بندریان، رضا، صدرایی، ساسان و رضا بهرادی (1387)، «نقدی بر کتابچة خلاصة عملکرد پژوهش و فناوری دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی در سالهای 1384 و 1385»، فصلنامة تخصصی رشد فناوری، دورة پنجم، شمارة 17: 51- 55.
پورعزت، علیاصغر، قلیپور، آرین و سمیرا ندیرخانلو (1389 الف)، «شناسایی و اولویتبندی عوامل اثرگذار در تجاریسازی دانش در دانشگاهها (براساس مقایسة روشهای پنج دانشگاه معتبر جهان)»، فصلنامة توسعة کارآفرینی، سال دوم، شمارة 7: 35-66.
پورعزت، علیاصغر، قلیپور، آرین و سمیرا ندیرخانلو (1389 ب)، «تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاریسازی دانش در دانشگاه تهران»، فصلنامة سیاست علم و فناوری، سال دوم، شمارة 4: 65- 76.
حسنقلیپور، حکیمه، قلیپور، آرین و طاهر روشندلاربطانی (1390)، «موانع تجاریسازی دانش در کارآفرینی دانشگاهی»، فصلنامة توسعة کارآفرینی، سال چهارم، شمارة 14: 165- 183.
رادفر، رضا، خمسه، عباس و حسامالدین مدنی (1388)، «تجاریسازی فناوری عامل مؤثر در توسعة فناوری و اقتصاد»، فصلنامة رشد فناوری، سال پنجم، شمارة 20: 12- 23.
زارع، هادی و آیدین سلامزاده (1391)، «شناسایی شاخصهای خروجی عملکرد تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی براساس الگوی ترکیبی EFQM و AHP»، فصلنامة توسعة کارآفرینی، سال چهارم، شمارة 15: 85- 104.
فکور، بهمن (1385)، «مروری بر مفاهیم نظری تجاریسازی نتایج تحقیقات»، نشریة رهیافت، سال پانزدهم، شمارة 37: 24- 32.
Baldini, N., Grimaldi, R. & Sobrero, M. (2006). “Institutionalchangesandthecommercializationofacademicknowledge:AstudyofItalianuniversitiespatentingactivitiesbetween1965and2002”, Journal of Research Policy, 35(3): 518- 532.
Bandarian, R. (2007). “Evaluationofcommercialpotentialofanewtechnologyattheearlystageofdevelopmentwithfuzzylogic”, Journal of Technology Management & Innovation, 2(4): 73- 85.
Chang, Y. C., Yang, P. Y. & Chen, M. H. (2009). “Thedeterminantsofacademicresearchcommercialperformance:Towardsanorganizationalambidexterityperspective”, Journal of Research Policy, 38(6): 936- 946.
Corbin, J. & Strauss, A. (2008). Basics of Qualitative Research, 3rd Edition, Sage Publications Inc, London.
Creswell, J. W. & Miller, D. L. (2000). “Determiningvalidityinqualitative”, Inquiry Theory into practice, 39(3): 124- 130.
Etzkowitz, H. (2003).“Researchgroupsandquasi-firms:Theinventionoftheentrepreneurialuniversity”, Journal of Research Policy, 32(2): 109- 121.
Friedman, J. & Silverman, J. (2003). “Universitytechnologytransfer: Doincentives, management,andlocationmatter?”, Journal of Technology Transfer, 28(1): 17- 30.
Ghazinoori, S. R (2005). "Strategies and trends for commercialization and marketing of high technologies Case study: Nanotechnology in Iran", Management of Technology Iranian Conference, http: www. civilica.com/paper-MTIC02-MTIC02-052.HTML. 451-456.
Ismail, K. et al. (2015). “Entrepreneurialintention, entrepreneurialorientationoffacultyandstudentstowardscommercialization”, International Conference on Leadership, Journal of Technology and Innovation Management, Procedia- Social and Behavioral Sciences 181: 349- 355.
Kumar, V. & Jain, P. K. (2003). “CommercializationofnewtechnologiesinIndia:Anempiricalstudyofperceptionsoftechnologyinstitutions”, Technovation, 23(2): 113- 120.
Ravi, K. et al. (2003). “Evaluatingthecommercialpotentialofemergingtechnologies”, Int. Journal of Technology Transfer and Commercialization, 2(1): 32- 50.
Siegel, D. S., Waldman, D. A., Atwater, L. E. & Link, A. N. (2004). “Towardamodeloftheeffectivetransferofscientificknowledgefromacademicianstopractitioners:qualitativeevidencefromthecommercializationofuniversitytechnologies”, Journal of Engineering & Technology Management, 21(1- 2):115- 142.
Sohn, Y. & Moon, T. (2003). “StructuralequationmodelforpredictingTechnologyCommercializationsuccessindex(TCSI)”, Technological Forecasting & Social Change, 70(10): 885- 899.
Spilling, O. R. (2004). “Commercialization of knowledge –conceptuel framework”, 13th Nordic Conference on small Business (NCSB) Research.
Stephan, P. E. (2001). “Educationalimplicationsofuniversity-industrytechnologytransfer”, Journal of Technology Transfer, 26(2): 199- 205.
Toole, A. A. & Czarnitzki, D. (2007). “Exploring the relationship between scientist human capital and firm performance: The case of biomedicalacademicentrepreneursintheSBIRprogram”, Journal of economic Bihavior & organization, 63(9): 1- 35.