هدف این پژوهش بررسی نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین است. روش تحقیق این پژوهش، از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. جامعهی آماری پژوهش شامل کارکنان دانشکدهها و پژوهشکدههای دانشگاه شهید بهشتی بوده که تعداد 103 نفر بهعنوان نمونهی آماری از طریق نمونهگیری تصادفی نسبی انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات دو پرسشنامهی کارآفرینی سازمانی (سازمان کارآفرین) و پرسشنامهی رهبری تحولی بود. یافتههای پژوهش بیانگر این است که، میزان بهکارگیری رهبری تحولی در دانشگاه و وضعیت دانشگاه از حیث میزان ارتقا به سازمان کارآفرین بیشتر از سطح متوسط بود. همچنین نتایج بررسی ضرایب همبستگی نشان داد بین رهبری تحولی و ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین و شاخصهای آنها رابطهی مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج بهدست آمده از تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که، بُعد «انگیزش الهامبخش» از قدرت پیش-بینی کنندگی بیشتری در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین برخوردار بوده است.
قهرمانی, م. , حاجی خواجهلو, ص. ر. and ابوچناری, ع. (2012). نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین
(مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی). Journal of Entrepreneurship Development, 4(4), 185-204.
MLA
قهرمانی, م. , , حاجی خواجهلو, ص. ر. , and ابوچناری, ع. . "نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین
(مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی)", Journal of Entrepreneurship Development, 4, 4, 2012, 185-204.
HARVARD
قهرمانی, م., حاجی خواجهلو, ص. ر., ابوچناری, ع. (2012). 'نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین
(مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی)', Journal of Entrepreneurship Development, 4(4), pp. 185-204.
CHICAGO
م. قهرمانی , ص. ر. حاجی خواجهلو and ع. ابوچناری, "نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین
(مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی)," Journal of Entrepreneurship Development, 4 4 (2012): 185-204,
VANCOUVER
قهرمانی, م., حاجی خواجهلو, ص. ر., ابوچناری, ع. نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین
(مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی). Journal of Entrepreneurship Development, 2012; 4(4): 185-204.