TY - JOUR ID - 36653 TI - بررسی تأثیر جو کارآفرینی سازمانی بر نوآوری (مورد مطالعه: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) JO - فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی JA - JED LA - fa SN - 2008-2266 AU - ناهید, مجتبی AU - زالی, محمدرضا AU - حسین زاده, مجید AU - ساجدنیا, فیروزه AD - کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران AD - استادیار دانشکده کارآفرینی Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 6 IS - 3 SP - 47 EP - 66 KW - کارآفرینی KW - کارآفرینی سازمانی KW - نوآوری سازمانی KW - شاخص‌های جو کارآفرینی KW - پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی DO - 10.22059/jed.2013.36653 N2 - کارآفرینی سازمانی به تلاش‌های یک سازمان برای ایجاد یک سری مزیت‌های رقابتی پایدار به‌عنوان پایه‌ای برای رشد و سودآوری معنا می‌بخشد. کارآفرینی سازمانی دو هدف اصلی دارد: خلق و پیگیری فرصت‌ها به‌منظور ایجاد کسب‌وکارهای مخاطره‌آمیز جدید و نوسازی (بازسازی) راهبردی. از این‌رو هدف این تحقیق بررسی تاثیر جو کارآفرینی سازمانی بر نوآوری در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی که یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های پژوهش‌های علوم انسانی کشور است. این تحقیق از نظر ماهیت و روش، توصیفی- همبستگی و از نظر هدف از نوع کاربردی می‌باشد. برای جمع‌آوری اطلاعات پرسش‌نامه‌هایی در اختیار مدیران سطوح مختلف، کارشناسان و اعضای هیات علمی پژوهشگاه قرار گرفت که در نهایت 110 پرسش‌نامه پس از بازنگری و تکمیل نهایی بررسی شد. پس از جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن از طریق رگرسیون خطی چندگانه، نتایج نشان می‌دهد که حمایت مدیریتی، انعطاف‌پذیری مرزهای سازمان، در دسترس بودن زمان و پاداش و تقویت کارکنان بر نوآوری تأثیر می‌گذارد، اما استقلال کاری، بر نوآوری در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی تأثیری ندارد. هر چند که در پایان مشخص شد به‌طور کلی جو کارآفرینی سازمانی بر نوآوری سازمانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی تأثیر معناداری دارد. UR - https://jed.ut.ac.ir/article_36653.html L1 - https://jed.ut.ac.ir/article_36653_35298062d8be991f627ff854fe5b5462.pdf ER -