ابویی اردکان، محمد، لبافی، سمیه، آذرپور، سمانه و مهدیه جلالپور (1393)، «شناسایی عوامل حیاتی موفقیت تفکر راهبردی در دیدگاه مدیران سازمانهای فرهنگی شهر اصفهان»، نشریه مدیریت اجرایی، دورۀ ششم، شمارة 11: 13- 34.
ببی، ارل (1388)، روشهای پژوهش در علوم اجتماعی، ترجمة رضا فاضل، جلد اول، چاپ ششم، سمت، تهران.
پورعزت، علیاصغر (1393)، مبانی مدیریت دولتی، انتشارات سمت، تهران.
تاجالدینی، مهدی و اسماعیل اقبالی (1387)، «تفکر استراتژیک با رویکرد کارآفرینانه»، مجموعه مقالات سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت استراتژیک، تهران.
رضویزاده، ندا و احمد محمدپور (1389)، «برساخت تفسیری تجربه زیسته خیران مدرسهساز»، مجله راهبرد فرهنگ، دورۀ سوم، شماره 10 و 11: 41-66.
طباطبایی، سیدمحمد (1384)، اصول فلسفه و روش رئالیسم؛ با مقدمه و پاورقی مرتضی مطهری، انتشارات صدرا، تهران.
محمدی الیاسی، قنبر (1387)، «موضوع کارآفرینی به عنوان یک حوزه علمی»، نشریه توسعه کارآفرینی، سال اول، شمارة 1: 51- 85.
هچ، ماری جو و ان آل. کانلیف (1389)، نظریه سازمان: مدرن، نمادین- تفسیری و پست مدرن، ترجمة حسن داناییفرد، مهربان نشر، تهران.
Abraham, S. (2005). “Stretching strategic thinking”. strategy& Leadership, 33(5), 5-12.
Amit, R., & Zott, C. (2001).“Value creation in e-business”.Strategic Management Journal, 22(6-7), 493-520.
Andrews, K. R. (1980). The concept of corporate strategy. Homewood, IL: Richard Irwin.
Attride-Stirling, J. (2001), “Thematic networks: an analytic tool for qualitative research”, Qualitative Research, 1(3), 385- 405.
Berger, P. L; Luckman, T. (1966). The Social Construction of reality: a treatise in the sociology of khowledge, Penguin Books.
Bonn, I. (2001). “Developing strategic thinking as a core competency”. management decision, 39(1), 23-65.
Bonn, I. (2005).“Improving strategic thinking: a multilevel approach”.Leadership & Organization Development Journal.26 (5), 336-354.
Braun, v and Clarke, v (2006) “using thematic analysis in psychology”, qualitative research in psychology journal, 3(2), 1349-1364.
Day, J. D., & Wendler, J. C. (1998).“The new economics of organization”.The McKinsey Quarterly, 1(1), 5-18.
Dess, G. G., & Lumpkin, G. T. (2001).“Emerging issues in strategy process research”. In MA. Hitt, RE. Freeman, & JS. Harrison (Eds.), Handbook of strategic management: 3–34. Oxford: Blackwell Publishers.
Goldman, E., Casey, A. (2010). “Building a Culture That Encourages Strategic Thinking”, Journal of Leadership & Organizational Studies, 17(2), 3-21.
Heracleous, L. (1998). “Strategic Thinking or Strategic Planning”.Long Range Planning, 31(3), 481-487.
Hitt, MA., Ireland, RD., Camp, SM. & Sexton, DL. (2001). Strategic Entrepreneurship: Creating a new mindset. Oxford: Blackwell.
Ireland RD, Hitt MA, Camp SM, Sexton DL. (2001). Integrating entrepreneurship actions and strategic management actions to create firm wealth. Academy of Management Executive, 15(1), 49–63.
Jang, S., & Woo, W. (2005). Unified context representing user-centric context: Who, where, when, what, how and why. Gwangju: GIST U-VR Lab.
Liedtka, Jeanne M. (1998). “Strategic Thinking: can it be thought?”Long Range Planning, 31(1), 120-129.
Mintzberg, H. (1994). The fall and rise of strategic planning. Harvard Business Review, 72(1), 107–114.
Mintzberg, Q. (1998).The Strategy Process, New York: Prentice-Hall.
Murray, JA. (1984).“A concept of entrepreneurial strategy”.Strategic Management Journal. 5(1), 1-13.
Ohmae, k. (1982). The Mind Of The Strategist: The Art of Japanese Business, United States of America: McGraw-Hill.
Schumpeter, J. A. (1934). The theory of economic development. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Shane, S., & Venkataraman, S. (2000).“The promise of entrepreneurship as a field of research”.Academy of Management Review, 25(1), 217–236.
Teece, D. J. (1998). “Capturing value from knowledge assets: The new economy, markets for know-how, and intangible assets”. California Management Review, 40(3), 55-79.
Zabriskie, Noel B., & Huellmantel, Alan B. (1991).“Developing Strategic Thinking in Senior Management”.Long Range Planning, 24(6), 25-32.
Zahra, S. & Dess, G. (2001). “Entrepreneurship as a field of research: Encouraging dialog and debate”. Academy of Management Review,26(1),8-10.
Zahra, S., Rawhouser, B., Neubaum & Hayton (2008). “Globalization of Social Entrepreneurship”, Strategic Entrepreneurship Journal. 2(2), 117-131.
Williamson PJ. (1999). “Strategy as Options on the Future”. Sloan Management Review, 40(3), 117-126.
Wilson,lan (1994).“Strategic planning isn't dead— it changed”.Long Kanp Planning, 27(4), 12-24.