@article { author = {Adib, Yousef and Mardan Arbat, Fatemeh}, title = {Phenomenology of experiences and entrepreneurs’ perceptions of entrepreneurship phenomenon; A qualitative study}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {7}, number = {3}, pages = {447-465}, year = {2014}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {10.22059/jed.2014.52502}, abstract = {In the current world, entrepreneurs are origin of great developments in industrial, servant and commercial contexts and are motivator of development. The main objective of this study was to explore and deeply explain the experiences of entrepreneurs about entrepreneurship phenomenon, as they perceive themselves. Research method was qualitative in the way of phenomenology. Population included supremo entrepreneurs of Tabriz in industrial, servant and commercial contexts at 1391. Through satiated sampling, 16 participants were selected purposefully. Data were gathered via deep interview and analyzed through method proposed by Smith (1995). Finally, 5 general contexts including entrepreneurship context, economy‚ psychological characteristics, and social characteristics were clarified. Each of these included several sub-contexts.}, keywords = {Creativity,Entrepreneurship,phenomenology,riskily}, title_fa = {پدیدارشناسی تجربیات و ادراکات کارآفرینان از پدیدة کارآفرینی: یک مطالعة کیفی}, abstract_fa = {در جهان امروز کارآفرینان منشأ تحولات بزرگی در زمینه‌های صنعتی، خدماتی، تجاری و غیره شده‌اند و محرک رشد و توسعه به‌شمار می‌روند. مطالعات زیادی در خصوص خصیصه‌های کارآفرینی و کارآفرینان انجام شده است؛ اما پژوهش دربارة کشف و توصیف عمیق و ژرف‌نگرانة ادراکات و تجربیات کارآفرینان از پدیدة کارآفرینی، چنانکه آن‌ها برای خود آن را معنا می‌کنند، بسیار اندک است. هدف اصلی این پژوهش کشف و توصیف عمیق تجربیات کارآفرینان از پدیدة کارآفرینی است. روش انجام پژوهش از نوع کیفی و به شیوة پدیدارشناسی است. جامعة آماری پژوهش کارآفرینان برتر در حوزه‌های گوناگون صنعت، خدمات،‌ تجارت و غیره در شهر تبریز و در سال 1391 است. نمونه‌‌ها به صورت هدفمند انتخاب شدند و حجم آن با توجه به ماهیت پژوهش کیفی تا اشباع داده‌ها (16 نفر) ادامه یافت. داده‌ها از طریق مصاحبة عمیق گردآوری شد و با استفاده از روش پیشنهادی اسمیت (1995) تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان می‌دهد پنج مضمون کلی شامل زمینة کارآفرینی، وضعیت اقتصادی، ویژگی‌های روانشناختی، ویژگی‌های اجتماعی و تلقی از کارآفرینی پدیدار شدند و هریک از مضامین دارای چندین مضمون فرعی بودند. یافته‌های این مطالعه می‌‌تواند تصویری روشن از تجربیات کارآفرینان در زمینة کار آفرینی ارائه دهد.}, keywords_fa = {پدیدارشناسی,خطرپذیری,خلاقیت,کارآفرینی}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_52502.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_52502_6e23026bdf27d71afbc2c1e356acce56.pdf} }