%0 Journal Article %T تحلیل مدل رفتاری کسب و کارهای نوپا با استفاده از مدل توسعه مشتری (مطالعه موردی: کسب و کارهای نوپای مستقر در شتاب دهنده‌های شهر تهران) %J فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی %I دانشکده کارآفرینی %Z 2008-2266 %A سخدری, کمال %A زارعی, بهروز %A صادقی, بهزاد %D 2017 %\ 11/22/2017 %V 10 %N 3 %P 395-415 %! تحلیل مدل رفتاری کسب و کارهای نوپا با استفاده از مدل توسعه مشتری (مطالعه موردی: کسب و کارهای نوپای مستقر در شتاب دهنده‌های شهر تهران) %K استارتاپ %K مدل توسعۀ مشتری %K مدل رفتاری %K مطالعۀ موردی قالبی یا مبتنی‌‌بر تمپلیت %R 10.22059/jed.2017.236576.652243 %X با وجود گسترش روزافزون نقش و اهمیت کسب‌وکارهای نوپا در جوامع، مفهوم مختصری درمورد الگوهای رفتاری کسب‌وکارهای نوپای موفق در ادبیات کارآفرینی وجود دارد. هدف این پژوهش، تحلیل الگوی رفتاری کسب‌وکارهای نوپای ایرانی در شهر تهران براساس مدل توسعۀ مشتری است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است و برحسب روش گردآوری اطلاعات، کیفی و با استفاده از روش مطالعۀ موردی از نوع طرح پژوهش قالبی یا مبتنی‌‌بر تمپلیت، با ۱۲ کسب‌و‌کار نوپای مستقر در شتاب‌دهنده‌های شهر تهران که با روش نمونه‌گیری قضاوتی انتخاب شده بودند، مصاحبه‌های عمیق انجام گرفته است. مطابق نتایج، رفتارهای تمرکز بر مشکل قبل از راه‌حل، تمایل به آزمون‌وخطا، شروع با مقیاس پایین، انعطاف‌پذیری یا تغییر مسیر، توسعۀ محصول هم‌زمان با توسعۀ مشتری، پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها یا زیان قابل‌تحمل، احتمال موفقیت کسب‌وکارهای نوپا را افزایش می‌دهد %U https://jed.ut.ac.ir/article_65029_ef9072c2570842ea0e650ba539b24774.pdf