@article { author = {پارسا, عبداله and عبدالوهابی, مرضیه and ظریف, سکینه}, title = {بررسی تأثیر شیوه‌های حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه‌ (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز)}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {4}, number = {4}, pages = {145-164}, year = {2012}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {}, abstract = {این پژوهش با هدف بررسی ارتباط شیوه‌های حل مسأله و ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینانه، با انتخاب تصادفی طبقه‌ای 374 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید چمران در سال 1390-1389 و با روش توصیفی- همبستگی و از طریق تکمیل دو پرسش‌نامه‌ی بررسی ویژگی‌های کارآفرینی و شیوه‌های حل مسأله انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که هر کدام از شیوه‌های چهارگانه‌ی حل مسأله با ویژگی‌های کارآفرینی دانشجویان رابطه‌ی معنادار و مثبت دارند. نتایج رگرسیون نیز نشان داد که شیوه‌های عقلانی و عمل‌گرا، 33 درصد از کل واریانس ویژگی‌های کارآفرینانه‌ی دانشجویان را پیش‌بینی می-کنند و سهم شیوه‌ی حل مسأله‌ی عقلانی از این میزان، 56/0 می‌باشد. سایر شیوه‌های حل مسأله قادر به پیش‌بینی معنادار ویژگی‌های کارآفرینانه‌ی دانشجویان نیستند. تقویت این دسته از شیوه‌های حل مسأله با گنجانیدن متون و تمرین‌های مرتبط در محتوای برنامه‌های درسی دانشجویان، می‌تواند به رشد استعداد کارآفرینی دانشجویان کمک کند.}, keywords = {}, title_fa = {بررسی تأثیر شیوه‌های حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه‌ (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز)}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف بررسی ارتباط شیوه‌های حل مسأله و ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینانه، با انتخاب تصادفی طبقه‌ای 374 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید چمران در سال 1390-1389 و با روش توصیفی- همبستگی و از طریق تکمیل دو پرسش‌نامه‌ی بررسی ویژگی‌های کارآفرینی و شیوه‌های حل مسأله انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که هر کدام از شیوه‌های چهارگانه‌ی حل مسأله با ویژگی‌های کارآفرینی دانشجویان رابطه‌ی معنادار و مثبت دارند. نتایج رگرسیون نیز نشان داد که شیوه‌های عقلانی و عمل‌گرا، 33 درصد از کل واریانس ویژگی‌های کارآفرینانه‌ی دانشجویان را پیش‌بینی می-کنند و سهم شیوه‌ی حل مسأله‌ی عقلانی از این میزان، 56/0 می‌باشد. سایر شیوه‌های حل مسأله قادر به پیش‌بینی معنادار ویژگی‌های کارآفرینانه‌ی دانشجویان نیستند. تقویت این دسته از شیوه‌های حل مسأله با گنجانیدن متون و تمرین‌های مرتبط در محتوای برنامه‌های درسی دانشجویان، می‌تواند به رشد استعداد کارآفرینی دانشجویان کمک کند.}, keywords_fa = {شخصیت کارآفرینانه,شیوه‌های حل مساله,کارآفرینی}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_24405.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_24405_7f0e85bced84778213cd76193d0975ba.pdf} }