چیت سازان، هستی؛ داوری، علی؛ جلالی، محمد (1397). ارزیابی عوامل موثر بر ظرفیت تاب آوری کسبوکارهای کوچک و متوسط (مورد مطالعه: قطعه سازان صنعت خودرو)، توسعه کارآفرینی، 11(3)، 440-421.
حسن زاده، شیما؛ محمدی، مهسا؛ آقابیگی، نرگس(1392)، بررسی تاثیر تجارت الکترونیکی بر تجارت بین المللی، هفتمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی، تهران.
داناییفرد، حسن؛ الوانی،سید مهدی؛ آذر، عادل(1394). روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، چاپ سوم، تهران: انتشارات صفار.
رئیسی نافچی، سمانه (1396).مقاله مروری بر مدلهای کسبوکار الکترونیک: بررسی عوامل موثر در پیاده سازی مدل کسبوکار الکترونیک در SME ها، سومین کنفرانس بینالمللی کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری.
صباغ کرمانی، مجید؛ اسفیدانی، محمدرحیم(1385). بررسی تاثیر تجارت الکترونیکی بر بینالمللی شدن بنگاههای ایران، پژوهشنامه بازرگانی، 38، 186-157.
مبینی دهکردی، علی؛ نانکلی، علیرضا؛ جامه بزرگی، محمد جواد (1395). بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر بینالمللیسازی شرکتهای موجود در صنعت شیشه و بلور ایران با نقش میانجی گری فرهنگ سازمانی، توسعه کارآفرینی، 9(4)، 729-711.
یداللهی، جهانگیر؛ آقاجانی، حسنعلی؛ آقاجانی، علی اکبر (1388). شناسایی عوامل داخلی موثر بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط و اراده مدلی اثربخش، فصلنامه مدیریت، 6(14)، 28-12.
Bertello, A., Ferraris, A., Bresciani, S., & De Bernardi, P. (2020). Big data analytics (BDA) and degree of internationalization: the interplay between governance of BDA infrastructure and BDA capabilities.
Journal of Management and Governance, 1-21. DOI:
10.1007/s10997-020-09542-w
Cassetta, E., Monarca, U., Dileo, I., Di Berardino, C., & Pini, M. (2020). The relationship between digital technologies and internationalisation. Evidence from Italian SMEs. Industry and Innovation, 27(4), 311-339.
Dethine, B., Enjolras, M., & Monticolo, D. (2020). Digitalization and SMEs’ Export Management: Impacts on Resources and Capabilities. Technology Innovation Management Review, 10(4), 18-34.
Falahat, M., Ramayah, T., Soto-Acosta, P., & Lee, Y. Y. (2020). SMEs pricing and marketing communication capabilities as drivers of SMEs’ international internationalization: The role of product innovation, market intelligence, performance. Technological Forecasting and Social Change, 3,152-159.
Fodor, V. (2017). Does digitalization drive firms’
internationalization? MSc dissertation, University of Amsterdam.
Hervé, A., Schmitt, C., & Baldegger, R. (2020). Digitalization, Entrepreneurial Orientation and Internationalization of Micro-, Small-and Medium-Sized Enterprises. Technology Innovation Management Review, 10(4), 5-17.
Hervé, A., Schmitt, C., & Baldegger, R. (2020). Internationalization and Digitalization: Applying digital technologies to the internationalization process of small and medium-sized enterprises. Technology Innovation Management Review, 10(7), 28-40.
Jin, H., & Hurd, F. (2018). Exploring the impact of digital platforms on SME internationalization: New Zealand SMEs use of the Alibaba platform for Chinese market entry. Journal of Asia-Pacific Business, 19(2), 72-95.
Johanson, J., and Mattsson, L.G. (1994). Internationalisation in industrial systems – a network approach. Hood, N. Vahlne, J.E (Editores), Strategies in global competition, 200-226, 13. New York: Croom Helm.
Lee, Y. Y., Falahat, M., & Sia, B. K. (2019). Impact of Digitalization on the Speed of Internationalization. International Business Research, 12(4), 1-11.
Monaghan, S., Tippmann, E., & Coviello, N. (2020). Born digitals: Thoughts on their internationalization and a research agenda. Journal of International Business Studies, 51(1), 11-22.
Steinhäuser, V. P. S., & de Oliveira Paula, F. (2020). Internationalization of SMEs: a systematic review of 20 years of research. Journal of International Entrepreneurship, 19(1), 1-32.
Su, F., Khan, Z., Kyu Lew, Y., Il Park, B., & Shafi Choksy, U. (2020). Internationalization of Chinese SMEs: The role of networks and global value chains. BRQ Business Research Quarterly, 23(2), 141-158.
Teece, D. J. (2007). Explicating dynamic capabilities: the nature and microfoundations of (sustainable) enterprise performance. Strategic management journal, 28(13), 1319-1350.