احمدپور داریانی، محمود (1391)، کارآفرینی (تعاریف، نظریات و الگوها). تهران: نشر جاجرمی.
ایمانیپور، نرگس و مهدی زیودار (1387)، «بررسی رابطة گرایش به کارآفرینی سازمانی و عملکرد (مطالعه موردی: نمایندگیهای فروش شرکت سهامی بیمه ایران در شهر تهران)»، توسعه کارآفرینی، سال اول، شمارة 2 ، 11- 34.
حسینی، حمیده سادات (1386)، بررسی رابطه بین گرایش به کارآفرینی و عملکرد کسبوکارهای کوچک در شهرستان یزد، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
رمضانیان، محمدرحیم و نرجس بساقزاده (1390)، «تأثیر توانایی جذب و فرهنگ سازمانی بر موفقیت اجرای IS در شرکتهای تولیدی قطعات خودرو»، مدیریت فناوری اطلاعات، دورۀ 3، شمارة 9: 41- 68.
صنعتی، فاطمه (1388)، رابطة بین کارآفرینی سازمانی و عملکرد سازمانی در نمایندگیهای ایرانخودرو در اصفهان و شیراز، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
قاسمیه، رحیم و حسن عبداللهی (1391)، «تبیین رابطة اقدامات کارآفرینانة شرکتی بر عملکرد سازمانی (یک مطالعة تجربی)». توسعه کارآفرینی، دورۀ 5، شمارة 3: 27- 46.
محمدی الیاسی، قنبر، چیتساز، احسان و عباس گرامی (1389)، «شناسایی عوامل درونسازمانی مؤثر بر عملکرد شرکتهای نوپا»، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین،دورۀ 6،شمارۀ 22: 27- 48.
مرادی، محمود، ولیپور، محمدعلی، یاکیده، کیخسرو، صفردوست، عاطیه و فرزانه عبداللهیان (1392)، «بررسی نقش ظرفیت جذب دانش بر عملکرد نوآورانه سازمان مطالعه موردی: شرکتهای داروسازی و شرکتهای بیمه حاضر در بورس اوراق بهادار تهران»، چشمانداز مدیریت بازرگانی، دورۀ 12، شمارۀ 13، 72- 103.
میرفخرالدینی، سیدحیدر، زارع احمدآبادی، حبیب و علیرضا دشتکی (1391)، «بررسی رابطه کارآفرینی سازمانی و تعالی عملکرد سازمانی در شرکت پیشگامان کویر یزد»، فصلنامة علمی پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی، دورۀ 4، شمارة 8: 46- 74.
میرکازهی ریگی، فیصل (1394)، «نقش کارآفرینی در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور»، اولین کنفرانس مدیریت کارآفرینی در شرایط اقتصاد مقاومتی، تهران: 1- 15.
Antoncic, B., and & Hisrich, R. D. (2001). “Intraprene urship: Construct refinement and crosscultural validation”, Journal of Business Venturing, 16(5): 495- 527.
Antoncic, B., & Scarlat, C. (2009). “Corporate entrepreneurship performance: Slovenia and Romania”, Journal of Management, 3 (1): 15- 38.
Birchall, J. (2004). “Coorperatives and the millennum development goals”, International Labour Organization, 4(8): 121-138.
Bojica, A. M. & Fuentes, M. D. (2012). “Knowledge acquisition and corporate entrepreneurship: Insights fromSpanish SMEs in the ICT sector”, Journal of World Business, 47: 397- 408.
Burgess, C. (2013). “Factors influencing middle managers’ ability to contribute to corporate entrepreneurship”, International Journal of Hospitality Management, 32(11): 193- 201.
Cohen, W. M. & Levithal, D. A. (1990). “Absorptive capacity: A new perspective on learning and innovation”, Administrative Science Quarterly, 35(1): 128- 152.
Cohen, W. M. & Levithal, D. A. (1989). Statistical power analysis for the behavioral sciences, Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
Cotton, J. L., Vollrath, D. A., Froggatt, K. L., Lengnick-Hall, M. L. & Jennings, K. R. (1988). “Employee Participation: Diverse Forms and Different Outcomes”, Academy of Management Review, 13(1): 8- 16.
Damanpour, F. (1990). Innovation effectiveness, adoption and organizational performance, Wiley: Chichester.
García-Morales, V. J., Bolívar-Ramos, M. T. & Martín-Rojas, R. (2013). “Technological variables and absorptive capacity's influence on performance through corporate entrepreneurship”, Journal of Business Research, 8(11):1- 10.
Glaeser, E. L. & Kerr, W. R. (2009). “Local industrial conditions and entrepreneurship: How much of the spatial distribution can we explain?”, Journal of Economics and Management Strategy, 18(3): 623- 663.
Goodalea, J. C., Kuratko, D. F., Hornsbyc, J. S. & Covin, J. G. (2011). “Operations management and corporate entrepreneurship: The moderating effect of operations control on the antecedents of corporate entrepreneurial activity in relation to innovation”, Journal of Operations Management, 29(1-2): 116- 127.
Gunday, G., Ulusoy, G., Kilic, K. & Alpkan, L. (2011). “Effects of innovation types on firm performance”, Production Economics, 133: 662– 676.
Jaumotte, F. & Pain, N. (2005). “Innovation in the Business Sector”, OECD Economics Department Working Papers (459). OECD Economics Department Working Papers
Kostopoulos, K., Papalexandris, A., Papachroni, M. & Ioannou, G. (2011). “Absorptive capacity, innovation, andfinancial performance”, Journal of Business Research, 64(28): 1335- 1343.
Kuratko, D. F. (2009). “The entrepreneurial imperative of the 21st century”, Business Horizons, 52(5): 421- 428.
Kuratko, D. F., Hornsby, J. S. & Covin, J. G. (2014). “Diagnosing a firm’s internal environment for corporate entrepreneurship”, Business Horizons, 57(4): 37- 47.
Kuratko, D. F., Ireland, R. D., Covin, J. G. & Hornsby, J. S. (2005). “A model of middle managers’ entrepreneurial behaviour”, Entrepreneurship Theory and Practice, 29(6): 699- 716.
Lane, P. J., Koka, B. R. & Patha, S. (2006). “The reification of absorptive capacity: A critical review and rejuvenation of the construct”, The Academy of Management Review, 31(3): 833- 863.
Lendela, V. & Varmusb, M. (2014). “Evaluation of the innovative business performance”, Social and Behavioral Sciences, 129(11): 504– 511.
Lucia Șipoșa, G., Bîzoib, G. & Iones, A. (2014). “The impact of hampering innovation factors on innovation performance - european countries case”, Social and Behavioral Sciences, 124(3): 415– 424.
Martı´n-Rojas, R., Garcı´a-Morales, V. J. &Garcı´a-Sa´nchez, E. (2011). “The influence on corporate entrepreneurship of technological variables”, Industrial Management & Data Systems, 111(7): 984- 1005.
Martín-Rojas, R., García-Morales, V. J. & Bolívar-Ramos, M. T. (2013). “Influence of technological support, skills and competencies, and learning on corporate entrepreneurship in European technologyfirms”, Technovation, 33(8): 417- 430.
Molina, C. & Callahan, J. L. (2009). “Fostering organizational performance: The role of learning and intrapreneurship”, Journal of European Industrial Training, 33(1): 388- 400.
Peltola, S. (2012). “Can an old firm learn new tricks? A corporate entrepreneurship approach to organizational renewal”, Business Horizons, 55(7): 43- 51.
Roberts, N., Galluch, P. S., Dinger, M. & Grover, V. (2012). “Absorptive capacity and information systems research: Review, synthesis, and directions for future research”, Information Systems, 6(1): 25- 40.
Șipoș, G. L. & Bîzoi, C. G. (2014). Innovation in Supply Chain Management: compensating customers for quantitative, qualitative and temporal inconsistencies. Journal of Economics and Business, 8(1), 163-182.
Souder, W. E. & Sherman, J. D. (1993). Managing new technology development, New York: McGraw-Hill Professional.
Sun, P. C., Tsaib, R. J., Finger, G., Chend, Y. Y. & Yeh, D. (2009). “What drives a successful e-Learning? An empirical investigation of the critical factors influencing learner satisfaction”, Computers & Education, 50(4): 1183– 1202.
Turró, A., Urbano, D. & Peris-Ortiz, M. (2014). “Culture and innovation: The moderating effect of cultural values on corporate entrepreneurship”, Technological Forecasting & Social Change, 88(4): 360- 369.
Wales, W. J., Lumpkin, G. T. &Ensley, M. D. (2006). “Linking new venture entrepreneurial orientetion to firm performance: A multidimensional model of organizational structure moderation”, Frontiers of Entrepreneurship Research, 26(15): 11-36.
Wang, W. Y. & Chang, C. (2006). “Intellectual capital and performance in causal models: Evidence from the information technology industry in Taiwan”, Journal of Intellectual Capital, 6(2): 222- 236.
Yang, Z., Li‐Hua, R., Zhang, X. &Wang, Y. (2007). “Corporate entrepreneurship and market performance: An empirical study in China”, Journal of Technology Management in China, 2(2): 154- 162.
Yusra, M., Rahim Othmanb, A. & Mohd Mokhtarc, S. S. (2012). “Assessing the relationship among Six Sigma, Absorptive”, Social and Behavioral Sciences, 65: 570– 578.