%0 Journal Article %T اعتبارسنجی ابعاد شور کارآفرینی دانشجویان: جستاری روانشناختی در تحول آموزش‌های کارآفرینی در آموزش عالی کشاورزی %J فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی %I دانشکده کارآفرینی %Z 2008-2266 %A علم بیگی, امیر %A آقاپور, شهلا %A اکبری, محمد رضا %D 2015 %\ 06/22/2015 %V 8 %N 2 %P 293-311 %! اعتبارسنجی ابعاد شور کارآفرینی دانشجویان: جستاری روانشناختی در تحول آموزش‌های کارآفرینی در آموزش عالی کشاورزی %K خودشناسی %K دانشجویان کشاورزی %K شور کارآفرینانه %R 10.22059/jed.2015.55981 %X شور کارآفرینانه، مهم‌ترین نیروی محرکه در هدایت ایده‌های نوآورانه محسوب می‌شود. از این‌رو، پژوهش حاضر با هدف اعتبارسنجی ابعاد شور کارآفرینی دانشجویان به روش علی- ارتباطی انجام گرفت که از تحقیقات توصیفی– همبستگی محسوب می‌شود. تحقیق حاضر، کاربردی است. برای گردآوری اطلاعات از روش پیمایش استفاده شد. جامعة آماری پژوهش حاضر شامل دانشجویان کارشناسی سال سوم و چهارم و دانشجویان کارشناسی ارشد کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بود. نمونة مورد نظر با به‌کارگیری فرمول دانیل، 205 نفر تعیین شد و با روش سهمیه‌ای، نمونه‌گیری انجام گرفت. ابزار پژوهش، پرسشنامه‌ای محقق‌ساخته، با طیف لیکرت پنج گزینه‌ای بود که روایی و پایایی آن بررسی و تأیید شد. روش آماری غالب در پژوهش حاضر، مدل‌سازی معادلات ساختاری با روش تحلیل عاملی مرتبة دوم بود. نتایج نشان داد در اندازه‌گیری مفهوم شور کارآفرینی به‌ترتیب بنیانگذاری کسب‌وکار، هویت ابتکاری و توسعة کسب‌وکار بیشترین سهم را دارند. %U https://jed.ut.ac.ir/article_55981_77fea03bb920bf2fff863a19255ef773.pdf