@article { author = {Sakhdari, Kamal}, title = {}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {8}, number = {1}, pages = {159-174}, year = {2015}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {10.22059/jed.2015.55473}, abstract = {This research aims to investigate the relationship between networking capabilities and the rate of corporate entrepreneurial activities, and the moderating role of organizational strategic orientations. This is an applied and descriptive-correlational study in terms of purpose and data collection respectively. Investigating 126 supplier companies providing products and services to the mining industry of Iran through a survey questionnaire and the regression analysis using SPSS software indicates that a firm's networking capabilities, comprising partnering pro-activeness, relational capability and portfolio coordination, enhance the firm's engagement in corporate entrepreneurial activities. Moreover, the results show that an entrepreneurial strategic orientation strengthens the impact of networking capabilities on entrepreneurial performance in companies. Establishing connection between a firm's networking capabilities and entrepreneurial performance and investing the moderating role of the firm's strategic orientations, this research provides a better understanding of why some firms are more entrepreneurial than others.}, keywords = {"Networkiing capabilities","entrepreneurial performance"," Entreprneurial strategic orientation"}, title_fa = {قابلیت شبکه‌سازی و عملکرد کارآفرینانة سازمانی: تبیین نقش گرایش‌های راهبردی سازمانی (مورد مطالعه: شرکت‌های ارائهکنندة تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به بخش معدن و صنایع معدنی ایران)}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، بررسی رابطۀ بین قابلیت شبکه‌سازی شرکت‌ها و میزان رفتار کارآفرینانة سازمانی و تبیین نقش تعدیلگر گرایش راهبردی (استراتژیک) سازمانی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی- همبستگی است. پیمایش 126 شرکت ارائه‌کنندة تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به بخش معدن و صنایع معدنی در ایران، از طریق پرسشنامة بسته (پاسخ‌دهندة مدیران) صورت گرفت و نتایج از طریق رگرسیون و نرم‌افزار SPSS تحلیل شد. با توجه به نتایج، قابلیت شبکه‌سازی سازمانی شامل پیش‌فعالی در ایجاد ارتباطات بین سازمانی، قابلیت ارتباطی در ایجاد رابطه براساس اعتماد و تعهد متقابل و توانایی ایجاد هماهنگی در مجموعه ­پیوندهای سازمانی، عملکرد کارآفرینانة شرکت‌ها را افزایش می‌دهد. به‌علاوه، نتایج نشان می‌دهد شرکت‌ها با گرایش راهبردی کارآفرینانة بهتر می‌توانند از قابلیت شبکه‌سازی خود برای اهداف کارآفرینانه استفاده کنند. این پژوهش با ارائة مدلی اجتماعی از کارآفرینی سازمانی، مرتبط‌کردن قابلیت شبکه‌سازی با عملکرد کارآفرینانة شرکت و نیز بررسی نقش تعدیلگر گرایش‌های راهبردی سازمانی، موجب فهم بیشتری از چگونگی عملکرد بهتر کارآفرینانة برخی از شرکت‌ها می‌شود.}, keywords_fa = {عملکرد کارآفرینانة سازمانی,قابلیت شبکه‌سازی,گرایش‌های راهبردی کارآفرینانه}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_55473.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_55473_b7148c7c56e8139cda47e10646a7287d.pdf} }