TY - JOUR ID - 66382 TI - آموزش کارآفرینی برای دانستن، انجام دادن و بودن در دوره ابتدایی با رویکرد تلفیقی JO - فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی JA - JED LA - fa SN - 2008-2266 AU - عزیزی, محمد AU - مختاری, نگار AD - استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران AD - کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 10 IS - 4 SP - 635 EP - 654 KW - آموزش کارآفرینی KW - برنامة درسی تلفیقی KW - دورة ابتدایی KW - انجام دادن KW - دانستن KW - بودن DO - 10.22059/jed.2018.239884.652291 N2 - آموزش کارآفرینی جزء جداناشدنی هر نظام آموزشی است. با وجود اهمیت این موضوع در زمینة آموزش کارآفرینی در دورة دبستان، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه، مطالعة چندانی انجام نشد است.‌ این پژوهش به دنبال آن است تا محتوای برنامة درسی کارآفرینی دورة ابتدایی را با استفاده از رویکرد تلفیقی شناسایی کند. تحقیق اکتشافی حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها و اطلاعات از نوع کیفی است. جامعة آماری در این پژوهش متخصصان برنامه‌ریزی درسی و خبرگان آموزش کارآفرینی و کارشناسان تعلیم‌وتربیت می‌باشند که تحصیلات یا تجربة مرتبط با کارآفرینی و یا مفاهیم کارآفرینی داشته‌اند. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبة نیمه ساختار یافته با 14 نفر از خبرگان استفاده شده است. به‌منظور تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی از کدگذاری باز و محوری به‌وسیلة نرم‌افزار اطلس تی نسخة 6 استفاده شده است. براساس یافته‌های پژوهش، محتوا و فعالیت‌های مرتبط با دانستن از جمله آشنایی با مشاغل، مفهوم پول، سواد مالی، شناخت محصولات جدید؛ انجام دادن شامل: فعالیت‌های یادگیری گروهی، انجام محاسبه‌های مالی، ارایة محصولات، برگزاری بازارچه و کارآفرینانه بودن شامل علاقه‌مندی به مسیر شغلی کارآفرینانه، در دروس دوره ابتدایی استخراج شده است. UR - https://jed.ut.ac.ir/article_66382.html L1 - https://jed.ut.ac.ir/article_66382_fda1e156b4267b16a0daca15f9a66250.pdf ER -