TY - JOUR ID - 61554 TI - هنجاریابی آزمون خودارزیابی مهارت های غیرشناختی مرتبط با قصد و موفقیت کارآفرینانه در بین کودکان 12-11 ساله شهر اهواز JO - فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی JA - JED LA - fa SN - 2008-2266 AU - عزیزی, مریم AU - شهنی ییلاق, منیجه AU - حاجی یخچالی, علیرضا AU - عالیپور, سیروس AD - دانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز AD - استاد گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز AD - استادیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 9 IS - 4 SP - 653 EP - 669 KW - اهواز KW - تحلیل عامل تأییدی KW - ریسک‌پذیری KW - مهارت‌های غیرشناختی DO - 10.22059/jed.2017.61554 N2 - مهارت‌های شناختی جنبة مهم و لازم برای موفقیت در زندگی است، اما برای عملکرد در زندگی اجتماعی کافی نیست و برای موفقیت در بازار کار و تحصیل، مهارت‌های غیرشناختی نیز اهمیت دارند. این مطالعه برحسب هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات روش توصیفی- پیمایشی و با هدف هنجاریابی آزمون خودارزیابی مهارت‌های غیرشناختی مرتبط با قصد و موفقیت کارآفرینانه صورت گرفته است. 300 نفر از دانش‌آموزان پسر پایة ششم مدارس ابتدایی شهر اهواز با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای (نسبتی) نمونة آماری درنظر گرفته شدند. تحلیل داده‌ها با استفاده از روش تحلیل عامل تأییدی و آلفای کرونباخ صورت گرفته است. نتایج نشان می‌دهد آزمون خودارزیابی مهارت‌های غیرشناختی مرتبط با قصد و موفقیت کارآفرینانه از روایی لازم برای سنجش مهارت‌های غیرشناختی کودکان 12 ساله برخوردار است. به‌علاوه، ضرایب آلفای کرونباخ برای خرده‌مقیاس‌های این آزمون، 56/0 تا 80/0 است که بیانگر پایایی خوب آن است. UR - https://jed.ut.ac.ir/article_61554.html L1 - https://jed.ut.ac.ir/article_61554_41a3dc426f41e3a844f8364706fe50e3.pdf ER -