نویسندگان
1 دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهران
2 دانشیار گروه مدیریت پردیس قم دانشگاه تهران
3 دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه تهران (گرایش رفتار سازمانی)
4 کارشناس ارشد مدیریت دولتی پردیس قم دانشگاه تهران
5 دانشجوی دکتری مدیریت پردیس قم دانشگاه تهران (گرایش رفتار سازمانی)
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
انگیزش جوهرهی نوآوری و خلاقیت کارآفرینان بوده و به تلاشهای آنها انرژی و استمرار میبخشد. در این مقاله بهمنظور تشویق کارآفرینی درون سازمانی چهار سری مکانیزمهای درونی، غیر مالی، مالی غیرمستقیم و مالی مستقیم براساس الگوی ساچه مدنظر قرار گرفتهاند. نمونهی تحقیق شامل مدیران گروه و کارشناسان بوده و از دو روش مصاحبه و پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. نتایج تحقیق حاصل از الگوسازی معادلات ساختاری حکایت از این مطلب دارد که موثرترین عامل مشوق نوآوری در شرکتهای با فناوری بالا، انگیزههای درونی بوده که در این راستا ده فرمان برای تقویت کارآفرینی درون سازمانی ارایه شده است.