پورعزت، علیاصغر، قلیپور، آرین و ندیرخانلو، سمیرا (a) (1389).«شناسایی و اولویتبندی عوامل اثرگذار در تجاریسازی دانش در دانشگاهها (براساس مقایسۀ روشهای پنج دانشگاه معتبر جهان). فصلنامۀ توسعۀکارآفرینی. 2 (7). 35- 66.
پورعزت، علیاصغر، قلیپور، آرین و ندیرخانلو، سمیرا(b) (1389). «تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاریسازی دانش در دانشگاه تهران» فصلنامۀ سیاست علم و فناوری.2 (4). 65-75.
جاهد، حسنعلی، آراسته، حمیدرضا و جعفری، پریوش (1390). «تعیین و تبیین عوامل فردی موثر در تجاریسازی نتایج پژوهش» فصلنامۀ سیاست علم و فناوری. 4 (1). 1- 17.
دفتال. ریچارد (1394). تئوری سازمان و طراحی ساختار، (ترجمه سیدمحمد اعرابی و علی پارساییان): چاپ هجدهم، تهران: نشر پژوههای فرهنگی.
زارع، هادی، حجازی، سیدرضا (1390). طراحی نظام ارزیابی عملکرد تجاریسازی تحقیقهای دانشگاهی. فصلنامۀ توسعۀکارآفرینی. 3 (12). 145- 164.
عبادی، غلامحسین؛ ریاضی جهانگیر (1389). آزمونسازی با استفاده از روشهای تحلیل عاملی: چاپ اول، تهران: نشرکردگار.
فاطمی، سیدصفاعلی (1385). «تجاریسازی تحقیقات در بیوتکنولوژی (زیست فناوری)». ایران. پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، اولین کارگاه تجاریسازی نتایج تحقیقات (دبیر گارگاه).14 دی ماه. 1- 68.
موحدیفر، عرفان؛ الوانی، سید مهدی و خنیفر، حسین (1394). «بررسی مقالات علمی مدیریت در مجلات ایرانی با محوریت پاسخ به مسائل سازمانهای دولتی» پایاننامه کارشناسی ارشد، پردیس فارابی دانشگاه تهران.
ناظمان، حمید و اسلامیفر، علیرضا (1389). «اقتصاد دانش بنیان و توسعه پایدار (طراحی و آزمون یک مدل تحلیلی با دادههای جهانی)». مجلةدانشوتوسعه، 18 (33). 1- 33.
Abdlatif, N. S., Abdullah, A. & Mohadjan, N. (2016). A Pilot Study of Entrepreneurial Orientation towards Commercialization of University Research Products, Procedia Economics and Finance, 37 (8): 93-99.
Alemán, B. T., Webster. p., Eagar. R. & Ku, B. (2010). Meeting the Challenges of the Post-Recession World, Research & Technology Institutes
: Technology & Innovation Management, Online available at
www.adl.com/RTIs, 15 (6) : 1-15.
Barker, J. H. (2008). Q-methodology: An alternative approach to research in nurse education, Nurse Education Today, 28 (12): 917- 925.
Bennett, T (2007). The Work of Culture, Journal of Cultural Sociology, 1(1): 31-48.
Brown, S. R. (1996). Q methodology and qualitative research, qualitative health research, 6(4):561-567.
Cahill, C., Palcic, D. & Reeves, E. (2017). Commercialization and airport performance: The case of Ireland's DAA, Journal of Air Transport Management, 59 (2):155-163.
Debackere, K., & Veugelers, R. (2005). The Role of Academic Technology Transfer Organizations in Improving Industry Science Links. Research Policy. 34(3): 321–342.
Decter, M., Bennett, D., & Leseure, M. (2007). University to business technology transfer: UK and USA comparisons. Technovation, 27(3): 145-155.
Etzkowitz, H. (2003). Research groups as “quasi-firms’: the invention of the entrepreneurial university, Research Policy, 5(32): 109–121
Exel, J. V., Graaf, G. & Brouwer, W. (2007). Care for a break? An investigation of informal caregiver attitudes toward respite care using Q-methodology, Health Policy, 83 (9):332–342.
Fontana, R., Geunab, A. & Matt, C. M. (2006). Factors affecting university–industry R&D projects: The importance of searching, screening and signaling. Research Policy, 35 (6): 309–323.
Grady, J. K. O. (2002). Influence of personal and environmental factors on academic medical researcher decisions to commercialize the results of their research, a dissertation submitted in partial satisfaction the requirements for the degree of doctor of philosophy, university of west Canada. 18(5), 45-58.
Mahboudi, M. & Ananthan, B.R. (2010). Effective Factors in Technology Transfer in the Pharmaceutical Industries of Iran: A Case Study. IUP Journal of Knowledge Management, 8 (1 & 2), 98-110.
O’Shea, R. P., Allen, T. J., Chevalier, A., & Roche, F. (2005).Entrepreneurial orientation, technology transfer and spinoff performance of U.S. universities. Research Policy. 34 (12): 994–1009.
OECD. (2000). Knowledge Management in the Learning Society, Paris:Centre for Educational Research and Innovation Publication.
Plewa, C. (2005). Differences in Perceived Benefits from Universit - Industry Relationships. ANZMAC Conference: Business Interaction, Relationships and Networks. University of Adelaide, 12 (8): 108-114.
Salamzadeh, A., Salamzadeh, Y., & Daraei, M. (2011). Toward a systematic framework for an Entrepreneurial University: A study in Iranian context with IPOO Model. Global Business and Management Research: An International Journal, 3(1): 31-37.
Siegel, D. S., Waldman, D. A., Atwater, L.E., Link, A. N. (2003). Commercial knowledge transfers from universities to firms: improving the effectiveness of university–industry collaboration; Journal of High Technology Management Research; 14 (5): 111–133.
Smulders, J. & L. Bretschger. (2007). Sustainable Use of Resources andEconomic Dynamics,Journal of Environmental & Resource Economics,36(1): 1-13.
Sooreh, L.K., Salamzadeh, A., Safarzadeh, H. & Salamzadeh, Y. (2011). Defining and Measuring Entrepreneurial Universities: A Study in Iranian context using Importance-Performance Analysis and TOPSIS Technique. Global Business and Management Research: An International Journal, 3(2): 182-200.
Spilling, O. R. (2004). Commercialization of knowledge – conceptual framework, 13th Nordic Conference on Small Business (NCSB) Research. Tromso, Norway.