هدف این مقاله تحلیل وضعیت آموزش کارآفرینی درآموزش عالی ایران است. سوالهای تحقیق با در نظرگرفتن الگوهای برنامهی درسی آموزشهای کارآفرینی (هدفها، محتوا، راهبردها و روشها) تدوین و بررسی شده است. در این تحقیق از طرح پیمایشی استفاده شده و جامعهی آماری این پژوهش را کارآفرینان و مدیران کارآفرین، متخصصان برنامهی درسی و مدیریت آموزشی تشکیل میدهند. نمونهی آماری پژوهش بخشی از جمعیت کارآفرینان، مدیران کارآفرین، متخصصان برنامهی درسی و مدیریت آموزشی در سطح کشور هستند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، 65 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز پژوهش با سه ابزار، اسناد و مدارک، پرسشنامه و فرمت مصاحبهی نیمه سازمانیافتهی اکتشافی محقق ساخته گردآوری شد. ضریب پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ 95/0 بهدست آمد. روایی صوری و محتوایی بهوسیلهی متخصصان و کارشناسان برنامهریزی درسی و مدیریت آموزشی تایید شده و تجزیه و تحلیل دادهها در سطح استنباطی انجام شد. یافتهها نشان داد t مشاهده شده از مقدار بحرانی جدول در سطح خطای 5 درصد بزرگتر است. بنابراین از نظر پاسخگویان هدفها، محتوا، راهبردهای یاددهی و یادگیری، شیوههای مدیریت و نظارت و ارزشیابی آموزش کارآفرینی باید بیش از سطح متوسط در آموزش کارآفرینی مد نظر قرار گیرد.
شریف, . ., جمشیدیان, ., رحیمی, ., & نادری, . (2011). تحلیل وضعیت آموزش کارآفرینی در آموزش عالی ایران. Journal of Entrepreneurship Development, 4(1), 87-106.
MLA
سید مصطفی شریف; عبدالرسول جمشیدیان; حمید رحیمی; ناهید نادری. "تحلیل وضعیت آموزش کارآفرینی در آموزش عالی ایران", Journal of Entrepreneurship Development, 4, 1, 2011, 87-106.
HARVARD
شریف, . ., جمشیدیان, ., رحیمی, ., نادری, . (2011). 'تحلیل وضعیت آموزش کارآفرینی در آموزش عالی ایران', Journal of Entrepreneurship Development, 4(1), pp. 87-106.
VANCOUVER
شریف, . ., جمشیدیان, ., رحیمی, ., نادری, . تحلیل وضعیت آموزش کارآفرینی در آموزش عالی ایران. Journal of Entrepreneurship Development, 2011; 4(1): 87-106.