پرچمی، داود و جلالی، فاطمه . (1398). بررسی تطبیقی کسبوکارهای خانگی در راستای تحقق سیاستهای کلی اشتغال. سیاستهای راهبردی و کلان، 7(26)، 164-185. DOI: http//doi.org/10.32598/JMSP.7.2.164
حسین پور, مهدی , محمدنژاد, محمد , بخشم, میلاد و آینه, معصومه . (1403). تحلیل راهبردی توسعه کسب و کارهای خانگی کوچک و متوسط استان کرمانشاه. فصلنامه پیشرفت و توسعه استان کرمانشاه, 4(1), 20-47. DOI: http//doi.org/ 10.22034/mpo.2025.447162.1109
حسین زاده, الهه و محمدی, محسن . (1402). بررسی تأثیر فناوری اطلاعات در توسعه مشاغل خانگی (مطالعه موردی استان خراسان شمالی). مهندسی سیستم و بهرهوری, 3(3), 82-111. DOI: http//doi.org/ 10.22034/msb.2023.711491
خنیفر, حسین , کریمی, آصف , زین ساز, علی و مبینی دهکردی, علی . (1401). ارائه چارچوب به کارگیری رسانه های اجتماعی در کسب و کارهای خانگی با استفاده از روش فراترکیب. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 15(3), 441-457. DOI: http//doi.org/10.22059/jed.2022.337419.653870
طاهری، امیرحسین و باشکوه اجیرلو، محمد . (1402). شناسایی پیشرانهای مؤثر بازاریابی دیجیتال در ورود زنان تحت پوشش کمیته امداد به کسبوکارهای خانگی. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 16(شماره 5 (ویژه نامه))، 1-25. DOI: http//doi.org/10.22059/jed.2024.369121.654300
قربانی پیرعلیدهی، فاطمه . (1399). موانع توسعهی کسب و کارهای خانگی زنان در مناطق روستایی (مورد واکاوی؛ شهرستان رضوانشهر استان گیلان). مطالعات جغرافیایی نواحی ساحلی، 1(3)، 5-26. DOI: http//doi.org/10.22124/gscaj.2021.18897.1068
مظفری فاطمه، نظری عبدالحمید، رستمی شاه بختی، شاهینی فر مصطفی. (1401). نقش کسب و کارهای خانگی بر معیشت پایدار خانوارهای روستایی با تأکید برنقش دولت در استان ایلام. اقتصاد فضا و توسعه روستایی. ۱۱ (۴۱) :۱۹-۴۰. DOI: http//doi.org/20.1001.1.23222131.1401.11.41.2.9
میکانیکی، جواد ، شیرزور علی آبادی، زهرا و قاسمی، فاطمه . (1400). تأثیر کسب وکارهای خانگی بر توانمندسازی زنان روستایی (مورد مطالعه: بخش مرکزی شهرستان درمیان). مطالعات فرهنگی اجتماعی خراسان، 15(3)، 179-210. DOI: http//doi.org/10.22034/fakh.2021.280572.1457
نرماشیری، فاطمه و جلیلیان، سارا . (1402). شناسایی پیشران های مؤثر بر توسعه کسب و کارهای خانگی زنان روستایی (منطقه مورد مطالعه: شهرستان اسلام آباد غرب). روستا و توسعه، 26(3)، 243-265. DOI: http//doi.org/10.30490/rvt.2023.360872.1504
ولی نژاد، صادق ، عباسی، ابراهیم ، سعیدی، پرویز و مستقیمی، محمود رضا . (1400). طراحی و تبیین الگوی بازاریابی کسب وکارهای خانگی محور روستایی با رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد: مورد مطالعه صنایع دستی. فصلنامه جغرافیا (برنامهریزی منطقه ای)، 11(43)، 333-348. DOR:
https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.22286462.1400.11.3.19.1.
محمدکاظمی، رضا، طالبی، کامبیز، داوری، علی و دهقان نجم آبادی، عامر . (1400). طراحی مدل توانمندسازی کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش بنیان با رویکرد دیمتل. فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران، 16(61)، 1-16.
Akmaljon, O., Erkin, G., & Nodira, M. (2022). DIGITAL MARKETING. Uzbek Scholar Journal, 10, 112-116.
Amankwah-Amoah, J., Khan, Z., Wood, G., & Knight, G. (2021). COVID-19 and digitalization: The great acceleration in the growth of small and medium enterprises in developing countries. Journal of Business Research, 136, 602–611. DOI:http//doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.08.011
Berghoff, H. (2006). The End of Family Business? The Mittelstand and German Capitalism in Transition, 1949–2000. Business History Review, 80(2), 263–295.
Broeking, T. (2020). The German Mittelstand: Stability and Strategy in a Changing World. Bertelsmann Stiftung.
Campbell, D. A., Lambright, K. T., & Wells, C. J. (2014). Looking for friends, fans, and followers? Social media use in public and nonprofit human services. Public Administration Review, 74(5), 655-663.
Carsrud, A., & Cucculelli, M. (2014). Family firms, entrepreneurship, and economic development. Journal of Small Business Management, 52(2), 189-191.
Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2019). Digital marketing. Pearson uk. D'aveni, R. A. (2013). 3-D printing will change the world. Harvard business review, 91(3), 34-35.
Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2019). Digital marketing. Pearson uk. D'aveni, R. A. (2013). 3-D printing will change the world. Harvard business review, 91(3), 34-35.
Chatterjee, S., & Kar, A. K. (2020). Why do small and medium enterprises use social media marketing and what is the impact: Empirical insights from India. International Journal of Information Management, 53, 102103. DOI: http//doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102103
Cheratian, E., & Goltabar, S. (2024). Financial constraints on small firms’ growth: pandemic lessons from Iran. Economic Research Forum.
Clark, D. N., & Douglas, H. (2014). Micro-enterprise growth: Lessons from home-based business in New Zealand. Small Enterprise Research, 21(1), 82-98.
Eggers, F. (2020). Mastering digital transformation in SMEs: A dynamic capabilities approach. Journal of Small Business Management, 58(1), 60-89 . DOI: http//doi.org/10.1080/00472778.2020.1721833
Gong, Q. Y., Chen, Y., He, X. L., Xiao, Y., Hui, P., Wang, X., & Fu, X. M. (2021). Crosssite Prediction on Social Influence for Cold-start Users in Online Social Networks. Acm Transactions on the Web, 15(2), 1-23. DOI: http//doi.org/10.1145/3409108
Gossling, S. (2020). Technology, ICT and tourism: from big data to the big picture. Journal of Sustainable Tourism, 29(5), 849-858. DOI: http//doi.org/10.1080/09669582.2020.1865387
Gupta, V. K., Felzensztein, C., & Prashantham, S. (2022). SME internationalization: Linking dynamic capabilities to performance. Entrepreneurship Theory and Practice, 46(5), 1113-. DOI: http//doi.org/10.1177/10422587211037727
Hofstede Insights. (2023). Country Comparison: Germany vs. Iran. Retrieved from https://www.hofstede-insights.com
IfM Bonn – Institut für Mittelstandsforschung. (2022). Facts about the Mittelstand. https://www.ifm-bonn.org
IMF. (2023). Iran: Financial Sector Assessment Program Update. International Monetary Fund.
Jamali, Behruz. Mohammmadkazemi, Reza. Yadollahi farsi, Jahangir. Mobini, Ali (2018). “The Study on the Theories' Gap of Technological Entrepreneurship Opportunities Emergence”. Journal of International Business Research. Vol. 11, No 2. pp: 79 -88. DOI: http//doi.org/10.5539/ibr.v11n2p79
Jamali, Behruz. Mohammmadkazemi, Reza. Yadollahi farsi, Jahangir. Mobini, Ali (2018). “Theories of opportunity creation and effective entrepreneurial actions in opportunity creation context”. Journal of Decision Science Letters. Vol. 7, No 1. pp: 443 -454. DOI: http//doi.org/10.5267/j.dsl.2018.1.003.
Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business horizons, 53(1), 59-68.
Kusa, R., Duda, J., & Suder, M. (2022). Explaining SME sustainability performance: The role of supply chain integration and dynamic capabilities. International Small Business Journal, 40(4), 439-469. DOI: http//doi.org/10.1177/02662426221083428
Leydesdorff, L. (2012). The knowledge-based economy and the Triple Helix model. Arxiv. DOI: http//doi.org/10.48550/arXiv.1201.4553
Matthews, C. H., Hechavarria, D., & Schenkel, M. T. (2011). Family business: A global perspective from the panel study of entrepreneurial dynamics and the global entrepreneurship monitor. In Understanding family businesses: Undiscovered approaches, unique perspectives, and neglected topics (pp. 9-26). New York, NY: Springer New York. DOI: http//doi.org/10.1007/978-1-4614-0911-3_2.
Maxwell, S. P., & Carboni, J. L. (2016). Social media management: Exploring Facebook engagement among high‐asset foundations. Nonprofit Management and Leadership, 27(2), 251-260
Meria, L., Zanubiya, J., Alfi, M., & Juliansah, D. (2023). Increasing Consumers with Satisfaction Application based Digital Marketing Strategies Startupreneur Business Digital (SABDA). Startupreneur Bisnis Digital (SABDA, vol. 2, no. 1, 2023,[Online]. Available. DOI: http//doi.org/org/10.3430.
Nafisi, F., & Mohammmadkazemi, Reza. (2024). Providing an open innovation model for high-tech startups in the unit of industries related to information technology. International Journal of Nonlinear Analysis and Applications, 15(4), 159-172. DOI: http//doi.org/10.22075/IJNAA.2023.29764.4339
Nguyen, T. H., Newby, M., & Macaulay, M. J. (2015). Information technology adoption in small business: Confirmation of a proposed framework. Journal of Small Business Management, 53(1), 207-227.
OECD. (2021). Financing SMEs and Entrepreneurs: An OECD Scoreboard. Paris: OECD Publishing.
Olson, E. M., Olson, K. M., Czaplewski, A. J., & Key, T. M. (2021). Business strategy and the management of digital marketing. Business horizons, 64(2), 285-293. DOI: http//doi.org/10.1016/j.bushor.2020.12.004.
Pahnke, E. C., & Welter, F. (2019). Hidden champions: A review of the literature and future research avenues. Management Review Quarterly, 71(4), 201–225. DOI: http//doi.org/10.1007/s11301-021-00253-6
Philip, L., & Williams, F. (2019). Remote rural home based businesses and digital inequalities: Understanding needs and expectations in a digitally underserved community. Journal of Rural Studies, 68, 306-318. DOI: http//doi.org/10.1016/j.jrurstud.2018.09.011.
Quinton, S., Canhoto, A., Molinillo, S., Pera, R., & Budhathoki, T. (2018). Conceptualising a digital orientation: antecedents of supporting SME performance in the digital economy. Journal of Strategic Marketing, 26(5), 427-439.
Simon, H. (2009). Hidden Champions of the Twenty-First Century: Success Strategies of Unknown World Market Leaders. Springer.
SMEs: Case of developing countries. Information Technology for Development, 21(4), 573–600. DOI: http//doi.org/10.1080/02681102.2014.996201
Tiago, M. T. P. M. B., & Veríssimo, J. M. C. (2014). Digital marketing and social media: Why bother?. Business horizons, 57(6), 703-708. DOI: http//doi.org/10.1016/j.bushor.2014.07.002.
UNIDO. (2022). Inclusive and Sustainable Industrial Development in the MENA Region: SME Policy Review - Iran. United Nations Industrial Development Organization.
Veleva, S. S., & Tsvetanova, A. I. (2020, September). Characteristics of the digital marketing advantages and disadvantages. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering (Vol. 940, No. 1, p. 012065). IOP Publishing. Vorley, T., & Rodgers, P. (2014). Home is where the business is: Incidents in everyday life and the formation of home-based businesses. International Small Business Journal, 32(4), 428-448. DOI: http//doi.org/10.1177/0266242612452173.
Venohr, B., & Pahnke, E. (2019). The hidden champions of the German economy: Lessons from small and mid-sized world market leaders. Working Paper Series of the Berlin School of Economics.
Voigt, E., & Möller, M. (2022). Digitalization in family-owned German Mittelstand firms: Challenges and opportunities of the Covid-19 pandemic. H-BRS Working Paper Series, 8. DOI: http//doi.org/10.13140/RG.2.2.25992.39682
Waters, R. D., Burnett, E., Lamm, A., & Lucas, J. (2009). Engaging stakeholders through social networking: How nonprofit organizations are using Facebook. Public relations review, 35(2), 102-106.
Whitacre, B., Gallardo, R., & Strover, S. (2014). Broadband׳ s contribution to economic growth in rural areas: Moving towards a causal relationship. Telecommunications Policy, 38(11), 1011-1023. DOI: http//doi.org/10.1016/j.telpol.2014.05.005
World Bank. (2023). Iran Economic Monitor: Balancing Risks and Reforms. Washington, DC.
Wynarczyk, P., & Graham, J. (2013). The impact of connectivity technology on homebased business venturing: The case of women in the North East of England. Local Economy, 28(5), 451-470.
Xu, W., & Saxton, G. D. (2019). Does stakeholder engagement pay off on social media?A social capital perspective. Nonprofit and voluntary sector quarterly, 48(1), 28-49.