academy of Management Learning & Education, 4(1), 75-91.
Glaser, B. G. & Strauss, A. L. (1965). Awareness of Dying. Chicago: Aldine.
Goodpaster, K. E. (1987). The Challenge of Sustaining Corporate Conscience. Notre Dame JL Ethics & Pub. Pol'y, 2, 825.
Greenberg, D., McKone-Sweet, K., & Wilson, H. J. (2011). The new entrepreneurial leader: Developing leaders who shape social and economic opportunity. Berrett-Koehler Publishers.
Hambrick, D. C., & Mason, P.A. (1984). "Upper echelons: The organization as a reflection of its top managers". Academy of management review, 9(2), 193-206.
Kagan, Shelly (1989). The Limits of Morality. Oxford: Oxford University Press Press.
Klein, H. J., Molloy, J. C., & Cooper, J.T. (2009). Conceptual foundations: Construct definitions and theoretical representations of workplace commitments. Commitment in organizations: Accumulated wisdom and new directions, 1, 3-36.
Kuratko, D. F. (2007). "Entrepreneurial leadership in the 21st century: Guest editor's perspective". Journal of Leadership & Organizational Studies, 13(4), 1-11.
Kurpis, L. V., Beqiri, M. S., & Helgeson, J. G. (2008). "The effects of commitment to moral self-improvement and religiosity on ethics of business students". Journal of Business Ethics, 80(3), 447-463.
Lehnert, K., Craft, J., Singh, N., & Park, Y. H. (2016). "The human experience of ethics: a review of a decade of qualitative ethical decision‐making research". Business Ethics: A European Review, 25(4), 498-537.
Longenecker, J. G., Moore, C. W., Petty, J. W., Palich, L. E., & McKinney, J. A. (2006). "Ethical attitudes in small businesses and large corporations: Theory and empirical findings from a tracking study spanning three decades". Journal of Small Business Management, 44(2), 167-183.
Lewis, P. V. (1985). "Defining ‘business ethics’: Like nailing jello to a wall". Journal of Business Ethics, 4(5), 377-383.
Luthans, F., & Doh, J. P. (2018). International management: Culture, strategy, and behavior: McGraw-Hill.
Meyer, J. P. (2016). Handbook of Employee Commitment. Employee commitment: looking back and moving forward. Edward Elgar publishing.
Meyer, J. P., & Anderson, B. K. (2016). Handbook of Employee Commitment. Action commitments. Edward Elgar publishing.
Meyer, J. P., & Herscovitch, L. (2001). "Commitment in the workplace: Toward a general model". Human resource management review, 11(3), 299-326.
Moriarty, Jeffrey, "Business Ethics", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Winter 2016 Edition), Edward N. Zalta (ed.), URL = <https://plato.stanford.edu/archives/ win2016/entries/ethics-business>/.
Patton, M. Q. (2002). Qualitative interviewing. Qualitative research and evaluation methods, 3, 344-347.
Porter, M. E., & Kramer, M.R. (2011). "The big idea: Creating shared value". Harvard Business Review, 89(12).
Reidenbach, R. E., & Robin, D. P. (1990). "Toward the development of a multidimensional scale for improving evaluations of business ethics". Journal of Business Ethics, 9(8), 639-653.
Robinson, D. A., Davidsson, P., & Van der Mescht, H. (2007). "How entrepreneurs deal with ethical challenges–An application of the business ethics synergy star technique". Journal of Business Ethics, 71(4), 411-423.
Saldaña, J. (2015). The coding manual for qualitative researchers: Sage.
Schwartz, M. S. (2006). "God as a managerial stakeholder?". Journal of business ethics, 66(2-3), 291-306.
Schwartz, M. S. (2017). Business Ethics: An Ethical Decision-making Approach (Vol. 10): John Wiley & Sons.
Sen, A. (1997). "Economics, business principles and moral sentiments". Business Ethics Quarterly, 7(3), 5-15.
Surie, G., & Ashley, A. (2008). "Integrating pragmatism and ethics in entrepreneurial leadership for sustainable value creation". Journal of Business Ethics, 81(1), 235-246.
Svensson, G., Wood, G., & Callaghan, M. (2010). "A comparison of business ethics commitment in private and public sector organizations in Sweden". Business Ethics: A European Review, 19(2), 213-232.
Wiener, Y. (1982). "Commitment in organizations: A normative view". Academy of management review, 7(3), 418-428.
Willig, C. (2013). Introducing qualitative research in psychology. McGraw-Hill Education (UK).
Windsor, D. (2014). A typology of moral exemplars in business Moral saints and moral exemplars (pp. 63-95): Emerald Group Publishing Limited.
Wood, G. (2017). "Reflections on business ethics through 1992-2017". European Business Review, 29(6), 628-641.