@article { author = {Bahari, Nader and Aghazade, Hashem and Roshandel Arbatani, Taher and Sedghi, Shahram}, title = {Designing a city Branding Pattern for Entrepreneurship Development (Studied case: Germi City)}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {10}, number = {2}, pages = {221-240}, year = {2017}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {10.22059/jed.2017.238762.652280}, abstract = {City brand is an important asset for sustainable urban development and is a distinction between cities. City branding is a phenomenon that cities need it in order to achieve a sustainable competitive advantage in the age of globalization and setting up for entrepreneurship. The main aim of this research is designing a city Branding Pattern for Entrepreneurship Development in the Germi city. The research method is fundamental practical according to the goal and in terms of data collection it is qualitative, conducted through the Grounded theory method. In this research, 21 faculty members of urban management, marketing management, executive management, government and cultural management, municipal managers and people with urban management experience were exposed to a deep interview using  purposive and snowball sampling methods and then the data was analyzed using open, axial and selective coding. The paradigmatic pattern from the causative required, underlying, confounding variables, strategies and brand consequences (Entrepreneurship development, Social capital development, attract and develop investment and tourism, rural development and the reduction of migration) for the city, the research results are considered.}, keywords = {City Branding,Entrepreneurship Development,Germi city,Grounded theory. Place marketing}, title_fa = {طراحی الگوی برندسازی شهری برای توسعه کارآفرینی (مورد مطالعه: شهرستان گرمی)}, abstract_fa = {برند شهری، دارایی مهمی برای توسعه پایدار شهری بوده و وجه تمایز بین شهرهاست. برندسازی شهر، پدیده ای است که شهرها برای نیل به مزیت رقابتی پایدار در عصر جهانی شدن و بسترسازی برای کارآفرینی، بدان نیاز دارند. هدف اصلی این پژوهش، طراحی الگوی برندسازی شهری برای توسعه کارآفرینی در شهرستان گرمی می‌باشد. روش تحقیق برحسب هدف، بنیادی و برحسب گردآوری اطلاعات کیفی و با استفاده از روش نظریه داده بنیاد انجام شده است. در این پژوهش با استفاده از روش های نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی، 21 نفر از اعضای هیأت علمی رشته های مدیریت شهری، مدیریت بازاریابی، مدیریت اجرایی، مدیریت دولتی و مدیریت فرهنگی و مدیران شهرداری و افراد دارای تجربه مدیریت شهری، مورد مصاحبه های عمیق قرار گرفتند و سپس داده‌های حاصل از آنها از طریق کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیه و تحلیل شد. الگوی پارادایمی برندسازی از شرایط علی ، شرایط زمینه‌ای، متغیرهای مداخله گر، راهبردها و پیامدهای برندسازی(توسعه کارآفرینی، توسعه سرمایه اجتماعی، جذب و توسعه سرمایه گذاری وگردشگری، و توسعه روستایی و کاهش مهاجرت) برای آن شهر، نتایج تحقیق محسوب می شوند.}, keywords_fa = {بازاریابی مکان,برند سازی شهری,تئوری داده بنیاد,توسعه کارآفرینی,شهرستان گرمی}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_63405.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_63405_bf078538986eb6a0d09a6f3deaeaf0ce.pdf} }