منابع
آقاجانی، س.، و دهقانی، م.ر. (۱۳۹۹). تحلیل سرمایه اجتماعی در سطوح مختلف شهری و روستایی در ایران. مجله پژوهشهای اجتماعی ایران، ۲۴، ۵۵–۷۲.
باقری، ح.، و زارع، ف. (۱۳۹۷). تحلیل تنوع فرهنگی در مناطق مختلف ایران با رویکرد توسعه اجتماعی. فصلنامه جامعهشناسی ایران، ۱۹(۲)، ۹۱–۱۱۰.
فریره، پ. (۱۳۹۷). آموزش ستمدیدگان (ف. صباح، مترجم). تهران: انتشارات آگاه. (اثر اصلی منتشر شده در 1970)
فکوهی، ن. (۱۳۸۶). توسعه، فرهنگ و نابرابری: رویکردی انسانشناختی به توسعه در ایران. تهران: نشر نی.
کولب، د. (۱۳۹۵). یادگیری تجربی؛ تجربه بهمثابه منبع یادگیری و توسعه (ع. فرهنگی و ع. رضائیان، مترجمان). تهران: صفار. (اثر اصلی منتشر شده در 1984)
موسوی خلخالی، زهرا. (۱۳۹۹). نهادهای واسط و توسعه محلی در ایران. پژوهشنامه توسعه روستایی، ۱۱(۲)، ۲۳-۴۴.
میرزایی، ع. (۱۳۹۹). یادگیری مشارکتی در آموزش بزرگسالان: رهیافتی برای توانمندسازی جوامع محلی. فصلنامه تعلیم و تربیت، ۳۲، ۷۵–۹۲.
Arnstein, S. R. (1969). A Ladder of Citizen Participation. Journal of the American Institute of Planners, 35(4), 216–224.
Bennett, G., & Jessani, N. (2011). The Knowledge Translation Toolkit: Bridging the Know–Do Gap: A Resource for Researchers. SAGE Publications.
Bourdieu, P. (1986). The Forms of Capital. In J. Richardson (Ed.) Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education. Greenwood.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101.
Brokensha, D., Warren, D. M., & Werner, O. (1980). Indigenous Knowledge Systems and Development. University Press of America.
Chambers, R. (2002). Participatory Workshops: A Sourcebook of 21 Sets of Ideas and Activities. Earthscan.
Cornwall, A., & Brock, K. (2005). What do Buzzwords do for Development Policy? A Critical Look at 'Participation', 'Empowerment' and 'Poverty Reduction'. Third World Quarterly, 26(7), 1043–1060.
Dees, J. G. (1998). The Meaning of Social Entrepreneurship. Stanford University: Draft Report for the Kauffman Center for Entrepreneurial Leadership.
Denzin, N. K. (1978). The Research Act: A Theoretical Introduction to Sociological Methods. McGraw-Hill.
Faghih, N., Bonyadi, E. & Sarreshtehdari, L. Assessing the entrepreneurship process: an application of the data envelopment analysis. J Glob Entrepr Res 11, 311–327 (2021). https://doi.org/10.1007/s40497-021-00289-8.
Flick, U. (2009). An Introduction to Qualitative Research (4th ed.). Sage Publications.
Freire, P. (1970). Pedagogy of the Oppressed. New York: Continuum
Gaventa, J., & Cornwall, A. (2006). Challenging the boundaries of the possible: Participation, knowledge and power. IDS Bulletin, 37(6), 122-128.
Gaventa, J. (2006). Finding the spaces for change: A power analysis. IDS Bulletin, 37(6), 23–33.
Kabeer, N. (1999). Resources, Agency, Achievements: Reflections on the Measurement of Women’s Empowerment. Development and Change, 30(3), 435–464.
Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Prentice Hall.
Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic Inquiry. Sage Publications.
Mair, J., & Martí, I. (2006). Social entrepreneurship research: A source of explanation, prediction, and delight. Journal of World Business, 41(1), 36-44.
Nicholls, A. (2006). Social Entrepreneurship: New Models of Sustainable Social Change. Oxford University Press.
Nowell, L. S., Norris, J. M., White, D. E., & Moules, N. J. (2017). Thematic analysis: Striving to meet the trustworthiness criteria. International Journal of Qualitative Methods, 16(1), 1–13.
Olson, M. (1965). The Logic of Collective Action: Public Goods and the Theory of Groups. Harvard University Press.
Ostrom, E. (1990). Governing the Commons: The Evolution of Institutions for Collective Action. Cambridge University Press.
Patton, M. Q. (1999). Enhancing the quality and credibility of qualitative analysis. Health Services Research, 34(5), 1189–1208.
Pretty, J. N. (1995). Participatory Learning for Sustainable Agriculture. World Development, 23(8), 1247–1263.
Putnam, R. D. (2000). Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community. Simon & Schuster.
Rowlands, J. (1997). Questioning Empowerment: Working with Women in Honduras. Oxfam.
Sharifi, A., & Moghadam, S. (2020). Challenges in Institutionalizing Social Entrepreneurship in Iran: A Contextual Analysis. Iranian Journal of Social Studies, 14(2), 55–82.
Simpson, L., & Woodcraft, S. (2019). Designing for Social Sustainability: A Framework for Facilitators. Social Life Research Series.
Taylor, P., & Fransman, J. (2004). Learning and teaching participation: exploring the role of higher education. IDS Working Paper 219. Institute of Development Studies.
Wenger, E. (1998). Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity. Cambridge University Press.
Zahra, S. A., Gedajlovic, E., Neubaum, D. O., & Shulman, J. M. (2009). A typology of social entrepreneurs: Motives, search processes and ethical challenges. Journal of Business Venturing, 24(5), 519–532.