عباسنژاد، سعید؛ مشبکی اصفهانی، اصغر؛ خدادادحسینی، سیدحمید و کلابی، امیرمحمد (1401). مدل کسبوکارهای پایدار و شبکهسازی: مرور نظاممند. اندیشه مدیریت راهبردی، سال شانزدهم زمستان 1401 شماره 4 (پیاپی 34).
خادمی کلهلو، محمد؛ صاحبکار خراسانی، سیدمحمد و پورزارع، میلاد (۱۴۰۲). ارائه چارچوب خدمات توسعه کسبوکار (BDS) شرکتهای دانشبنیان و نوآور. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، دوره 16، شماره 5 (ویژه نامه) - شماره پیاپی 63، اسفند 1402، صفحه 71-95.
خراسانچی، فاطمه؛ ایمانیپور، نرگس؛ آراستی زهرا و سجادی، سیدمجتبی (۱۴۰۱). طراحی الگوی توسعه و انتخاب مدل کسب و کار مبتنی بر نوآوری اجتماعی. توسعه کارآفرینی، دوره 16، شماره 3 - شماره پیاپی 61، آذر 1402، صفحه 31-46.
عزتآبادی پور، حسام و ضرغامافشار، محمدتقی (۱۴۰۳). درس آموخته هایی از کسب وکار اجتماعی در دنیا (1)؛ مرجع قانونی و شخصیت حقوقی. ماهنامه گزارش های کارشناسی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دوره 32، شماره 8 .
شیخزاده، محمداکبر؛ تقویفرد، محمدتقی؛ رییسی وانانی، ایمان و بامداد صوفی، جهانیار (۱۴۰۳). مدلی برای قصد اهدای آنلاین جهت تامین مالی جمعی موسسات خیریه در ایران. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، دوره 12، شماره 48، تیر 1403، صفحه 1-31.
Battilana, J., & Lee, M. (2014). Advancing research on hybrid organizing – Insights from the study of social enterprises. Academy of Management Annals, 8(1), 397–441.
Battilana, J., Lee, M., Walker, J., & Dorsey, C. (2012). In search of the hybrid ideal. Stanford Social Innovation Review, 10(3), 51–55.
Bocken, N. M. P., Short, S. W., Rana, P., & Evans, S. (2014). A literature and practice review to develop sustainable business model archetypes. Journal of Cleaner Production, 65, 42–56.
Dees, J. G. (2001). The Meaning of Social Entrepreneurship. Kauffman Center for Entrepreneurial Leadership.
Defourny, J., & Nyssens, M. (2010). Conceptions of social enterprise and social entrepreneurship in Europe and the United States: Convergences and divergences. Journal of Social Entrepreneurship, 1(1), 32–53.
Doherty, B., Haugh, H., & Lyon, F. (2014). Social enterprises as hybrid organizations: A review and research agenda. International Journal of Management Reviews, 16(4), 417–436.
Emerson, J. (2003). The blended value proposition: Integrating social and financial returns. California Management Review, 45(4), 35–51.
Faghih, N., Bonyadi, E. & Sarreshtehdari, L. Assessing the entrepreneurship process: an application of the data envelopment analysis. J Glob Entrepr Res 11, 311–327 (2021). https://doi.org/10.1007/s40497-021-00289-8
Littlewood, D., & Holt, D. (2018). Social entrepreneurship in South Africa: Exploring the influence of environment. Business & Society, 57(3), 525–561.
Mair, J., & Martí, I. (2006). Social entrepreneurship research: A source of explanation, prediction, and delight. Journal of World Business, 41(1), 36–44. https://doi.org/10.1016/j.jwb.2005.09.002
Nicholls, A. (2009). ‘We do good things, don’t we?’: ‘Blended value accounting’ in social entrepreneurship. Accounting, Organizations and Society, 34(6–7), 755–769. https://doi.org/10.1016/j.aos.2009.04.008
Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2010). Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. John Wiley & Sons.
Santos, F. M., Pache, A. C., & Birkholz, C. (2015). Making hybrids work: Aligning business models and organizational design for social enterprises. California Management Review, 57(3), 36–58.
Spear, R. (2006). Social entrepreneurship: A different model?. International Journal of Social Economics, 33(5/6), 399–410. https://doi.org/10.1108/03068290610660670
Teasdale, S. (2012). Negotiating tensions: How social enterprises in the UK reconcile competing demands. Environment and Planning C: Government and Policy, 30(2), 367–381.
Yunus, M. (2007). Creating a World Without Poverty: Social Business and the Future of Capitalism. PublicAffairs.