%0 Journal Article %T شناسایی محورهای توسعه قابلیت متقاعد سازی در کارآفرینان کارکشته %J فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی %I دانشکده کارآفرینی %Z 2008-2266 %A داداشی, فاطمه %A محمدی الیاسی, قنبر %A رضایی زاده, مرتضی %D 2018 %\ 02/20/2018 %V 10 %N 4 %P 675-694 %! شناسایی محورهای توسعه قابلیت متقاعد سازی در کارآفرینان کارکشته %K متقاعدسازی %K تاثیرگذاری %K کارآفرینان کارکشته %K توسعۀ قابلیت %K صنایع غذایی %R 10.22059/jed.2018.66380 %X کارآفرینان برای پیشبرد امور و فعالیت­های مختلف کسب­وکار خود مانند متقاعدکردن مشتریان نیاز به مهارت متقاعدسازی دارند. این پژوهش با هدف شناسایی محورهای توسعۀ قابلیت متقاعدسازی در کارآفرینان کارکشته انجام شده است. روش تحقیق برحسب هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، کیفی- روایتی و انجام مصاحبه­های نیمه ساختاریافته و به کمک رویکرد نظام­مند و بهره­گیری از روش کدگذاری می­باشد. داده­های تحقیق با استفاده از 11 مصاحبه که از کارآفرینان کارکشته به­دست آمده بود و در مرحلۀ بعد از طریق کدگذاری باز و محوری نتایج استخراج شده­اند. در نهایت پس از دسته­بندی مقوله­ها، 11 محور اصلی برای توسعۀ قابلیت متقاعدسازی شناسایی و ارایه گردیده است. این محورها عبارتند از ارائۀ اسناد مرتبط با اعتبارسنجی محصول در مراکز معتبر، ارایه و برجسته­سازی مشخصات کیفیت محصول برای مشتریان، ایجاد شراکت با دیگران، برجسته­سازی مرجعیت علمی و تخصصی، تأمل در تجربه­های گذشته و برجسته­سازی آن برای مخاطب، برجسته کردن مزایا و فناوری­های نوین کسب­وکار، برقراری ارتباط مبتنی بر عواطف و احساسات، برقراری ارتباط با افراد ذی­ربط/ مسئولان، برندسازی و برجسته­سازی برند محصول برای معرفی به مشتری، توجه به رضایت مشتری به­منظور مجاب­سازی و توجه به نیاز مخاطب. %U https://jed.ut.ac.ir/article_66380_b850de4f17c1458a3a047f7726dacb9e.pdf