آراستی، زهرا؛ سعیدبنادکی، سعیده؛ ایمانی پور، نرگس (1390)، «نقش آموزش درس مبانی کارآفرینی در قصد کارآفرینی دانشجویان رشتههای غیر مدیریت»، فصلنامه توسعه کارآفرینی، سال چهارم، شماره14.
ابراهیم، مهدی (1390)، «تبیین عوامل فردی و اجتماعی مؤثر بر قصد کارآفرینانه در کشورها براساس دادههای پیمایش GEM سال 2008» پایاننامۀ کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران.
احمدی، فریدون؛ شافعی، رضا و مفاخری نیا، فرانک (1391)، « بررسی تأثیر عوامل فردی و محیطی بر رفتار کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه کردستان»، فصلنامۀ توسعۀ کارآفرینی، سال چهارم، شماره15.
خضری، محمد (1389)، «دورنمای محیط کسب و کار در لایحه برنامه پنجم توسعه کشور»، فصلنامۀ مطالعات راهبردی، شمارۀ 2، 89-112.
ربیعی، علی؛ صادقزاده، حکیمه (1390)، «بررسی میزان تأثیر سرمایۀ اجتماعی و ابعادآن برکارآفرینی»، فصلنامۀ رفاه اجتماعی، سال یازدهم، شمارۀ 41.
رحمانیان کوشکی، مهدی؛ چیذری، محمد و هواسی، علی (1391)، «بررسی عوامل اثرگذار بر قصد کارآفرینانۀ دانشجویان کشاورزی دانشگاه آزاد ایلام»، فصلنامه توسعۀ کارآفرینی، سال چهارم، شمارۀ 15.
رضایی، مسعود؛ حسینپور، ابوطالب (1390)، «بررسی عوامل مؤثر بر تمایل دانشجویان دختر رشتۀ کشاورزی به کارآفرینی: مطالعۀ موردی استان مازندران»، مجلۀ آموزش عالی، سال چهارم، شمارۀ 1.
رکنی، ندا (1389)، «نقش شبکههای اجتماعی در تشخیص فرصتهای کارآفرینی در کارآفرینان مستقر در پارکهای علم و فناوری شهر تهران»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران.
زارعی، بهروز (1390)، «شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بر قصد کارآفرینانه در بین کارکنان رسانه ملی»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران.
زالی، محمدرضا؛ رضوی، سید مصطفی؛ یدالهی فارسی، جهانگیر و کردنائیج، اسداله (1391)، شبکۀ اجتماعی کارآفرینان و شاخصهای دیدبان جهانی کارآفرینی (GEM) ، ایران، چاپ اول، تهران: مؤسسۀ کار و تامین اجتماعی.
کریمی، سعید؛ بیمنز، هارم؛ چیذری، محمد؛ مولدر، مارتین (1391)، «بررسی تأثیر عوامل محیطی و فرهنگی بر قصد کارآفرینانه»، فصلنامۀ توسعۀ کارآفرینی، دورۀ پنجم، شمارۀ 3.
مافی، وحید (1387)، «نقش سرمایۀ اجتماعی در فرایند کارآفرینی»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران پردیس فارابی.
نجفیان، مینا (1389)، «نقش شبکه اجتماعی در عملکرد کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران، کرواسی و دانمارک»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران.
- Adler, Paul. S. (2002). “social capital prospect for a new concept”, academy of management review, 12(1) , pp 17-18.
- Ajzen, I. (1991). “The Theory of Planned Behavior”, Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50(2), pp 179-211.
- Aldrich, H. E. & Zimmer, C. (1986). Entrepreneurship through social networks. In: Sexton, DL and Smilor, RW (eds.), The art and science of entrepreneurship. New York: Ballinger.
- Allinson, C. W. & Hayes, J. (1996). “The Cognitive Style Index: A measure of intuition-analysis for organizational research”, Journal of Management Studies, 33, pp 119-135.
- Anderson, A. R. & Miller, C. J. (2002). “Class matters: human and social capital in the entrepreneurial process”. Journal of Socio-Economics, 32, pp 17–36.
- Baron, R. M. & Kenny, D. A. (1986). ” The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: conceptual, stragegic, and staticial considerations” Journal of Personality and Social Psychology. 51(6), pp 1173-1182.
- Bird, B. (1988). “Implementing Entrepreneurial Ideas: The Case for Intentions”. Academy of Management Review, 13, pp 442-454.
- Bourdieu, P. (1983) Forms of capital. In Richarson J (ed.), Handbook of theory and research for the sociology of education. New York: Greenwood Press, pp 241–258.
- Boyd, N. G. & Vozikis, G. S. (1994). “The influence of self-efficacy on the development of entrepreneurial intentions and actions”, Entrepreneurship Theory and Practice, 18, pp 64-77.
- Coleman, J. S.(1988).“Social capital in the creation of human capital”, American Journal of Sociology, P 95.
- Davidsson, P. (1995). Determinants of entrepreneurial intentions, Paper presented at the annual meeting of the Rent IX Workshop, Piacenza, Italy.
- Davidsson, P. & Honig, B. (2003). “The role of social and human capital among nascent entrepreneurs”, Journal of Business Venturing, 18(3), pp 301-331.
- Greve, A. (1995). “Networks and entrepreneurship – An analysis of social relations, ccupational background, and use of contacts during the establishment process”. Scandinavian Journal of Management , 11, pp 1–24.
- Grootaert, C., Narayan, D., Nyhan Jones, V., Woolcock, M.(2003). “Integrated Questionnaire for the Measurement of Social Capital (SC-IQ)”, Social Capital Thematic Group of World Bank.
- Hindle, K., Klyver, K., Jennings, D. F. (2009). An informed intent model: Incorporating human capital, social capital, and gender variables into the theoretical model of entrepreneurial intentions. In A. L. Carsrud & M. Brännback (Eds.), Understanding the Entrepreneurial Mind: Opening the Black Box (pp. 35-50). New York.
- Hmieleski K. M. & Corbett, A. C. (2006). “Proclivity for improvisation as a predictor of entrepreneurial intentions”, Journal of Small Business Management, 44, pp 45–63.
- Kember, D., Leung, D. Y. P., Jones, A., Loke, Y. A., Mckay, J., Sinclair, J., Yeung, E. (2000). “Development of a questionnaire to measure the level of reflective thinking”, Assessment & Evaluation in Higher Education, 25 (A), pp 381-39.
- Klyver, K. & Schott, T.(2011). “How Social Network Structure Shapes Entrepreneurial tentions?”, Journal of Global Entrepreneurship Research,1(1)
- Krueger, N. F. (2006). So You Thought the Intentions Model Was Simple? Cognitive Style and the Specification of Entrepreneurial Intentions Models. USASBE Conference
- Krueger, N. F., Reilly, M. D., Carsrud, A. L. (2000). “Competing Models of entrepreneurial Intentions”, Journal of Business Venturing, 15 (5-6), pp 411-432.
- Lee D.Y., Tsang E. W. K. (2001). “The effects of entrepreneurial personality, background and network activities on venture growth”, Journal of Management Studies, 38, pp 583–602.
- Liao, J. (2005). “Roles of Social Capital in Venture Creation: Key Dimensions and Research Implications” ,Journal of small business management,43(4)
- Lin, N. (1999). “Social networks and status attainment” ,Annual Review of Sociology, 25, pp 467–487.
- Linan, F. & santos, F.J. (2007). “Does social capital affect entrepreneurial intentions?”, Intemational advances in economic research,13(14)
- Linan, F., santos, F.J,Roldan, J.L.(2008). Entrepreneurial intention, cognitive social capital and culture: an empirical analysis for Spain and Taiwan, Departament d’Economia de l’Empresa, Universitat Autònoma de Barcelon
- Mezirow, J. (1991). Transformative dimensions of adult learning, San Francisco: Jossey Bass.
- Morales-Gualdron, S.T., Roig, S. (2005). ”The new venture decision: An analysis based on the GEM project database”, International Entrepreneurship and Management Journal, 1, pp 479–499.
- Nahapiet, J. & Ghoshal, S.,(1998). “socail capital,intellectual capital,and the organizational advantage”, the Academy of managment review, 23(2)
- Raijman, R. (2001). “Determinants of entrepreneurial intentions: Mexican immigrants in Chicago”, Journal of Socio-Economics, 30, pp 393–411.
- Shapero, A. (1982). Social dimensions of entrepreneurship, In: Kent C, Sexton D, Vesper K. (eds.), The Encyclopedia of Entrepreneurship, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
- 31. Singh, RP. (2000). Entrepreneurial Opportunity Recognition Through Social Networks. London: Garland Publishing, Inc.
- Stone, W. (2001). Measuring social capital. Toward a theoretically informed measuring for researching social capital in family and community, Australian institute of family studies. Research paper, 24.
- Ulhoi, J. P. (2004). The social dimentions of entrepreneurship. DK-8210 Aarhus V, Denmark Technovation
- Wernerfelt, B. (1984). “A resource-based view of the firm”, Strategic Management Journal, 5, pp 171–180.