در این تحقیق ما به بررسی مهمترین نیازهای مالی کارآفرینان در مراحل مختلف توسعهی شرکت میپردازیم. مراحل توسعهی شرکت در این تحقیق به چهار مرحلهی: 1- مرحلهی قبل از شروع کسبوکار، 2- مرحلهی شروع کسبوکار، 3- مرحله بهرهبرداری و 4- مرحلهی رشد تقسیم میشوند، سپس نیازهای مالی مربوط به هر مرحله بررسی میشود. جامعهی آماری ما در این تحقیق، کارآفرینان دو صنعت مواد غذایی و مواد شیمیایی در استان قم هستند. دادههای مورد نیاز این تحقیق با استفاده از پرسشنامه جمعآوری شده و بهوسیله نرمافزار آماری spss تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان میدهد که برای کارآفرینان صنایع مواد غذایی و مواد شیمیایی، هزینههای تحقیق و توسعه و پژوهشهای بازار، هزینهی احداث کارخانه و تجهیزات و هزینهی وجوه نقد و نقدینگی بهترتیب در سه مرحلهی اول توسعهی شرکت، مهمترین نیازهای مالی کارآفرینان را تشکیل میدهند. در مرحلهی چهارم توسعه (رشد) هزینهی منابع انسانی و مالی در صنعت مواد غذایی و هزینهی کانالهای جدید توزیعی در صنعت مواد شیمیایی مهمترین نیازهای مالی کارآفرینان را شکل میدهند
خنیفر, ح. , جمشیدی, ن. and رامشینی, م. (2011). بررسی شاخصهای معطوف به نیازهای مالی کارآفرینان از طرح تا توسعه
(مطالعه موردی: شرکتهای صنایع مواد غذایی و مواد شیمیایی استان قم). Journal of Entrepreneurship Development, 4(3), 51-68.
MLA
خنیفر, ح. , , جمشیدی, ن. , and رامشینی, م. . "بررسی شاخصهای معطوف به نیازهای مالی کارآفرینان از طرح تا توسعه
(مطالعه موردی: شرکتهای صنایع مواد غذایی و مواد شیمیایی استان قم)", Journal of Entrepreneurship Development, 4, 3, 2011, 51-68.
HARVARD
خنیفر, ح., جمشیدی, ن., رامشینی, م. (2011). 'بررسی شاخصهای معطوف به نیازهای مالی کارآفرینان از طرح تا توسعه
(مطالعه موردی: شرکتهای صنایع مواد غذایی و مواد شیمیایی استان قم)', Journal of Entrepreneurship Development, 4(3), pp. 51-68.
CHICAGO
ح. خنیفر , ن. جمشیدی and م. رامشینی, "بررسی شاخصهای معطوف به نیازهای مالی کارآفرینان از طرح تا توسعه
(مطالعه موردی: شرکتهای صنایع مواد غذایی و مواد شیمیایی استان قم)," Journal of Entrepreneurship Development, 4 3 (2011): 51-68,
VANCOUVER
خنیفر, ح., جمشیدی, ن., رامشینی, م. بررسی شاخصهای معطوف به نیازهای مالی کارآفرینان از طرح تا توسعه
(مطالعه موردی: شرکتهای صنایع مواد غذایی و مواد شیمیایی استان قم). Journal of Entrepreneurship Development, 2011; 4(3): 51-68.