ادیب، ی؛ اربط، ف. م. (1393). پدیدارشناسی تجربیات و ادراکات کارآفرینان از پدیده کارآفرینی: یک مطالعه کیفی. توسعه کارآفرینی، 7(3)، 447–465.
10.22059/jed.2014.52502
استیونسن، ل؛ هابرمن، د؛ متیوزرایت، پ. (1398). دوازده نظریه در باب طبیعت بشر (م. محمدامینی (ویراستار)؛ پنجم). نشر نو.
الوانی، س. م؛ بودلایی، ح. (1389). پدیدارشناسی در مطالعات کارآفرینی. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 5(19).
بلیکی، ن. (1402). طراحی پژوهش های اجتماعی (ح. چاوشیان (ویراستار)؛ پانزدهم). نشر نی.
بودلایی، ح؛ آهوپای، م. (1398). در باب معنای کارآفرینی : مطالعه پدیدارشناختی کارآفرینی در ایران. مجله مدیریت توسعه و تحول، ویژه نامه(6)، 279–289
بودلایی، ح؛ الوانی، س. م؛ اعرابی، س. م؛ واعظی، ر. (1392). مطالعه پدیدارشناختی جوهر کارآفرینی عمومی. فصلنامه مدیریت سازمانی دولتی، 1(4).
http://noo.rs/6pxPw
بودلایی، ح؛ خانباشی، م؛ فراهانی، غ. (1392). مطالعه پدیدارشناسانه شایستگی های کارافرینان اجتماعی. چشم انداز مدیریت دولتی، 15، 139–165.
سارتر، ژ. پ. (1400). اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر (م. رحیمی (ویراستار)؛ نوزدهم). نشر نیلوفر.
شارف، ر. (1400). نظریه های روان درمانی و مشاوره (م. فیروزبخت (ویراستار)؛ هفدهم). انتشارات رسا.
صوفیه، ج؛ حسینی نیا، غ؛ دهکردی، ع. م. (1397). تحلیل محتوای وضع موجود روش شناسی پژوهش های منتشر شده در مجله های برتر حوزه فرصت های کارآفرینانه. توسعه کارآفرینی, 11(4)، 641–660.
10.22059/jed.2019.266319.652734
فارسی، ج؛ برادران، م؛ حجازی، س؛ اکبری، م. (1397). بسط مفهوم شایستگی کارآفرینان فناور با رویکردی تفسیری؛ یک پژوهش پدیدارشناسانه. فصلنامه سیاست علم و فناوری، 10(3). 20.1001.1.20080840.1397.11.3.5.5
فرانکل، و. (1399). روان درمانی و اگزیستانسیالیسم (ن. رحمانیان (ویراستار). نشر آشیان.
فلین، ت. (1400). اگزیستانسیالیسم (ح. کیانی (ویراستار)). نشر حکمت سینا.
گروندن، ژ. (1400). هرمنوتیک (م. ابولقاسمی (ویراستار)؛ سوم). نشر ماهی.
مککواری، ج. (1399). وجودگرایی (محمدسعید حنایی کاشانی (ویراستار)؛ دوم). نشر هرمس.
می، ر. (1400). کشف وجود؛ روانشناسی وجودی (م. میلانی (ویراستار)؛ چهارم). نشر دانژه.
می، ر؛ انجل، ا؛ و النبرگر، ه. (1401). هستی (اگزیستانس) (س. حبیب (ویراستار)؛ سوم). نشر نی.
هایدگر، م. (1401). هستی و زمان (ع. رشیدیان (ویراستار)؛ یازدهم). نشر نی.
Abbasi, D., Mahdieh, O., & Shahsavari, F. (2024). Identifying Factors Affecting the Success of Startups : A Phenomenological Study.
Journal of Entrepreneurship Development,
16(4), 187–213. (In Persian)
10.22059/jed.2023.359337.654193
Agarwal, J., & Cruise Malloy, D. (2000). The role of existentialism in ethical business decision‐making.
Business Ethics: A European Review,
9(3), 143–154.
https://doi.org/10.1111/1467-8608.00185
Berglund, H. (2015). Between cognition and discourse: Phenomenology and the study of entrepreneurship.
International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research,
21(3), 472–488.
https://doi.org/10.1108/IJEBR-12-2013-0210
Cooper, M. (2016). existential therapies. SAGE.
Faghih, N., Bonyadi, E. & Sarreshtehdari, L. Entrepreneurial Motivation Index: importance of dark data. J Glob Entrepr Res 11, 15–27 (2021). https://doi.org/10.1007/s40497-021-00277-y
Faghih, N., Bonyadi, E., Sarreshtehdari, L. (2020). Entrepreneurial Motivation. In: Entrepreneurship Viability Index. Contributions to Management Science. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-54644-1_2
Frese, M. (2009). Toward a psychology of entrepreneurship - An action theory perspective.
Foundations and Trends in Entrepreneurship,
5(6), 437–496.
http://dx.doi.org/10.1561/0300000028
Fu, X. (2019). Existential authenticity and destination loyalty: Evidence from heritage tourists.
Journal of Destination Marketing and Management,
12(November 2018), 84–94.
https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2019.03.008
Iswari, H. R., Handayati, P., Ery Tri Djatmika Rudijanto Wahju, W., & Restuningdiah, N. (2024). Philosophy meets culture: How existential reflection and ‘Arema Spirit’ shape startup bootstrapping strategies?
Research Journal in Advanced Humanities,
5(4), 580–617.
https://doi.org/10.58256/s7tq7a08
Laverty, S. M. (2003). Hermeneutic Phenomenology and Phenomenology: A Comparison of Historical and Methodological Considerations.
International Journal of Qualitative Methods,
2(3), 21–35.
https://doi.org/10.1177/160940690300200303
McMullen, J. S., & Shepherd, D. A. (2006). Entrepreneurial Action and the Role of Uncertainty in the Theory of the Entrepreneur. In
A Psychological Approach to Entrepreneurship (Vol. 31, Issue 1, pp. 132–152). Edward Elgar Publishing.
https://doi.org/10.5465/amr.2006.19379628
Morales, C., Masuda, A. D., & Holtschlag, C. (2019). The Why and How of Entrepreneurial Action: An Integrative Model Based on Individual Values and Action Theory.
Spanish Journal of Psychology,
22, 1–11.
https://doi.org/10.1017/sjp.2019.62
Morhart, F., Malär, L., Guèvremont, A., Girardin, F., & Grohmann, B. (2013). Brand authenticity: An integrative framework and measurement scale.
Journal of Consumer Psychology,
25(2), 200–218.
https://doi.org/10.1016/j.jcps.2014.11.006
Naghdi, S., & Jeddi, R. (2024). Phenomenology of the Financial Dimensions of Startups with the Aim of Providing a Model for Entrepreneurship Development.
Journal of Entrepreneurship Development,
17(3), 111–137. (In Persian)
10.22059/jed.2024.365272.654263
Oluwafemi, T. B., & Duff, A. J. (2024). Entrepreneuring as existential transformation: a review of entrepreneurial identity with a typology of career and personal change.
Cogent Business and Management,
11(1).
https://doi.org/10.1080/23311975.2024.2418424
Pietkiewicz, I., Smith, J. A., Pietkiewicz, I., & Smith, J. A. (2014). A practical guide to using Interpretative Phenomenological Analysis in qualitative research psychology.
Czasopismo Psychologiczne Psychological Journal,
20(1), 7–14.
https://doi.org/10.14691/CPPJ.20.1.7
Rocha, H., & Birkinshaw, J. (2007). Entrepreneurship Safari: A Phenomenon-Driven Search for Meaning.
Foundations and Trends® in Entrepreneurship,
3(3), 205–255.
http://dx.doi.org/10.1561/0300000016
Seymour, R. G. (2006). Hermeneutic phenomenology and international entrepreneurship research.
Journal of International Entrepreneurship,
4(4), 137–155.
10.1007/s10843-007-0011-5
Strang, P., Strang, S., Hultborn, R., & Arnér, S. (2004). Existential pain—an entity, a provocation, or a challenge?
Journal of Pain and Symptom Management,
27(3), 241–250.
https://doi.org/10.1016/j.jpainsymman.2003.07.003
Tan, S. Z. K., & Lim, L. W. (2021). An existentialist approach to authentic science. IBRO Neuroscience Reports, 11(January), 52–55. 10.1016/j.ibneur.2021.07.001
Thompson, C. J., Locander, W. B., & Pollio, H. R. (1989). Putting Consumer Experience Back into Consumer Research: The Philosophy and Method of Existential-Phenomenology.
Journal of Consumer Research,
16(2), 133–146.
https://doi.org/10.1086/209203
Townsend, D. M., & Hunt, R. A. (2019). Entrepreneurial action, creativity, & judgment in the age of artificial intelligence.
Journal of Business Venturing Insights,
11(June).
https://doi.org/10.1016/j.jbvi.2019.e00126
Townsend, D. M., Hunt, R. A., McMullen, J. S., & Sarasvathy, S. D. (2018). Uncertainty, knowledge problems, and entrepreneurial action.
Academy of Management Annals,
12(2), 659–687.
https://doi.org/10.5465/annals.2016.0109
Tuohy, D., Cooney, A., Dowling, M., Murphy, K., & Sixsmith, J. (2013). An overview of interpretive phenomenology as a research methodology.
Nurse Researcher,
20(6), 17–20.
https://journals.rcni.com//doi/abs/10.7748/nr2013.07.20.6.17.e315
Yalom, I. D. (1980). existential psychotherapy. Basic Books.