بیشک یکی از اصلیترین ارکان اقتصاد ملی ایران بخش کشاورزی بوده و تامین 75 درصد نیازهای غذایی جامعه، 25 درصد از تولید ناخالص داخلی، 23 درصد سطح اشتغال و میزان درخور توجهی از صادرات غیر نفتی مربوط به این بخش است. بر این اساس در برنامهی چهارم توسعهی کشور، بر تحقق رشد سالیانهی 6.5 درصدی در بخش کشاورزی؛ تامین و امنیت غذایی، خودکفایی در تولید محصولات اساسی، توسعهی صادرات محصولات کشاورزی و حفاظت از منابع طبیعی تاکید شده است. برای ارتقای جایگاه این بخش نهادی کردن کارآفرینی میتواند پایداری رشد کشور را رقم بزند. از اینرو، هدف غایی این پژوهش ارایهی الگویی برای نهادی کردن کارآفرینی در بخش کشاورزی بوده و سوال اصلی این پژوهش این است که چگونه کارآفرینی در بخش کشاورزی در کشور نهادی میشود؟ باید گفت که یک عمل نهادی شده دارای سه ویژگی استمرار، فراگیری و واقعیت اجتماعی شدن است. بنابراین، نهادی کردن کارآفرینی کشاورزی، ایجاد شرایط مطلوب و مساعد برای استمرار بخشیدن، فراگیر کردن و تبدیل شدن کارآفرینی به یک واقعیت اجتماعی در قلمرو کشاورزی بوده و این پژوهش از نظر هدف پژوهش بنیادی و نتایج آن رهنمودهای کاربردی متعددی دارد. این پژوهش در 3 مرحلهی (1) طراحی الگوی فعلی نهادی کردن کارآفرینی در بخش کشاورزی، (2) آزمون الگو و (3) فاز ارایهی الگوی مطلوب نهادی کردن کارآفرینی کشاورزی استوار است.
دانایی فرد, ., آذر, ., & دیده ور, . (2011). تدوین الگوی نهادی کردن کارآفرینی در بخش کشاورزی زیربخش گلخانهداری. Journal of Entrepreneurship Development, 3(4), 7-27.
MLA
حسن دانایی فرد; عادل آذر; فاطمه دیده ور. "تدوین الگوی نهادی کردن کارآفرینی در بخش کشاورزی زیربخش گلخانهداری", Journal of Entrepreneurship Development, 3, 4, 2011, 7-27.
HARVARD
دانایی فرد, ., آذر, ., دیده ور, . (2011). 'تدوین الگوی نهادی کردن کارآفرینی در بخش کشاورزی زیربخش گلخانهداری', Journal of Entrepreneurship Development, 3(4), pp. 7-27.
VANCOUVER
دانایی فرد, ., آذر, ., دیده ور, . تدوین الگوی نهادی کردن کارآفرینی در بخش کشاورزی زیربخش گلخانهداری. Journal of Entrepreneurship Development, 2011; 3(4): 7-27.