%0 Journal Article %T بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر بین‌المللی‌سازی شرکت‌های موجود در صنعت شیشه و بلور ایران با نقش میانجی‌گری فرهنگ سازمانی %J فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی %I دانشکده کارآفرینی %Z 2008-2266 %A مبینی دهکردی, علی %A نانکلی, علیرضا %A جامه بزرگی, محمدجواد %D 2017 %\ 02/19/2017 %V 9 %N 4 %P 711-729 %! بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر بین‌المللی‌سازی شرکت‌های موجود در صنعت شیشه و بلور ایران با نقش میانجی‌گری فرهنگ سازمانی %K بین‌المللی‌سازی %K فرهنگ شرکت‌های شیشه و بلور ایران %K گرایش کارآفرینانه %R 10.22059/jed.2017.61553 %X پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر بین‌المللی‌سازی با میانجی‌گری فرهنگ سازمانی در شرکت‌های بین‌المللی فعال در حوزة صنعت شیشه و بلور ایران صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات توصیفی- همبستگی است. جامعة آماری پژوهش شامل 107 نفر از مدیران و کارشناسان 9 شرکت فعال در حوزة صنعت شیشه و بلور ایران است که با استفاده از روش نمونه‌گیری به‌صورت تصادفی ساده و براساس فرمول کوکران 66 نفر نمونه درنظر گرفته شد. جمع‌آوری داده‌ها براساس پرسشنامة محقق‌ساخته انجام گرفت که روایی آن از سوی خبرگان و پایایی آن از طریق روش پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و بررسی فرضیه‌ها از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد که به این منظور نرم‌افزار آماری Smart PLS به‌کار گرفته شد. درنهایت، یافته‌ها تمام فرضیه‌های پژوهش را تأیید کردند، به‌طوری‌که تأثیر مثبت گرایش کارآفرینانه بر بین‌المللی‌سازی شرکت تأیید شد و این نتیجه به‌دست آمد که 69 درصد از اثر کل گرایش کارآفرینانه بر بین‌المللی‌سازی از طریق غیرمستقیم متغیر میانجی فرهنگ سازمانی تبیین می‌شود. %U https://jed.ut.ac.ir/article_61553_826fc3cefb59d18f4b407e079e0dbfdc.pdf