تراسبی، دیوید(1389). اقتصاد و فرهنگ، ترجمه: کاظم فرهادی، تهران: نشر نی.
پوررجبی، میلاد؛ میرزایی، حسین؛ و یدالهیزاده، محمدجواد(1398). راهبردهای برنامهریزی صنایعفرهنگی بومی؛ رویکردها، اصول و الگو، فصلنامه راهبرد اجتماعی-فرهنگی،8(2)، 97-125.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، مهدی؛ و آذر، عادل (1385). روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار.
ذوالفقاری، حسن(1388). موقعیت کنونی رشته زبان و ادبیات فارسی و راهکارهای تقویت آن، مطالعات ملی، 38، 74-47.
سلجوقی، خسرو(1388). فرهنگ کارآفرینی، کارآفرینی فرهنگی، اهمیت، ضرورت و جایگاه، علوم اجتماعی، 22، 75-58.
طالبی، کامبیز؛ دهقان نجمآبادی، عامر(1392). تأثیر سرمایههای ساختاری سازمان بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه(مورد مطالعه: شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اقبال شهر یزد)، توسعه کارآفرینی، 6(3)، 67-86.
طغرایی، محمدتقی؛ رضوانی، مهران و مبارکی، محمدحسن(1395). طراحی الگوی کارآفرینانه در کسب و کارهای فرهنگی و هنری، توسعة کارآفرینی،9(3) ، 491-473.
ظاهری عبدوند، ابراهیم وصفری، جهانگیر(1398). جایگاه آموزش کارآفرینی در سرفصل های رشته ی زبان و ادبیات فارسی با تأکید بر رویکرد رفتاری، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی،23(44)، 98-76.
علایی، سوسن(1393). توسعه کارآفرینی در صنایع فرهنگی، تهران: انتشارات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
علیاحمدی، علیرضا؛ و
باریده، طاهره (1396). شناسایی و اولویت بندی شاخصهای فناوریهای نرم دانش بنیان (صنعت موردی :بازیهای رایانهای)،
مدیریت فردا،51، 136-159.
غلامینژاد، محمدعلی؛ و قبول، احسان(1386). آسیب شناسی پایان نامههای رشتة زبان و ادبیاتفارسی، گوهرگویا، 181-192 .
مرکز آمار ایران. دادهها و اطلاعات آماری، جمعیت و نیروی کار، (
5581721 SNA).
ملکیفر، سیاوش؛قاضی نوری، سپهر؛ قانعی راد، محمدامین و موسوی، آرش (1397). شناسایی و تحلیل رویکردهای موجود و مطلوب در صنایع فرهنگی کشور مبتنی بر دیدگاه ذینفعان، مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی،8(26)، 17-39.
ملکیفر ،عقیل؛ و علوی، سارا(1385). هجرت عظمی در صنعت و فناوری، تهران: اندیشکده صنعت و فناوری (آصف)، 1، 76-1.
معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری( 1396). سند راهبردی توسعۀ فناوریهای فرهنگی و صنایع خلاق.
Berg, S. H. (2015). Creative cluster evolution: The case of the film and TV industries in Seoul, South Korea, European Planning Studies, 23(10), 1993-2008.
Brouillette, S. (2014). Literature and the Creative Economy, Stanford University Press Digital, ISBN: 9780804792431
Corbin, J., & Strauss, A. (2014). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory, Sage publications.
Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Techniques and procedures for developing grounded theory Basics of Qualitative Research, 3rd ed, Sage: Thousand Oaks, CA, USA.
Eisenhardt, K. M. (1989). Building theories from case study research, Academy of management review, 14(4), 532-550.
Horkheimer, M., Adorno, T. W., & Noeri, G. (2002). Dialectic of enlightenment, Stanford University Press.
Khaire, M. (2017). Culture and Commerce: The Value of Entrepreneurship in Creative Industries, California:Stanford University Press, Digital ISBN: 9781503603080
Klamer،A. (2011). Cultural entrepreneurship, 24:141-156, DOI 10.1007/s11138-011-0144-6.
Kolb, B. (2015). Entrepreneurship for the Creative and Cultural Industries, HSBN: 978-1-138-01953-9.
Phillips, R. J. (2011). Arts Entrepreneurship and Economic Development: Can Every City be" Austintatious”?, Now Publishers Inc.
Santoro, G., Bresciani, S., & Papa, A. (2020). Collaborative modes with cultural and creative industries and innovation performance: the moderating role of heterogeneous sources of knowledge and absorptive capacity, Technovation, 92, 102040.
Skavronska, I. V. (2017). Creative industries in Ukraine: analysis and prospects of the development, Economics & Sociology, 10(2), 87-106.
Shane, S. A. (2004). Academic entrepreneurship: University spinoffs and wealth creation, Edward Elgar Publishing.
Strauss, A. L., & Corbin, J. M., (1998), Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory, 2nd Ed, Thousand Oaks, CA: Sage Publications
Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research, Sage publications.
Schumpeter, J. A. (2013). Crumbling Walls In Capitalism, Socialism and Democracy, Routledge, 148-159.
Suddaby, R. (2006). From The Editors: What Grounded Theory Is No, Academy of Management Journal, 49 (4), 633-642.
Supanto, F., & Fristin, Y. (2017). Community-Based Acceleration Model of Entrepreneurship Growth and Development on Telematics Creative Industries in Malang Raya Indonesia, Journal of Applied Economic Sciences, 12(7), 84-92.
Tun, K. M. (2019). Challenges and opportunities of tourism development in MYANMAR among CLMV coutries (Cambodia, Laopdr, Myanmar, Vietnam) ,Doctoral dissertation, Yangon University of Economics,1-75.
Thompson, J., Alvy, G., & Lees, A. (2000). Social entrepreneurship‐a new look at the people and the potential, Management Decision, 38(5), 328-338.
Towse, R. (2020). Creative industries ,In Handbook of Cultural Economics, Third Edition, Edward Elgar Publishing.
Urbano, D., Ferri, E., Peris-Ortiz, M., & Aparicio, S. (2017). Social entrepreneurship and institutional factors: A literature review, In Social Entrepreneurship in Non-Profit and Profit Sectors ,Springer& Cham ,9-29.
UNCTAD (2008) Creative Economy Report: The Challenge of Assessing the Creative Economy: Towards Informed Policy-making, Geneva, UNCTAD, United Nations, ISBN 978-0-9816619-0-2.
Veselá, D., & Klimová, K (2014). Knowledge-based Economy vs Creative Economy, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 141, 413 - 417.
Vlassis, A. (2016). UNESCO, cultural industries and the international development agenda: between modest recognition and reluctance In Contemporary Perspectives on Art and International Development ,Routledge, 68-83.
Yang, J., & Černevičiūtė, J. (2017). Cultural and Creative Industries (CCI) and sustainable development: China’s cultural industries clusters, Entrepreneurship and Sustainability Issues, 5(2), 231-242.
Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods, 4th ed, Thousand Oaks, CA: Sage.