هدف اصلی این مقاله بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران است. جامعه آماری پژوهش را صاحبنظران در سه حیطه علمی (اعضای هیأت علمی دانشگاه)، تخصصی (کارشناسان مراکز کارآفرینی) و اجرایی (اعضای هیأت مدیره موسسات آموزشی) تشکیل داده و بهصورت روش سرشماری کامل با توجه به شاخصهای تدوین شده، 76 نفر را شامل میشود. ابزار جمعآوری اطلاعات این طرح، پرسشنامهی تدوینشده توسط محقق بوده و اعتبار پرسشنامه در مولفههای فرایند کارآفرینی در طیف 91/0 تا.96/. به دست آمد. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرمافزار SPSS و روشهای آمار توصیفی و آزمون خیدو استفاده شده و نتایج به دست آمده از پژوهش عبارت است از: 1) مؤلفههای ارایهی الگوی مناسب فرایند کارآفرینی که هشت مولفه تشکیلدهندهی آن است که عبارتند از: فرصتشناسی، ایدهپردازی، امکانسنجی، تأسیس موسسه، تجهیز و تخصیص منابع، تولید، بازاریابی و فروش و توسعه؛ 2) با توجه نتایج به دست آمده صاحبنظران الگوی مناسب فرایند کارآفرینی در موسسات آموزشی را مهم و در حد93%بررسی کردند. در اولویتبندی نهایی از بحث فرایند در طراحی الگو به نتیجهگیری زیر میرسیم: فرصتشناسی در اولویت اول (100%)؛ تأسیس موسسه و توسعه در اولویت دوم (99%)؛ بازاریابی و فروش در اولویت سوم (96%)؛ ایدهپردازی در اولویت چهارم (95%)؛ امکانسنجی در اولویت پنجم (91%)؛ تجهیز و تخصیص منابع در اولویت ششم (76%) و تولید در اولویت هفتم (75%) قرار دارد.
صادقی, ., & قنادان, . (2009). بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی
در موسسات آموزشی شهر تهران. Journal of Entrepreneurship Development, 2(3), 163-181.
MLA
سیدهادی صادقی; محمود قنادان. "بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی
در موسسات آموزشی شهر تهران", Journal of Entrepreneurship Development, 2, 3, 2009, 163-181.
HARVARD
صادقی, ., قنادان, . (2009). 'بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی
در موسسات آموزشی شهر تهران', Journal of Entrepreneurship Development, 2(3), pp. 163-181.
VANCOUVER
صادقی, ., قنادان, . بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی
در موسسات آموزشی شهر تهران. Journal of Entrepreneurship Development, 2009; 2(3): 163-181.