مدیریت زنجیرهی سرد به نظامی اطلاق میشود که به اداره کردن فرایندها و فعالیتهای مربوط به محصولات فاسد شدنی در زنجیرهی تامین میپردازد. در این مقاله به بررسی نقش کارآفرینی فردی و سازمانی در ارتقای سطح عملکرد مدیریت زنجیرهی سرد برای شرکتهای فعال در بازار محصولات فاسد شدنی میپردازیم. روش انجام این پژوهش توصیفی پیمایشی بوده و بهمنظور بررسی ارتباط بین متغیرهای تحقیق از روش رگرسیون چندگانه استفاده شده است. در اینباره سه فرضیه در ارتباط با تاثیر کارآفرینی بر بهبود برنامهریزیها، بهبود کیفیت و بهبود در فرایند صادرات محصولات فاسد شدنی در زنجیرهی سرد مطرح شده است. برای بررسی فرضیههای تحقیق نیز، پرسشنامهای بر مبنای طیف لیکرت طراحی شد و با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونهی جامعهی آماری محدود در بین 423 نفر از کارشناسان و مدیران 4 شرکت فعال در صنایع لبنی کشور که مرتبط با محصولات فاسد شدنی هستند، تعداد حجم نمونه 122 پرسشنامه تخمین و بین جامعهی آماری تحقیق، توزیع شد. نتایج آماری پرسشنامهها با استفاده از نرمافزار SPSS تحلیل شده و ضمن تایید هر سه فرضیهی مطرحشده در این تحقیق، متغیرهای برنامهریزی منبعیابی، قابلیت اطمینان و بهبود فرایند صادرات بالاترین میزان اهمیت را نشان دادند. در انتها پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی نیز ارایه شده است.
فارسیجانی, ., فرضیپور صائن, ., & ترابی پور, . . (2011). بررسی و تبین نقش کارآفرینی در عملکرد مدیریت زنجیرهی سرد
(موردکاوی: صنایع غذایی). Journal of Entrepreneurship Development, 4(3), 89-108.
MLA
حسن فارسیجانی; رضا فرضیپور صائن; سید محمدرضا ترابی پور. "بررسی و تبین نقش کارآفرینی در عملکرد مدیریت زنجیرهی سرد
(موردکاوی: صنایع غذایی)", Journal of Entrepreneurship Development, 4, 3, 2011, 89-108.
HARVARD
فارسیجانی, ., فرضیپور صائن, ., ترابی پور, . . (2011). 'بررسی و تبین نقش کارآفرینی در عملکرد مدیریت زنجیرهی سرد
(موردکاوی: صنایع غذایی)', Journal of Entrepreneurship Development, 4(3), pp. 89-108.
VANCOUVER
فارسیجانی, ., فرضیپور صائن, ., ترابی پور, . . بررسی و تبین نقش کارآفرینی در عملکرد مدیریت زنجیرهی سرد
(موردکاوی: صنایع غذایی). Journal of Entrepreneurship Development, 2011; 4(3): 89-108.