%0 Journal Article %T طراحی مدل کسب و کار با رویکرد لارج %J فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی %I دانشکده کارآفرینی %Z 2008-2266 %A صادقی, ابوالفضل %A صفری, سعید %A عباسی, رضا %D 2019 %\ 08/23/2019 %V 12 %N 2 %P 221-239 %! طراحی مدل کسب و کار با رویکرد لارج %K تاب آوری %K سبز %K چابکی %K مدل کسب و کار %K ناب %R 10.22059/jed.2019.276962.652924 %X هدف این پژوهش دستیابی به مدل کسب و کاری نوآورانه با استفاده از پارادایم‌های مدیریتی لارج شامل ناب، چابکی، تاب‌آوری و سبز می‌باشد. به این منظور مولفه‌های مهم لارج شناسایی و پالایش و امتیازدهی شدند. سپس با بهره‌مندی از آن‌ها در مدل کسب و کار، ارزش‌های پیشنهادی برای مدل کسب و کار نهایی گردیدند. این پژوهش بر اساس هدف کاربردی بوده و روش گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه امتیازدهی مولفه‌های لارج با طیف لیکرت توسط اساتید و خبرگان دانشگاهی و پرسشنامه‌‌های مدل کسب و کار توسط متخصصان صنعت و مشتریان انجام شد. نمونه آماری پژوهش شامل 24 نفر تیم اساتید و خبرگان دانشگاهی و متخصصان صنعت و 384 نفر از مشتریان سازمان می‌باشد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون‌های کولموگروف-اسمیرنوف و دوجمله‌ای صورت‌گرفت. از نتایج پژوهش حاضر، شناسایی و نهایی کردن مولفه‌های لارج، تلفیق آن‌ها با ارزش‌های مدل آستروالدر و دستیابی به ارزش‌های پیشنهادی می‌باشد. ارزش‌های پیشنهادی نهایی در خانه‌های بوم کسب و کار آستروالدر، جایگذاری و مدل کسب و کار جدید و نوآورانه با رویکرد لارج طراحی گردید. %U https://jed.ut.ac.ir/article_73596_511f659150c077a1ace5862b7f32e1fe.pdf