- اکبری، م. شکیبا، ح و زهتابی، م (1391). رابطهی باورهای مذهبی و تمایل به کارآفرینی (مطالعهی موردی: دانشجویان دانشکدههای کارآفرینی و کشاورزی). فصلنامهی توسعه کارآفرینی، سال پنجم، جلد چهارم، صص 87-105.
- آقا یوسفی، ع و شریف، ن. (1390). رابطه سبکهای حل مسئله و بهزیستی شخصی در دانشجویان. فصلنامهی اندیشه و رفتار. دوره 6، شماره 22. صص 79-88.
- بابا پور خیرالدین، ج. رسول زاده طباطبایی، س. اژهای، ج و فتحی آشتیانی، ع. (1382). بررسی رابطهی بین شیوههای حل مساله و سلامت روانشناختی دانشجویان، مجله روانشناسی، سال هفتم، شماره یک، صص 3-16.
- بادسار، م. رضایی، ر و صلاحی مقدم، ن.(1393). بررسی تأثیر هوش عاطفی بر شایستگی های کارآفرینانة دانشجویان رشته های کشاورزی (مورد مطالعه: دانشگاه زنجان)،فصلنامهی توسعه کارآفرینی، دوره هفتم، شماره سوم، صص 407-425.
- بارانی، ش. حسینی لرگانی، س. زرافشانی، ک و پور سعید، ع (1391) تحلیل تأثیر فضای کارآفرینی بر تمایل کارآفرینی دانشجویان کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، فصلنامهی پژوهش در نظامهای آموزشی، سال ششم، شماره نوزده، صص 167-194.
- پارسا، ع. عبدالوهابی، م و ظریف، س. (1390). بررسی تأثیر شیوههای حل مساله بر شخصیت کارآفرینانه - مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. فصلنامهی توسعه کارآفرینی، 4(1), صص 145-164.
- تعویقی، م.کاکاوند، ع و حکمی، م (1393) اثربخشی آموزش گروهی مهارت حل مساله بر افزایش تحمل ابهام در نوجوانان، مجله علوم رفتاری، دوره 7، شماره 4، صص 363-371.
- حسین زاده، د و وثوقی، ب (1391). ارتباط میان روش حل مساله شهودی با رفتار نوآورانه و کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شرکت رانیران)، چهارمین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت نوآوری، 7 و 8 خرداد 91، صص 92-114.
- زارعان، م. اسداله پور، ا و بخشی پور رودسری، ع.(1386). رابطه هوش هیجانی و سبکهای حل مساله با سلامت عمومی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال سیزدهم، شماره 2، صص 166-172.
- شریفزاده، م و زمانی، غ. (1385). روحیه کارآفرینی در دانشجویان کشاورزی؛ مطالعه موردی دانشگاه شیراز، مجله علوم کشاورزی ایران، جلد 2-37، شماره 1، صص 116-107.
- شکر کن، ح. برومند نسب، م و نجاریان، ب (1381). بررسی رابطه ساده و چندگانه خلاقیت، انگیزه پیشرفت و عزتنفس با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، فصلنامه علوم تربیتی و روانشناسی، شماره 3، صص 42- 54
- عدالتی شاطری، ز. اشکانی، ن و مدرس غروی، م.(1388). بررسی رابطه بین نگرانی مرضی، شیوه های حل مسأله و افکار خودکشی در نمونه غیر بالینی، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دوره چهاردهم، صص 92-100.
- عزیزی، م.(1382). بررسی و مقایسه زمینههای بروز پرورش کارآفرینی در دانشجویان شهید بهشتی، طرح تحقیقاتی، دانشگاه شهید بهشتی.
- علی پور، ح (1391). بررسی میزان گرایش و روحیه کارآفرینی دانشجویان رشته کشاورزی شهرستان شیراز، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی؛ شماره 23، صص 33-46.
- قاسمی، ج. اسدی، علی و حسینی نیا، غ (1388). بررسی عوامل تأثیرگذار در ایجاد روحیه کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران. فصلنامه تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 2- 40، شماره 2، صص 71-79.
- مردانشاهی، م. تاجیک اسماعیلی، ع و مبارکی، م.(1393). بررسی استعداد کارآفرینی در دانشجویان ورودی و خروجی دانشگاه های دولتی (مورد مطالعه: دانشگاه های دولتی مازندران)، فصلنامهی توسعه کارآفرینی، دوره 7، شماره 4، صص 755-771.
- یدالهی، ج.(1384). نقش جدید دانشگاهها: توسعه قابلیتهای کارآفرینی. مجموعه مقالات دومین همایش اشتغال و نظام آموزش عالی کشور، تهران، 27 و 28 اردیبهشتماه 1384، صص 92-114.
-Baker, S. R. (2003). A prospective longitudinal investigation of social problem-solving appraisals on adjustment to university, stress, health, and academic motivation and performance. Personality and Individual Differences, 35(3), pp. 569-591.
-Baum, J. R., Frese, M. and Baron, R. A. (2007). The Psychology of Entrepreneurship: Taylor & Francis Publications.
-Berglund, H. and Wennberg, K. (2006). Creativity among entrepreneurship students: comparing engineering and business education. International Journal of Continuing Engineering Education and Life Long Learning, 16(5), 366-379.
-Cassidy, T. (2002). Problem-solving style, achievement motivation, psychological distress and response to a simulated emergency. Counselling Psychology Quarterly, 15(4), pp. 325-332.
-Cassidy, T. (2009). Bullying and victimisation in school children: the role of social identity, problem-solving style, and family and school context. Social Psychology of Education, 12(1), pp. 63-76.
-Cassidy, T. and Dhillon, R. (1997). Type a behaviour, problem-solving style and health in male and female managers. British Journal of Health Psychology, 2(3), pp. 217-227.
-Cassidy, T. and Long, C. (1996). Problem-solving style, stress and psychological illness: Development of a multifactorial measure. British Journal of Clinical Psychology, 35, pp. 265-277.
-Cassidy, T. and Taylor, L. (2005). Coping and Psychological Distress as a Function of the Bully Victim Dichotomy in Older Children. Social Psychology of Education, 8(3), pp. 249-262.
-Gangadharappa, V, Pramod, T. and Shiva, H. (2007) Gastric floating drug delivery systems: A review. Indian J Pharm Ed Res; 41(4), pp. 295-305.
-Ghanbari-e-Hashem-Abadi, B. A., Bolghan-Abadi, M., Vafaei-e-Jahan, Z., Maddah-Shoorcheh, R. and Maddah-Shoorcheh, E. (2011). Comparison of the Effectiveness of the Transactional Analysis, Existential, Cognitive, and Integrated Group Therapies on Improving Problem-Solving Skills. Psychology, 2(4), pp. 307-311.
-Gholami, S. and Bagheri, M. S. (2013). Relationship between VAK learning styles and problem solving styles regarding gender and students' fields of study. Journal of Language Teaching and Research, 4(4), pp.700-706.
-Greene, C. (2008). Entrepreneurship: Ideas in Action: Cengage Learning.
-Gregory, P. (2010). The Psychology of Chronic Fatigue Syndrome: Hallmark Press.
-Isaksen, S. G. and Aerts, W. S. (2011). Linking problem-solving style and creative organizational climate: An exploratory interactionist study. IJCPS-International Journal of Creativity and Problem Solving, 21(2), pp. 7-38.
--Kickul, J., Gundry, L. K., Barbosa, S. D. and Simms, S. (2010). One style does not fit all: the role of cognitive style in entrepreneurship education. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 9(1), pp. 36-57.
-Kuratko, D. (2010). Corporate Entrepreneurship: An Introduction and Research Review. In Z. J. ACS & D. B. Audretsch (Eds.), Handbook of Entrepreneurship Research (5, pp. 129-163): Springer New York.
-Landstrîm, H. and Lohrke, F. (2010). Historical Foundations of Entrepreneurial Research: Edward Elgar.
--Moriano, J.A.L. and Gorgievski, M. (2007). Psychology of entrepreneurship: Research and reduction. UNED, Inc., Spain.
-Oviawe, J. I. (2010). Repositioning Nigerian youths for economic empowerment through entrepreneurship education. European Journal of Educational Studies, 2(2), pp. 113-118.
-Samli, A. C. (2008). Globalization from the Bottom up: A Blueprint for Modern Capitalism: Springer.
-Torr, G. (2011). Managing Creative People: Lessons in Leadership for the Ideas Economy: Wiley.
-Treffinger, D. J., Selby, E. C. and Isaksen, S. G. (2008). Understanding individual problem-solving style: A key to learning and applying creative problem solving. Learning and Individual Differences, 18(4), pp. 390-401.
-van Praag, M. (2005). Successful Entrepreneurship: Confronting Economic Theory with Empirical Practice: Edward Elgar Publishing Incorporated.
-Waight, P. I. (2006). Attachment, Anxiety and the Entrepreneurial Mind: The Relationship between Adult Attachment Style and Entrepreneurship. (PhD), Griffith University.
-Wright, L., Borrill, J., Teers, R. and Cassidy, T. (2006). The mental health consequences of dealing with self-inflicted death in custody. Counselling Psychology Quarterly, 19(2), pp. 165-180.