این پژوهش با هدف بررسی ارتباط شیوههای حل مسأله و ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه، با انتخاب تصادفی طبقهای 374 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید چمران در سال 1390-1389 و با روش توصیفی- همبستگی و از طریق تکمیل دو پرسشنامهی بررسی ویژگیهای کارآفرینی و شیوههای حل مسأله انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان میدهد که هر کدام از شیوههای چهارگانهی حل مسأله با ویژگیهای کارآفرینی دانشجویان رابطهی معنادار و مثبت دارند. نتایج رگرسیون نیز نشان داد که شیوههای عقلانی و عملگرا، 33 درصد از کل واریانس ویژگیهای کارآفرینانهی دانشجویان را پیشبینی می-کنند و سهم شیوهی حل مسألهی عقلانی از این میزان، 56/0 میباشد. سایر شیوههای حل مسأله قادر به پیشبینی معنادار ویژگیهای کارآفرینانهی دانشجویان نیستند. تقویت این دسته از شیوههای حل مسأله با گنجانیدن متون و تمرینهای مرتبط در محتوای برنامههای درسی دانشجویان، میتواند به رشد استعداد کارآفرینی دانشجویان کمک کند.
پارسا, ع. , عبدالوهابی, م. and ظریف, س. (2012). بررسی تأثیر شیوههای حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه
(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز). Journal of Entrepreneurship Development, 4(4), 145-164.
MLA
پارسا, ع. , , عبدالوهابی, م. , and ظریف, س. . "بررسی تأثیر شیوههای حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه
(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز)", Journal of Entrepreneurship Development, 4, 4, 2012, 145-164.
HARVARD
پارسا, ع., عبدالوهابی, م., ظریف, س. (2012). 'بررسی تأثیر شیوههای حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه
(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز)', Journal of Entrepreneurship Development, 4(4), pp. 145-164.
CHICAGO
ع. پارسا , م. عبدالوهابی and س. ظریف, "بررسی تأثیر شیوههای حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه
(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز)," Journal of Entrepreneurship Development, 4 4 (2012): 145-164,
VANCOUVER
پارسا, ع., عبدالوهابی, م., ظریف, س. بررسی تأثیر شیوههای حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه
(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز). Journal of Entrepreneurship Development, 2012; 4(4): 145-164.