TY - JOUR ID - 60918 TI - پیامدهای مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه (مورد مطالعه: کارآفرینان نوپای کسب‌وکارهای نانو و بایو فناوری) JO - فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی JA - JED LA - fa SN - 2008-2266 AU - نوری, پوریا AU - ایمانی پور, نرگس AU - زالی, محمد رضا AD - داشجوی دکترای کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران AD - دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 9 IS - 3 SP - 415 EP - 432 KW - استان تهران KW - راه ابتکاری احساس KW - رفتار بازاریابی کارآفرینانه KW - کارآفرین DO - 10.22059/jed.2016.60918 N2 - کارآفرینان در بسیاری از تصمیمات کسب و کاری خود از راه ‌های ابتکاری تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند. یکی از مهم ‌ترین راه‌ های ابتکاری تصمیم‌گیری کارآفرینان راه ابتکاری احساس است که اهمیت فراوانی در تصمیمات آن‌ها دارد. همچنین، رفتار بازاریابی کارآفرینانه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرینان است که تحت تأثیر ذهنیت، تصمیم‌گیری و نیز تفکر کارآفرینانه قرار دارد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی مهم‌ترین پیامدهای مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه انجام ‌شده است. جامعه آماری این پژوهش را کارآفرینان نوپای دانش‌بنیان استان تهران تشکیل می‌دهند. روش تحقیق پژوهش حاضر کیفی اکتشافی بوده و داده‌های پژوهش از روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل ‌شده‌اند. بر اساس یافته‌های پژوهش حاضر که حاصل تحلیل داده‌ های حاصل از مصاحبه با ۲۰ کارآفرین است، افزایش سرعت در تصمیم‌گیری، افزایش میل به ریسک‌پذیری، بقا در بازار و نیز افزایش گرایش به نوآوری از مهم‌ترین پیامدهای مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه هستند.   UR - https://jed.ut.ac.ir/article_60918.html L1 - https://jed.ut.ac.ir/article_60918_0f3a3c74e9033b0686e9a0cc9798613c.pdf ER -