TY - JOUR ID - 63405 TI - طراحی الگوی برندسازی شهری برای توسعه کارآفرینی (مورد مطالعه: شهرستان گرمی) JO - فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی JA - JED LA - fa SN - 2008-2266 AU - بهاری, نادر AU - آقازاده, هاشم AU - روشندل اربطانی, طاهر AU - صدقی, شهرام AD - دانشجوی دکتری پردیس ارس دانشگاه تهران AD - مدیر گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران AD - عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران AD - عضو هیآت علمی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 10 IS - 2 SP - 221 EP - 240 KW - بازاریابی مکان KW - برند سازی شهری KW - تئوری داده بنیاد KW - توسعه کارآفرینی KW - شهرستان گرمی DO - 10.22059/jed.2017.238762.652280 N2 - برند شهری، دارایی مهمی برای توسعه پایدار شهری بوده و وجه تمایز بین شهرهاست. برندسازی شهر، پدیده ای است که شهرها برای نیل به مزیت رقابتی پایدار در عصر جهانی شدن و بسترسازی برای کارآفرینی، بدان نیاز دارند. هدف اصلی این پژوهش، طراحی الگوی برندسازی شهری برای توسعه کارآفرینی در شهرستان گرمی می‌باشد. روش تحقیق برحسب هدف، بنیادی و برحسب گردآوری اطلاعات کیفی و با استفاده از روش نظریه داده بنیاد انجام شده است. در این پژوهش با استفاده از روش های نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی، 21 نفر از اعضای هیأت علمی رشته های مدیریت شهری، مدیریت بازاریابی، مدیریت اجرایی، مدیریت دولتی و مدیریت فرهنگی و مدیران شهرداری و افراد دارای تجربه مدیریت شهری، مورد مصاحبه های عمیق قرار گرفتند و سپس داده‌های حاصل از آنها از طریق کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیه و تحلیل شد. الگوی پارادایمی برندسازی از شرایط علی ، شرایط زمینه‌ای، متغیرهای مداخله گر، راهبردها و پیامدهای برندسازی(توسعه کارآفرینی، توسعه سرمایه اجتماعی، جذب و توسعه سرمایه گذاری وگردشگری، و توسعه روستایی و کاهش مهاجرت) برای آن شهر، نتایج تحقیق محسوب می شوند. UR - https://jed.ut.ac.ir/article_63405.html L1 - https://jed.ut.ac.ir/article_63405_bf078538986eb6a0d09a6f3deaeaf0ce.pdf ER -