اهمیت شبکههای اجتماعی هر روز بیشتر بهعنوان یک عنصر کلیدی در فعالیتهای کارآفرینی آشکار میشود، آنها پایهای برای انسجام اجتماعی بهوجود میآورند و تبادل منابع و اطلاعات را آسان میکنند. هدف اصلی در این تحقیق شناسایی نقش شبکههای اجتماعی کارآفرینان در تشخیص فرصت کارآفرینی است. به این منظور شبکهی اجتماعی با چهار بُعد شامل: ساختار روابط اجتماعی، منابع اجتماعی اطلاعات، محتوای روابط اجتماعی و شیوههای انتقال اطلاعات بهعنوان متغیرهای مستقل و متغیر تشخیص فرصت با دو بُعد شامل: تعداد و تنوع فرصتها بهعنوان متغیر وابسته بررسی شدهاند. در این تحقیق نقش متغیرهای بیان شده بر تشخیص فرصت کارآفرینی در بین 101 نفر از134 نفر از کارآفرینان مستقر در پارکهای علم و فناوری شهر تهران با روش پیمایشی آزمون شد. نتایج تحقیق نشان میدهد شبکهی اجتماعی کارآفرینان با تشخیص فرصتها رابطهی مثبت دارد و از بین ابعاد شبکهی اجتماعی، محتوای روابط اجتماعی بیشترین اثرگذاری را بر تشخیص فرصت کارآفرینی دارد.
محمدی الیاسی, ق. , رکنی, ن. and طیبی, س. ک. (2011). نقش شبکههای اجتماعی در تشخیص فرصتهای کارآفرینی. Journal of Entrepreneurship Development, 4(1), 7-26.
MLA
محمدی الیاسی, ق. , , رکنی, ن. , and طیبی, س. ک. . "نقش شبکههای اجتماعی در تشخیص فرصتهای کارآفرینی", Journal of Entrepreneurship Development, 4, 1, 2011, 7-26.
HARVARD
محمدی الیاسی, ق., رکنی, ن., طیبی, س. ک. (2011). 'نقش شبکههای اجتماعی در تشخیص فرصتهای کارآفرینی', Journal of Entrepreneurship Development, 4(1), pp. 7-26.
CHICAGO
ق. محمدی الیاسی , ن. رکنی and س. ک. طیبی, "نقش شبکههای اجتماعی در تشخیص فرصتهای کارآفرینی," Journal of Entrepreneurship Development, 4 1 (2011): 7-26,
VANCOUVER
محمدی الیاسی, ق., رکنی, ن., طیبی, س. ک. نقش شبکههای اجتماعی در تشخیص فرصتهای کارآفرینی. Journal of Entrepreneurship Development, 2011; 4(1): 7-26.