آزبورگ، توماس و شمیدپیتر، رنه(1397). نوآوری اجتماعی راه حلهایی برای آینده پایدار، ترجمه: سعدآبادی، علیاصغر، دانشگاه امام صادق(ع).
اشمیت، جولیا (1394). نقش نوآوری اجتماعی در موفقیت کسب وکار، ترجمه: علی اصغر سعد آبادی، آرمین گلچین، حسین مقدسیان، انتشارات: شرکت انستیتو ایزایران.
خنیفر، حسین؛ مسلمی، ناهید (1395). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی، تهران، نگاه دانش.
سعدآبادی, ع. ا. , پورعزت, ع. ا. , قانعی راد, م. ا. , مختارزاده, ن. , & الیاسی, م. (1395). "چرخهی حیات نوآوریهای اجتماعی". فصلنامه مدیریت توسعه فناوری, 4(3), 69-95.
شیرودی، عبدالحسین؛خداپرست، ناصر (1398). "اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار: مشابهتها و تفاوت ها". مطالعات حقوق عمومی، 49 (1): 249-270.
کشتکار هرانکی، مهران (1395). "طراحی الگوی راهبردی نوآوری اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مدلسازی معادالت ساختاری"، توسعه کار آفرینی، 9 (4): 671-690.
مبینی دهکردی، علی؛ کشتکار هرانکی، مهران(1395). "فراترکیب مدلهای نوآوری اجتماعی"، برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی, 7(26), 101-138.
مبینی دهکردی، علی؛کشتکار هرانکی، مهران (1394). "نوآوری اجتماعی: کنکاشی بر مفهوم سازی مبتنی بر تحلیل محتوای تعاریف"، مدیریت نوآوری، 4 (2): 115-134.
مفتاحی, هادی؛ وفایی, فرهاد؛ نمامیان, فرشید؛,ویسه، سید مهدی(1398). "طراحی الگوی پنجره فرصت کارآفرینی در زنجیره تامین". فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 12 (3): 421-440.
نظری، محسن؛دستار، حسین(1398). "عوامل تعیین کننده تصویر قیمتی فروشگاه: رهیافت فراترکیب"، فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، 8 (1): 1-20.
Allen, S. , Hunsicer, D. , Kjaer, M. , Krimmel, R. , Plotkin, G. , & Skeith, K. (2015). Adapted developmental evaluation with USAID’s people-to-people reconciliation fund program. Developmental evaluation exemplars: Principles in practice, 216-233.
Balaton, K. , Benedek, J. , Kocziszky, G. , & Somosi, M. V. (2016). Generating and Measuring Regional Social Innovation. Theory, Methodology, Practice, 12(SI), 14-25.
Bund Eva; Hubrich David-Karl; Schmitz Björn;Mildenberger, G. K. G. (2013). Blueprint of Social Innovation Metrics. available on: www. tepsie. eu.
Castro Spila, J. (2016). Social innovation regimes. An exploratory framework to measure social innovation. available on: www. tepsie. eu.
hen, Y. -S. (2008). The positive effect of green intellectual capital on competitive advantages of firms. Journal of business ethics, 77(3), 271-286.
Cipolla, C. M. , de Oliveira Serpa, B. , & Afonso, R. (2017). Design for social innovation between university and the broader society: a mutual learning process. Mix Sustentável, 3(4), 109-118.
Dainienė, R. , & Dagilienė, L. (2015). A TBL approach based theoretical framework for measuring social innovations. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 213, 275-280.
Dainienė Rasa , D. L. (2016). Measurement of Social Innovation at Organisation’s Level: Theoretical Issues. Economics and Business, 96-103.
Dayson, C. (2017). Evaluating social innovations and their contribution to social value: the benefits of a'blended value'approach. Policy & Politics, 45(3), 395-411.
Ebrahim, A. , & Rangan, V. K. (2014). What impact? A framework for measuring the scale and scope of social performance. California Management Review, 56(3), 118-141.
Economist. (2013). Old problems, new solutions: Measuring the capacity for social innovation across the world. In: London: Economist Intelligence Unit. Retreived from
https: //eiuperspectives. economist. com/
Elkington, J. (1998). Accounting for the Triple Bottom Line. Measuring Business Excellence, 2(3), 18–22.
Francesca, B. (2012). Growing a digital social innovation ecosystem for europe dsi final report. available on: www. ec. europa. eu.
Golden, K. , Hewitt, A. , & McBane, M. (2010). Social entrepreneurship: Social impact metrics. available on: www. marsdd. com.
Grzeszczyk, T. A. , & Klimek, D. (2018).
The Model of Social Innovation Project Evaluation. Paper presented at the Asia-Pacific Social Science and Modern Education Conference. available on:
https: //doi. org/10. 2991/ssme-18. 2018. 26.
Jensen, L. A. , & Allen, M. N. (1996). Meta-synthesis of qualitative findings. Qualitative health research, 6(4), 553-560.
Krlev, G. , Bund, E. , & Mildenberger, G. (2014). Measuring what matters—Indicators of social innovativeness on the national level. Information Systems Management, 31(3), 200-224.
Martinez-Conesa, I. , Soto-Acosta, P. , & Palacios-Manzano, M. (2017). Corporate social responsibility and its effect on innovation and firm performance: An empirical research in SMEs. Journal of cleaner production, 142, 2374-2383.
Milley, P. S. , B. Svensson, K. Cousins, J. B. (2018). The evaluation of social innovation: A review and integration of the current empirical knowledge base. Evaluation, 24(2), 237-258.
Mirvis, P. , Herrera, M. E. B. , Googins, B. , & Albareda, L. (2016). Corporate social innovation: How firms learn to innovate for the greater good. Journal of Business Research, 69(11), 5014-5021.
Mulgan, G. (2010). Measuring social value. Stanford Soc Innov Rev, 8(3), 38-43.
Mulgan, G. , Tucker, S. , Ali, R. , & Sanders, B. (2007).
Social innovation: what it is, why it matters and how it can be accelerated available on:
https: //youngfoundation. org/.
OECD. (2010a). Innovation to strengthen growth and address global and social challenges. Ministerial report on the OECD Innovation Strategy. available on
https: //www. oecd. org/.
OECD. (2010b). OECD Studies on SMEs and Entrepreneurship: SMEs, Entrepreneurship and Innovation. Paris. available on:
https: //www. oecd. org/.
Omonov, Z. K. , & Veretennikova, A. Y. (2016). Quantitative Scaling of Social Innovations 1. Montenegrin Journal of Economics, 12(4), 77-86.
Phills, J. A. (2008). Rediscovering social innovation. Stanford Social Innovation Review, 6(4), 34-43.
Reeder, N. , O’Sullivan, C. , Tucker, S. , Ramsden, P. , & Mulgan, G. (2012). Strengthening social innovation in Europe: journey to effective assessment and metrics: Enterprise and Industry, European Commission report. available on: www. ec. europa. eu.
Rodima-Taylor, D. (2012). Social innovation and climate adaptation: Local collective action in diversifying Tanzania. Applied Geography, 33, 128-134.
Sandelowski, M. , Barroso, J. , & Voils, C. I. (2007). Using qualitative metasummary to synthesize qualitative and quantitative descriptive findings. Research in nursing & health, 30(1), 99-111.
Schmitz, B. , Research, T. E. S. I. , Krlev, G. , Mildenberger, G. , Bund, E. , & Hubrich, D. (2013). Paving the Way to Measurement: A Blueprint for Social Innovation Metrics; a Short Guide to the Research for Policy Makers: available on: www. tepsie. eu.
Slaper, T. F. , & Hall, T. J. (2011). The triple bottom line: What is it and how does it work. Indiana business review, 86(1), 4-8.
Szijarto, B. (2018). On the evaluation of social innovations and social enterprises: Recognizing and integrating two solitudes in the empirical knowledge base. Evaluation and Program Planning, 66, 20-32.
Tepsie. (2014). Social Innovation Theory and Research: A Guide for Researchers. available on: www. tepsie. eu.
Unceta, A. , Castro-Spila, J. , & Garcیa Fronti, J. (2016). Social innovation indicators. Innovation: The European Journal of Social Science Research, 29(2), 192-204.
Vasin, S. M. , Gamidullaeva, L. A. , & Rostovskaya, T. K. (2017). The challenge of social innovation: Approaches and key mechanisms of development. European Research Studies, 20(2), 25-45.