نویسندگان
1 استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی- دانشگاه تهران
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
از آنجا که دانشگاهها بهعنوان متولیان اصلی تربیت و پرورش منابع انسانی متخصص در جامعه، نقش اساسی دارند، توجه به مقولهی کارآفرینی دانشگاهی به توسعهی بهتر این امر کمک میکند.
شاید تغییر رویکرد دانشجویان و دانش آموختگان از کارجویی به کارآفرینی به سبب درک این مطلب است که در دنیای امروز دانش آموختهای نسبت به سایرین دارای مزیت رقابتی است که پا را از حوزهی دانش و محفوظات خود فراتر گذاشته و در حل مسائل عملی آن محدودهی تخصصی، مهارت داشته و موفق عمل کند. به همین دلیل است که آموزش کارآفرینی در دو حالت ساخت یافته با برنامههای آموزشی گوناگون و گاهی با صرف وقت زیاد یا کارگاهها و سمینارهای آموزشی کوتاهمدت مورد توجه بیشتری قرار میگیرد.
دانشگاه میتواند و انتظار میرود که با تکیه بر رسالت اصلی خود یعنی آموزش و پژوهش، مسیر کاربردی نمودن و بهرهبرداری از قابلیتهای ایجاد شده در دانش آموختگان را از طریق ایجاد SME های دانش بنیان هموار و رشد مداوم دانشگاه، صنعت، دولت و سایر بخشهای جامعه را در همهی زمینهها عینیت بخشد.
برای دستیابی به این منظور به نظر میرسد باید تغییراتی در نوع و روش آموزش و نحوهی تعامل دانشگاه با صنعت انجام شود