%0 Journal Article %T تاثیر بازاریابی‌داخلی بر نوآوری سازمانی: نقش میانجی خودکارآمدی کارکنان (مورد مطالعه: شرکت امرسان) %J فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی %I دانشکده کارآفرینی %Z 2008-2266 %A نصر اصفهانی, علی %A امیری, زینب %A فرخی, مجتبی %D 2013 %\ 11/22/2013 %V 6 %N 3 %P 27-45 %! تاثیر بازاریابی‌داخلی بر نوآوری سازمانی: نقش میانجی خودکارآمدی کارکنان (مورد مطالعه: شرکت امرسان) %K بازاریابی‌داخلی %K خودکارآمدی‌کارکنان %K نوآوری‌ سازمانی و شرکت امرسان %R 10.22059/jed.2013.36634 %X هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر نوآوری سازمانی با متغیر میانجی خودکارآمدی کارکنان می‌باشد. این تحقیق از نظر ماهیت و روش، کمّی- توصیفی و از نظر هدف از نوع کاربردی است. 150 نفر از کارکنان شرکت امرسان جامعه‌ی آماری پژوهش را شکل می‌دهند که اعضای نمونه به روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسش‌نامه‌ی استاندارد استفاده شده و به‌منظور بررسی روایی پرسش‌نامه از روش روایی تشخیصی از شاخصAVE استفاده شد. همچنین پایایی پرسش‌نامه به‌وسیله‌ی روش پایایی­ترکیبی CR به همراه آلفای کرونباخ بررسی شد. آزمون فرضیات پژوهش از الگوی معادلات ساختاری با نرم­افزار SMART-PLS  انجام شد. نتایج به‌دست آمده از پژوهش نشان می­دهد که بازاریابی­داخلی بر نوآوری­سازمانی با شدت (501/0) ، بازاریابی داخلی بر خودکارآمدی­کارکنان با شدت (795/0) و همچنین خودکارآمدی­کارکنان بر نوآوری سازمانی با شدت (688/0) تاثیر دارد و در نهایت خودکارآمدی کارکنان به‌عنوان میانجی در تاثیر بازاریابی داخلی بر نوآوری سازمانی با شدت (546/0) تاثیرگذار است %U https://jed.ut.ac.ir/article_36634_f683f9f41a78d2c552ef724fa17b4cf2.pdf