1.احمدپور داریانی، محمود. (1391). کارآفرینی،تعاریف، نظریات و الگوها. تهران، انتشارات جاجرمی.
2.احمدپور داریانی, محمود., و ملکی, ع.(1390). کارآفرینی پیشرفته. تهران، نشر راه دان.
3.باقری, سیدمحمد. (1388). بررسی ابعاد ساختای مراکز رشد فناوری دانشگاهها. مجموعه مقالات دانشگاه، کارآفرینی وتوسعه. تهران،انتشارات کمیل.
4. پورعزت, ع., قلی پور, آ., ندیرخانلو, س. (1389). شناسایی و اولویتبندی عوامل اثرگذار در تجاری سازی دانش در دانشگاهها(براساس مقایسه ی روشهای پنج دانشگاه معتبر جهان). توسعه کارآفرینی, سال دوم. شماره هفتم.بهار1389, (ص 35-66).
5.تاج الدین، مسعود.، زالی، محمدرضا.، خیاطان، مهدی. (1389). بررسی موانع ساختاری شکل گیری شرکت های زایشی دانشگاه تهران و ارائه راهکار. کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری، کارآفرینی. شیراز.
6.ذوالفقاری، عاطفه.، حجازی، سیدرضا.، فرهودی، آ. (1390). جایگاه شرکت های زایشی دانشگاهی در توسعه کارآفرینی در دانشگاهها. فصلنامه تخصصی پارک ها ومراکز رشد، سال هفتم، شماره27.
7.شریف زاده، ایوالقاسم.، اسدی، علی. (1389). دانشگاه، کارآفرینی و توسعه دانش بنیان. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران.
8.عباس نژاد، عادل.، قلی پور، ولی الله.، رضانیا، حمیدرضا. (1392). سازمان دانش محور بسترساز رشد و توسعه نیروی انسانی کارآفرین. همایش ملی دانشگاه کارآفرین،صنعت دانش محور. مازندران.
9.نعمتی, محمدعلی. (1388). تاملی بر فرایندخلق، توسعه وتجاری سازی دانش، فناوری و نوآوری. مجموعه مقالات دانشگاه کارآفرینی وتوسعه. تهران، انتشارات کمیل.
10.Aldrich, H.E., Auster, E., (1999). Even dwarfs started small: liabilities of age and size and their strategic implications. Research in Organizational Behavior 8, 165–198.
11.Allen, J. W. 1998. Capital markets and corporate structure: The equity carve-outs of Thermo Electron. J. Financial Econom. 48 .99–124.
12.Amit, R., Muller, E., & Cockburn, l. (1995). Opportunity costs and entrepreneurial activity. Journal of Business Venturing, 10(2), 95-106.
13.Baldinia, N., (2010). University spin-offs and their environment. Technology Analysis & Strategic Management, 22(8), 859-876.
14.Bathelt، H.، Kogler، D.، & Munro، A. (2010). A knowledge-based typology of university spin-offs in the context of regional economic development. Technovation 30، 519-532.
15.Conceicao، O.، Fontes، M. & Calapez، T (2012). The commercialisation decisions of research-based spin-off:Targeting the market fortechnologies. Technovation 32،43-56.
16.Cooper D.2001. University spin-off firms in Canada and their economic impact. Otawa: Presentation to the OECD .
17.Di Gregorio, D., Shane, S., )2003(. Why do some universities generate more start-ups than others?. Research Policy 32 (2), 209–227.
18.Fini, R., Grimaldi, R., Sobrero, M., (2009). Factors fostering academics to start up new ventures: An assessment of Italian founders’ incentives. Journal of Technology Transfer .34, 380–402.
19.Fini، R.، Grimaldib، R.، & Santonib، S. (2011). Complements or substitutes? The role of universities and local context in supporting the creation of academic spin-offs. Research Policy. 40 ،1113-1127.
20.Gilsing، V.، Burg، E.، & L.Romme، A. (2010). Policy principles for the creation and success of corporate and academic spin-offs. Technovation30، 12-23
21.González, J., & Kuechle, G. (2013). An Assessment of the Determinants of University Technology Transfer. Economic Development Quarterly, 27(1), 6-17.
22.Gupta, S., Cadeaux, J., Dubelaar, C., (2007). Uncovering multiple champion rolesin implementing new-technology ventures. Journal of Business Research 59,549–563.
23.Hayter، C. S. (2013). Harnessing University Entrepreneurship for Economic Growth: Factors of Success Among University Spin-offs. Economic Development Quarterly 27(1)،18-28.
24.Helm, & Mauroner. (2007). success of research, based spin-offs state of the art and guidlines for futher research. spiringer.
25.Jaffe, A., & Stavins, R. (1999). Energy-Efficient Technologies and Climate Change Policies: Issues and Evidence . The Energy Journal, 15(2), 43-65.
26.Licht, G., & Nerlinger, G., (1998). New Technology-based Firms in Germany:ASurvey of the Recent Evidence, Research Policy, 26(9), 1005-1022.
27.Prodan,I.,Drnovsek,M.,(2010) .Conceptualizing academic–entrepreneurial intentions: an empirical test. Technovation30 (5–6), 332–347.
28.Rasmussena، E.، Moseyb، S.، & Wrightc، M. (2014). The influence of university departments on the evolution of entrepreneurial competencies in spin-off ventures. Research Policy 43 ،92-106.
29.Shane, S. (2004): Academic Entrepreneurship:University Spinoffs and Wealth Creation, Edwar Elgar Publishing, Massachusetts. p :335.
30.Shane.S, Locke .E & Collin.C (2003). Entrepreneurial motiatio. Human resource management review, Vol 13,P p 257- 279.
31.Sternberg، R. (2014). Success factors of university spin-offs: Regional government support programs versus regional environment. Technovation34 ،137-148.
32.Visintin، F.، & Pittino، D. (2014). Founding team composition and early performance of university—Based spin-off companies. Technovation 34،31-43.