@article { author = {Bahmani, Neda and Arasti, Zahra and Hoseini, Seyyed Rsoul}, title = {Entrepreneurship education in elementry schools in order to improve entrepreneurial attitude}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {10}, number = {4}, pages = {555-574}, year = {2018}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {10.22059/jed.2018.214252.651935}, abstract = {EElementary school is important and crucial in life. As the perceived values are maintained before twenty years old, entrepreneurship education is more important in elementary schools so content of entrepreneurship education should be consistent with students’ needs and capability. To this, many countries through long and short term planning implement entrepreneurship education in formal and informal schools program. This research was done with the aim of identifying the content of entrepreneurship education in elementary schools in order to improve their entrepreneurial attitude with a qualitative approach based on in-depth interview with 9 academic experts and 2 practical experts. Findings present appropriate concepts in entrepreneurship education in elementary schools in 5 dimensions of entrepreneurial attitude including desire to achievement, personal control, creativity and innovation, self-esteem and opportunity recognition. These results help policy makers and experts in entrepreneurship education and organizers of these programs for children to provide the appropriate contents.}, keywords = {Entrepreneurship education,Content,elementary school,entrepreneurial attitude}, title_fa = {آموزش کارآفرینی در مقطع ابتدایی با هدف تقویت نگرش کارآفرینانه}, abstract_fa = {مقطع ابتدایی از مقاطع مهم و اثرگذار در دوران زندگی است. با توجه به اینکه ارزش‌های کسب‌شده قبل از 20 سالگی حفظ می‌شوند، آموزش کارآفرینی در مقطع ابتدایی اهمیت می­یابد و محتوای آموزش کارآفرینی در این دوره باید متناسب با نیازها و توانمندی‌های دانش­آموزان تدوین شود. بسیاری از کشورها با درنظرگرفتن این مسئله و برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت مقولۀ آموزش، کارآفرینی را وارد برنامه‌های رسمی و غیررسمی مدارس خود کرده‌اند. پژوهش حاضر، با هدف شناسایی مفاهیم قابل‌آموزش کارآفرینی به‌منظور تقویت نگرش کارآفرینانه در دانش­آموزان مقطع ابتدایی انجام شده است. این تحقیق برمبنای هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات کیفی، تحلیل روایتی است. جامعۀ آماری شامل 9 نفر از خبرگان دانشگاهی و 2 خبرۀ تجربی که به‌صورت هدفمند انتخاب شدند و نمونه‌گیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافته است. براساس یافته‌های تحقیق، مفاهیم قابل‌آموزش در هریک از پنج بعد نگرش کارآفرینانه شامل میل به موفقیت، کنترل شخصی، خلاقیت و نوآوری، عزت‌نفس و تشخیص و بهره‌برداری از فرصت شناسایی هستند. نتایج این پژوهش به برنامه­ریزان تألیف کتب درسی، متخصصان امر آموزش کارآفرینی و برگزارکنندگان دوره‌های آموزش کارآفرینی کودکان در تدوین محتوای مناسب این مقطع یاری می‌رساند.}, keywords_fa = {آموزش کارآفرینی,محتوا,مقطع ابتدایی,نگرش کارآفرینانه}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_66374.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_66374_0f95ac6602cb2e2897944e9b19f08092.pdf} }