@article { author = {Ziyae, Babak and Rezvani, Mehran and Dara, Masoumeh}, title = {Identifying the Digital Internationalization Pattern of Small and Medium Businesses (Case Study: Pharmaceutical Industry Companies)}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {14}, number = {4}, pages = {676-695}, year = {2022}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {10.22059/jed.2021.322921.653652}, abstract = {These days small and medium-sized enterprises (SMEs) are increasingly required to look for growth beyond their national markets, the increasing digitalization of the global economy provides them with ample opportunities for internationalization. Although digitalization is an important factor for internationalization success, there is a lack of empirical evidence on its effect on the internationalization of small and medium-sized enterprises. In this study, an attempt has been made to identify the factors affecting the digital internationalization of small and medium-sized enterprises and finally present a model for this issue. This approach is qualitative research and data have been collected in the form of semi-structured questions in-depth interviews with managers and experts of companies that operating in international markets in the pharmaceutical industry. Then, data analyzed in three stages: open coding, axial coding and selective coding by Atlas Ti. According to findings, factors affecting the digital internationalization of small and medium-sized enterprises, placed in two main categories that these categories are: context factors and structural factors. At the end of the thesis the results of this study and the final model are presented.}, keywords = {Keywords: Internationalization,digitalization,Small and Medium-sized Enterprises}, title_fa = {شناسایی الگوی بین‌المللی‌سازی دیجیتال کسب‌وکارهای کوچک‌ومتوسط (مورد مطالعه: شرکت های صنعت داروسازی)}, abstract_fa = {امروزه شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) به طور فزاینده‌ای موظف هستند به دنبال رشد فراتر از از بازارهای ملی خود باشند، افزایش دیجیتالی شدن اقتصاد جهانی، فرصت‌های گسترده‌ای را برای بین‌المللی شدن در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. اگرچه دیجیتال‌سازی عامل مهمی برای موفقیت در زمینه بین‌المللی‌سازی است، اما فقدان شواهد تجربی، درباره شناسایی الگوی بین‌المللی‌سازی دیجیتال کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط وجود دارد. در این پژوهش، سعی بر آن شده تا مولفه‌های بین‌المللی‌سازی دیجیتال کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط شناسایی و در نهایت، الگویی برای این موضوع ارائه گردد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است و برحسب گردآوری اطلاعات کیفی- مطالعه چندموردی است. و داده‌ها به شکل مصاحبه‌های عمیق با سوالات نیمه ساختاریافته از مدیران و خبرگان شرکت‌های فعال در بازارهای بین‌المللی در صنعت داروسازی در بازه زمانی بهمن و اسفند سال 1399 و در استان تهران جمع آوری شده‌اند. سپس، داده‌ها با استفاده از نرم افزار Atlas Ti 8 در سه مرحله کدگذاری باز وکدگذاری محوری تحلیل شدند. بنابر یافته‌های پژوهش، بین‌المللی‌سازی دیجیتال کسب‌وکارهای کوچک‌ومتوسط در دو دسته شامل عوامل زمینه‌ای و عوامل ساختاری جای گرفتند.}, keywords_fa = {کلید واژه‌ها: بین المللی سازی,دیجیتالی سازی,کسب و کار های کوچک و متوسط}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_86013.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_86013_a8770b5afd5d1767c41ff74d30ac8d9e.pdf} }