طراحی ارزش پیشنهادی در مدل کسب‏ و‏کار مدارس هوانوردی

نوع مقاله : مقالات پژوهشی- کیفی

نویسندگان

1 دانشیار گروه کسب و کار، دانشکده کارآفرینی دبیر انجمن علمی کارافرینی و نوآوری ایران

2 عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

3 گروه کسب و کار جدید، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران ، تهران، ایران

10.22059/jed.2023.353387.654117

چکیده

در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پیچیده شدن شرایط محیط، کسب و کارهای موجود با موارد متعددی از موانع و فرصت‏ها رو به رو شده اند. صنعت هوانوردی یکی از آن صنایعی است که گسترش خود را مرهون پیشرفت تکنولوژی و سرمایه گذاری زیاد و افزایش سرانه پرواز و وسایل پرنده نظیر خودرو‏های پرنده، تاکسی هوایی ، عمودپرواز ها و سایر می باشد. در حال حاضر مهم ترین بخش صنعت هوانوردی بخش نیروی انسانی می باشد. کمبود نیروی متخصص در این حوزه امری قابل اهمیت است و پایداری مراکز آموزشی در صنعت هوانوردی باعث افزایش کیفیت خدمات، ایجاد ارزش و در نهایت ایمنی می گردد. این پژوهش با استفاده از روش کیفی مصاحبه نیم ساختار یافته با روش گلوله برفی هدفمند با 13 نفر از خبرگان صنعت آموزش هوانوردی در شهر تهران اقدام به ارائه ارزش پیشنهادی در چارچوب بوم مدل کسب‏وکاراستروالدر در صنعت آموزش هوانوردی مواردی همچون تنوع در هواپیما و زیرساخت آموزشی، روش اصولی نیروپروری، دریافت ارزش اجتماعی، اشتغال در داخل و خارج از کشور، تنوع در زمان‏بندی آموزش و ارائه کمک‏های مالی و غیر مالی نظیر خوابگاه و دسترسی‏ها و عملی بودن آموزش‏ها اشاره شد و در نهایت پیشنهاداتی در خصوص بهبود برنامه‏ریزی جمعی و قانون‏گذاری سازمان هواپیمایی کشوری و شناخت بازار داخل و خارج با توجه به ظرفیت‏های کشور مطرح گردید.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Value proposition Design in the business model of aviation schools

نویسندگان [English]

  • Reza Mohammadkazemi 1
  • Seyed Mojtaba Sajadi 2
  • MohammadJavad ManouchehrTayebi 3
1 University of Tehran
2 New Business Department, Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
3 Department of Business Creation, Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran, Tehran
چکیده [English]

In today's world, due to the advancement of technology and the complexity of the environment, existing businesses have faced many obstacles and opportunities. The aviation industry is one of those industries that owes its development to the advancement of technology and large investment and the increase in the number of flights and flying devices such as flying cars, air taxis, vertical planes and others. Currently, the most important part of the aviation industry is the human resource department. The lack of expert personnel in this field is an important issue and the sustainability of training centers in the aviation industry increases the quality of services, creates value and ultimately safety. From the experts of the aviation training industry in the city of Tehran, they tried to provide a value proposition within the framework of Osterwalder's business model in the aviation training industry, such as diversity in aircraft and training infrastructure, the fundamental method of manpower development, receiving social value, employment inside and outside the country, diversity In the timing of training and the provision of financial and non-financial assistance such as accommodation and access and the practicality of the training, suggestions were made regarding the improvement of the collective planning and legislation of the Civil Aviation Organization and the recognition of the domestic market. and abroad, according to the capacities of the country.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Aviation school
  • Business model
  • Value proposition