TY - JOUR ID - 50801 TI - تحلیل الگوی تأثیرگذاری نوآوری بازاریابی بر مزیت رقابتی پایدار از طریق کارآفرینی گرایی JO - فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی JA - JED LA - fa SN - 2008-2266 AU - رضائی دولت آبادی, حسین AU - صانعیان, زهرا سادات AD - دانشیار دانشکدة مدیریت، دانشگاه اصفهان AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 6 IS - 4 SP - 113 EP - 129 KW - صنعت فرش KW - کارآفرین‌گرایی KW - مزیت رقابتی پایدار KW - نوآوری بازاریابی DO - 10.22059/jed.2013.50801 N2 - در آغاز قرن بیست و یکم، تغییرات سریع و همه­جانبة جهانی چنان محیط فعالیت سازمان‌‌‌ها را دگرگون کرده است که سازمان‌‌‌ها و مدیران آن‌‌ها برای سازگاری با تغییرات و تحولات جهانی باید راه‌‌‌های نوینی برای اقدامات بیابند تا بتوانند در صحنة رقابت داخلی و جهانی باقی بمانند. در واقع، سازمانی موفق خواهد بود که بتواند به مزیت رقابتی پایدار دست یابد. در این راستا، پژوهش حاضر به تحلیل الگوی تأثیرگذاری نوآوری بازاریابی بر مزیت رقابتی پایدار با رویکرد کارآفرینانه می‌پردازد. این پژوهش از جهت هدف کاربردی است و داده‌‌‌ها به طور کیفی و با ابزار پرسشنامه جمع‌آوری شدند. بدین منظور از پرسشنامة استاندارد تقسیم‌بندی لیکرت استفاده شده است و 110 نفر از صنعتگران صنعت فرش در استان اصفهان سنجیده شدند. تحلیل اطلاعات با آمار توصیفی و استنباطی و با استفاده از نرم‌افزار آماری  Amos20وspp19 انجام شده است. نتایج بیانگر آن است که کارآفرین‌گرایی بر ارتباط بین نوآوری بازاریابی و مزیت رقابتی پایدار مؤثر است و می‌توان از طریق کارآفرین‌گرایی این رابطه را بهبود بخشید؛ همچنین نوآوری بازاریابی به طور مستقیم با مزیت رقابتی پایدار در ارتباط است. UR - https://jed.ut.ac.ir/article_50801.html L1 - https://jed.ut.ac.ir/article_50801_ddf6ed35e5c66561164f291cea814c36.pdf ER -