@article { author = {Sakhdari, Kamal and Zarei, Behrouz and Sadeghi, Behzad}, title = {Analyzing Start Ups’ Behavioural Model Based on the Customer Development Model (Case Study: Startups in the Accelerators of Tehran)}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {10}, number = {3}, pages = {395-415}, year = {2017}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {10.22059/jed.2017.236576.652243}, abstract = {Despite the increasing importance of startups for countries, there is incomplete understanding of successful start ups’ bahavioural model in the entrepreneurship literature. In this vein, this research aims to analyze the behavioural model of successful startups in accelerators of Tehran. This study is applied in terms of purpose, and qualitative in terms of data gathering method. Our in-depth analysis of 12 startups with template case study strategy indicates that the behavioural model of successful startups fits the customer development model. In particular, six behavioural principles entailing focusing on problem before solution, tendency for trial and error, stating with low scale, flexibility, the simultaneous development of customers and products, and reducing the costs or affordable loss are the dominant bahaviours observed in this study. This provides valuable insights for scholars and potential entrepreneurs in regard to effective behavioural actions while starting a new business.}, keywords = {Behavioural model,Customer development model,Startup,Template case study}, title_fa = {تحلیل مدل رفتاری کسب و کارهای نوپا با استفاده از مدل توسعه مشتری (مطالعه موردی: کسب و کارهای نوپای مستقر در شتاب دهنده‌های شهر تهران)}, abstract_fa = {با وجود گسترش روزافزون نقش و اهمیت کسب‌وکارهای نوپا در جوامع، مفهوم مختصری درمورد الگوهای رفتاری کسب‌وکارهای نوپای موفق در ادبیات کارآفرینی وجود دارد. هدف این پژوهش، تحلیل الگوی رفتاری کسب‌وکارهای نوپای ایرانی در شهر تهران براساس مدل توسعۀ مشتری است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است و برحسب روش گردآوری اطلاعات، کیفی و با استفاده از روش مطالعۀ موردی از نوع طرح پژوهش قالبی یا مبتنی‌‌بر تمپلیت، با ۱۲ کسب‌و‌کار نوپای مستقر در شتاب‌دهنده‌های شهر تهران که با روش نمونه‌گیری قضاوتی انتخاب شده بودند، مصاحبه‌های عمیق انجام گرفته است. مطابق نتایج، رفتارهای تمرکز بر مشکل قبل از راه‌حل، تمایل به آزمون‌وخطا، شروع با مقیاس پایین، انعطاف‌پذیری یا تغییر مسیر، توسعۀ محصول هم‌زمان با توسعۀ مشتری، پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها یا زیان قابل‌تحمل، احتمال موفقیت کسب‌وکارهای نوپا را افزایش می‌دهد}, keywords_fa = {Behavioural model,Customer development model,Startup,Template case study}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_65029.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_65029_ef9072c2570842ea0e650ba539b24774.pdf} } @article { author = {Ziyae, Babak and Rezvani, Mehran and bayati, elahe}, title = {Designing a Framework of entrepreneurial marketing network in pharmaceutical small and medium sized enterprises}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {10}, number = {3}, pages = {417-436}, year = {2017}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {10.22059/jed.2017.227471.652135}, abstract = {Today, networking is considered as a tool which can be used to improve the marketing of entrepreneurial organizations. Small and medium-sized companies use networking to become more agile in recognizing market opportunities. In this research, we have had interviews with managers of medical companies of Tehran and we reach to some results about networking in marketing. The research applied in terms of purpose and Grounded theory approach is used. After collecting  the data, we analyzed them by Atlas T software. According to the findings, managers of small and medium-sized companies in medical realm use networking in marketing in addition to using communication activities such as cooperation and social participation. The results showed that relations and networking have a positive relationship, and new relations and  networking are positively related to entrepreneurial bahaviour}, keywords = {Networking,Entrepreneurial Marketing,Small and Medium Sized Businesses}, title_fa = {ارائه چارچوبی به منظور شبکه سازی بازاریابی کارآفرینانه در کسب و کارهای کوچک و متوسط درحوزه صنایع دارویی}, abstract_fa = {امروزه شبکه‌سازی، ابزاری درنظر گرفته می‌‌شود که می‌تواند اثربخشی بازاریابی کارآفرینانه را بهبود بخشد. در این راستا، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط از شبکه‌سازی بهرۀ زیادی می‌برند تا بتوانند به‌سرعت در تشخیص فرصت‌های موجود در بازار برسند. هدف مطالعۀ حاضر، طراحی چارچوب شبکه‌سازی بازاریابی کارآفرینانه در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در حوزۀ صنایع دارویی استان تهران است. این پژوهش، از نظر هدف کاربردی است که با روش کیفی نظریۀ داده بنیاد به انجام رسید. برای گردآوری داده‌ها، از ابزار مصاحبۀ ساختاریافته استفاده شد و تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از کدگذاری‌های باز و محوری توسط نرم‌افزار 7 Atlas Ti انجام گرفت. یافته‌های تحقیق بیانگر این است که بنگاه‌های کوچک و متوسط فعال در بخش دارو، علاوه‌‌بر انجام بازاریابی از طریق فعالیت‌های ارتباطی عادی خود مانند تعامل و مشارکت در اجتماع، کسب‌وکار و فعالیت‌های تجاری، از طریق شبکه‌سازی نیز بازاریابی را انجام می‌دهند و تنها راه منطقی بازیابی، مقولۀ شبکه‌سازی است. همچنین، نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که حفظ ارتباطات با شبکه‌سازی، رابطۀ مثبتی دارد و ایجاد ارتباطات جدید و شبکه‌سازی، رابطۀ مثبتی با رفتار کارآفرینانه دارد.}, keywords_fa = {Networking,Entrepreneurial Marketing,Small and Medium Sized Businesses}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_64680.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_64680_7ddf6160d2c8601b800658a199a6cb96.pdf} } @article { author = {Rezaee, Nesa and Akbari, Morteza and Padash, Hamid}, title = {Mapping the knowledge of innovation in Iran based on scientific and research articles and Persian theses}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {10}, number = {3}, pages = {437-456}, year = {2017}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {10.22059/jed.2017.204599.651819}, abstract = {The aim of the present research is to map the knowledge of innovation based on scientific and research articles in database of Jahad Daneshgahi university and postgraduate theses in database of Iranian Research Institute and Information Science and Technology (IRANDOC) during 2005 to 2013. This study is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of data gathering. This study investigate 36 data from science database of Jahad Daneshgahi university and 557 data from Ganj (IRANDOC) try to draw communication network related to innovation area. All the gathered data is indexed in this research. After the phase of indexing and reviewing, all documents and attributing appropriate keywords to each one, it is necessary to form the Co-occurrence Matrix. Results indicates that 25 institution contributed in Persian articles and 90 institution contributed in producing theses. Among these, Azad University stands above all by producing 14 scientific and research articles and 53 theses and complementation educated. Moreover, Payame Noor University and Allameh Tabataba'i University in term of producing scientific and research articles stands first and second place in field of knowledge of innovation. Growth of writing and research about knowledge of innovation was associated by 2 articles and 31 theses in 2009, in 2010 Quarterly Journal Parks and development centers have had highest number of published articles in the field of knowledge of innovation}, keywords = {Drawing the Innovation map,Innovation,Science Metric,Studies Knowledge map}, title_fa = {ترسیم نقشه‌ی دانش نوآوری ایران براساس مقالات علمی و پژوهشی و پایان‌نامه‌های فارسی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، ترسیم نقشه‌ی‌دانش نوآوری با مقالات علمی‌وپژوهشی موجود در پایگاه‌اطلاعات‌علمی جهاد دانشگاهی و پایا‌ن‌نامه‌‌های پایگاه‌اطلاعاتی پژوهشگاه علوم،تحقیقات و فناوری اطلاعات(ایرانداک) طی سال‌های 1385 تا 1393است. این پژوهش به روش پیمایشی انجام شده است. در این پژوهش، با بررسی تعداد 36 رکورد علمی از پایگاه‌اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و تعداد 557 رکورد علمی از پایگاه‌گنج(ایرانداک)؛ شبکه ارتباطی رشته‌های مرتبط با حوزه‌ی نوآوری ترسیم شود. بدین تریتیب که در این پژوهش، ‌نمایه‌سازی در موردکلیه‌ی مدارک جمع‌آوری‌شده انجام شد. سپس ماتریس هم‌رخدادی مقالات و پایان‌نامه‌ها به صورت مجزا تهیه‌شده و درنهایت با تجمیع آن‌ها، ماتریس هم‌رخدادی کل مدارک حاصل شده است. یافته‌ها نشان داد که تعداد 25مؤسسه در زمینه‌ی مقاله فارسی و تعداد 90مؤسسه در تولید پایان‌نامه‌ سهیم بودند.دانشگاه آزاد با 14عنوان مدرک در رتبه‌ی اول تولید مقاله و 53عنوان در تولید پایان‌نامه‌، در مقام اول قرار دارد. دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه علامه‌ی طباطبایی به ترتیب در مقام‌های دوم و سوم از حیث تولید پایا‌ن‌نامه‌ و دانشگاه علامه‌ی طباطبایی و دانشگاه تربیت مدرس به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از حیث تولید مقاله می‌باشند.}, keywords_fa = {Drawing the Innovation map,Innovation,Science Metric,Studies Knowledge map}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_65025.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_65025_b8b75935aa4176f0489d3c6580ec905c.pdf} } @article { author = {farokh, shima and kordnaeij, asadollah and Khodadad hosseini, Seyed Hamid and Zali, Mohammad Reza}, title = {Identification of a Growth framework for Small and Medium-Sized Enterprises in Iranian Food Industry, using Grounded Theory}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {10}, number = {3}, pages = {457-475}, year = {2017}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {10.22059/jed.2018.224841.652087}, abstract = {During the previous decade, SMEs’ failure in transforming into established businesses in food industry has been one of the major concerns. Thus, due to their prominent role in economic development, the aim of this research is responding to the concern that: what are the SMEs’ growth factors in Iranian food industry? For this reason, researchers used an applied qualitative strategy, as well as Grounded Theory. Data collection has done by in-depth interview instrument (13 founders of SMEs in food industry of Tehran province). Snowball sampling is used and data analysis shows that core factor is “continuous entrepreneurial passion” that lead to growth outcomes. If some casual conditions influence on entrepreneurial passion, we can observe SME’s growth, by strategies, environmental and mediator factors. with regards to this process the story and propositions are written.}, keywords = {Food industry,Growth framework,Grounded theory,SMEs}, title_fa = {شناسایی الگوی رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط در صنعت غذایی ایران، با استفاده از نظریه برخاسته از داده ها}, abstract_fa = {در دهه‌های گذشته یکی از دغدغه‌های عمده در حوزۀ صنایع غذایی ایران، شکست کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در تبدیل آن‌ها به شرکت‌های رشدیافته و شناخته‌شده بوده است. با توجه به سهم عمدۀ آن‌ها در رشد اقتصادی، این مسئله بیان می‌شود که الگوی رشد کسب‌وکارهای مذکورکدام است؟ به‌منظور رسیدن به الگوی رشد این کسب‌وکارها، از روش کاربردی (بر حسب هدف)، رویکرد کیفی (بر اساس گردآوری نظامند داده‌ها) و راهبرد داده بنیاد استفاده شد. گردآوری داده‌ها، طی مصاحبۀ عمیق با 13 نفر از مؤسسان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، در حوزۀ صنایع غذایی استان تهران صورت گرفت که فرایند رشد را تجربه کرده‌اند. روش نمونه‌گیری در این پژوهش، گلولۀ برفی است و الگوی به‌دست‌آمده نشان می‌دهد، مقولۀ اصلی که به پیامدهای رشد منجر می‌‌شود، استمرار اشتیاق کارآفرینانه است. چنانچه برخی شرایط زمینه‌ساز، بر استمرار اشتیاق کارآفرینانه تأثیرگذار باشد، می‌توان از طریق راهبردها و تحت تأثیر ویژگی‌های محیطی و واسطه‌ای خاص، شاهد رشد این شرکت‌ها بود و بر این اساس، سیر داستان ترسیم می‌‌شود.}, keywords_fa = {Food industry,Growth framework,Grounded theory,SMEs}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_65026.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_65026_2d1e727a78723adcffdee858cd349913.pdf} } @article { author = {motavaseli, mahmood and shojaei, saeed and Chitsazan, Hasti and Mohammadi- Elyasi, GHanbar}, title = {Institutional Barriers to Venture Capital Investment in Iran: A study to explore the incentives of investment in technology based small firms}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {10}, number = {3}, pages = {477-496}, year = {2017}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {10.22059/jed.2017.237808.652263}, abstract = {Venture capital (VC) investment is an important tool for financing the technology based small firms (TBSF). However, the lack of incentives to invest in such firms has prevented the development of VC industry in Iran. Since the institutions create frameworks that shape the incentives and behavior of economic actors, the current study has adopted institutional approach to answer the question: “Which institutions decrease incentives to venture capital investment in TBSFs, and how?” Therefore, this research is applied in terms of purpose, and to answer the mentioned question, has used qualitative grounded theory research method (Glaisarian approach). The statistical population includes VC fund managers, TBSF managers, policy makers and academic experts, 29 of which were selected in a purposive-theoretical sampling. Data were collected and analyzed through conducting semi-structured interviews. The research finding suggest that 5 defective investment stream decrease the incentives to invest in innovation. Institutions such as information disclosure, tax regulations, financial markets (specifically banks), inflation, labor regulations, property rights, law enforcement and several other socio-cultural institutions are critically important in shaping that defective investment streams. Finally it is recommended that policy makers reform institutions rather than direct interventionist policies}, keywords = {Grounded theory,Institutional Theory,Technology based small firms,Venture capital}, title_fa = {موانع نهادی سرمایه گذاری خطرپذیر در ایران: مطالعه‌ای برای واکاوی انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های کوچک فناور}, abstract_fa = {سرمایه‌گذاری خطرپذیر ابزار مهمی در تامین مالی شرکت‌های کوچک فناور است، اما عدم انگیزه برای سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها مانع توسعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ایران شده است. از آنجا که نهادها چارچوب‌هایی را ایجاد می‌کند که انگیزه و رفتار‌ بازیگران اقتصادی را تعیین می‌کند، در این مطالعه تلاش شد به این سوال پاسخ داده شود که چه نهادهایی منجر به کاهش انگیزه برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوچک فناور می‌شود و چگونه؟ لذا این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است و برای پاسخ به سوال فوق از روش کیفی نظریه برخاسته از داده‌ها (رویکرد گلیزری) بهره می‌برد. جامعه آماری شامل مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مدیران بنگاه‌های کوچک فناور، سیاستگذاران و خبرگان دانشگاهی است که 29 نفرشان به شیوه هدفدار-نظری انتخاب شدند و داده‌ها از طریق مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با ایشان جمع‌آوری و تحلیل شد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد پنج جریان سرمایه‌گذاری مانع هدایت سرمایه‌ها به سمت فعالیت‌های فناورانه می‌شود و در شکل‌گیری این جریان‌ها نهادهایی همچون نهادهای افشای اطلاعات، مالیات، مالی (با محوریت بانک‌ها)، تورم، مقررات کار، تجاری و گمرکی، حقوقی قضایی، سیاسی و برخی نهادهای فرهنگی اجتماعی حائز اهمیت‌اند. بر این اساس توصیه می‌شود سیاست‌گذاران به جای اعمال سیاست‌های مداخله‌گرانه مستقیم، موانع نهادی را اصلاح نمایند.}, keywords_fa = {Grounded theory,Institutional Theory,Technology based small firms,Venture capital}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_65028.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_65028_14939e07f7e6b95d36c78515fa6d57f4.pdf} } @article { author = {Mohaghegh Neyshabouri, Mohammad saeed and Talebi, Kambeiz and Sajjadi, Seyyed Mojtaba}, title = {Entrepreneurs' Exit Factors: A Synthesis of Individual-Environmental View}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {10}, number = {3}, pages = {497-516}, year = {2017}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {10.22059/jed.2018.138560.651674}, abstract = {The purpose of this study is to identify the drivers of entrepreneurs' exit. Entrepreneurial exit as an integral part of the entrepreneurial process, in recent years, has been reached lots of interest among researchers in this field. This study is applied in terms of purpose and qualitative in terms of data gathering. All the information in this research has been collected through interviews with 22 entrepreneurs in various spheres of industry, services and advanced technologies who had experienced entrepreneurial exits. After interviews, the data were analyzed and evaluated using open coding, , and finally resulted in 13 main categories in the factors affecting the choice of exit strategy in successful entrepreneurial businesses. The analysis of qualitative data indicates that the entrepreneurial spirit, business environment, education and international experiences are from the most important drivers of selecting exit strategies by entrepreneurs.}, keywords = {Business exit,Entrepreneurial exit,qualitative approach,Serial entrepreneurship}, title_fa = {عوامل خروج کارآفرینان: تلفیق نگاه فردی-محیطی}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش بررسی عوامل خروج کارآفرینان در کسب و کارها می باشد. خروج کارآفرینانه به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از فرآیند کارآفرینی در سال های اخیر مورد توجه محققان این رشته بوده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها کیفی اکتشافی می باشد. اطلاعات این پژوهش از طریق مصاحبه با بیست و دو نفر از کارآفرینان در حوزه های مختلف صنعت، خدمات و فناوری‌های پیشرفته که از حداقل یک تجربه خروج کارآفرینانه برخوردار بوده اند گردآوری شده است. بعد از انجام مصاحبه ها، اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از کدگذاری باز مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت، و در نهایت به ۱۳ مقوله اصلی که همان عوامل خروج کارآفرینانه می باشد، منتج شد. یافته های تحقیق بیانگر این است که روحیه کارآفرینانه، فضای کسب و کار، آموزش و تجربه بین المللی از جمله عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری خروج توسط کارآفرینان می باشند.}, keywords_fa = {Business exit,Entrepreneurial exit,qualitative approach,Serial entrepreneurship}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_65030.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_65030_dc3e6731bef69233b12194e00df6ec6a.pdf} } @article { author = {nadafi, razieh and Ahmadvand, Mostafa}, title = {Identification and Prioritization of Development Factors of Startups Using Q methodology}, journal = {Journal of Entrepreneurship Development}, volume = {10}, number = {3}, pages = {517-534}, year = {2017}, publisher = {Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran}, issn = {2008-2266}, eissn = {2676-4156}, doi = {10.22059/jed.2018.236443.652249}, abstract = {Startups have an essential role in improving employment and production rates. At the same time, there are several factors affecting their growth at micro and macro levels. Thus, the aim of this paper was to identify and prioritize the development factors of startups. This research is an applied and cross-sectional research by using qualitative Q-methodology. Hence, forty participants in rural startup event programs in Isfahan city were selected and studied purposively. The research instrument involved 50 Q cards which were finalized after evaluating the dialog space. The participants arranged the cards into agree, disagree and neutral categories. The PQ- method software was used to analyze the data. Findings revealed that the attitude of participants could be categorized into two dimensions. The first pattern focused on the speed of action, teamwork, the nature of the idea and the opportunity evaluation, and the second pattern emphasized on the customer, competitors, partner, and supporters. Therefore, from the perspective of the first group, attention has been paid to developing creativity and creating the requirements for the innovations in people who are prone to learning through education and creating cultural foundations in the society. While the second pattern considered supporting potential capacities, securing capital investment and the creation of a cooperative working relationships.}, keywords = {Idea,New businesses,Rural Entrepreneurship,Startup,Q-method}, title_fa = {شناسایی و اولویت‌بندی پیشران‌های توسعۀ کسب و کارهای نوپا (استارت آپ‌ها) با استفاده از روش‌‌شناسی کیو}, abstract_fa = {کسب‌وکارهای نوپا نقشی اساسی در اشتغال‌زایی و افزایش تولید دارند. این درحالی است که عوامل مختلفی در گسترش این کسب‌وکارها در سطوح خرد و کلان مؤثر هستند؛ بنابراین، هدف این پژوهش شناسایی و اولویت‌بندی پیشران‌های توسعۀ کسب‌وکارهای نوپا است. از این‌رو، پژوهش حاضر، پژوهشی کاربردی و مقطعی است که با استفاده از روش کیفی از نوع کیو انجام گرفته است. در این پژوهش، 40 نفر از مشارکت‌کنندگان در رویداد هم‌نت روستا در استان اصفهان به‌صورت هدفمند انتخاب شدند که پس از بررسی مبانی نظری، مصاحبه و ایجاد فضای گفتمان، 50 گویه (کارت کیویی) استخراج و پالایش شد. سپس مشارکت‌کنندگان، کارت‌های کیو را در سه دستۀ موافق، مخالف و بی‌نظر مرتب‌سازی و دسته‌بندی کردند. سپس نرم‌افزار PQ-method برای تحلیل عاملی اکتشافی داده‌ها به‌‌کار گرفته شد. نتایج حاصل از امتیازهای استانداردشدۀ آرایه‌های عاملی نشان داد که دیدگاه شرکت‌کنندگان به دو الگوی متفاوت قابل‌تفکیک است. الگوی اول بر سرعت عمل، تیم کاری، ذات ایده و فرصت‌سنجی و الگوی دوم بر مشتری، رقبا، شریک سرمایه‌گذار و حمایت‌ها تأکید دارد. در الگوی اول، توجه بر پرورش خلاقیت و ایجاد زمینه‌های بروز نوآوری‌ها در افراد مستعد از طریق آموزش و ایجاد بسترهای فرهنگی در جامعۀ مورد اشاره است. در الگوی دوم نیز حمایت از ظرفیت‌های بالقوه، تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی کارگروهی در کسب‌وکارهای مورد نظر است.}, keywords_fa = {Idea,New businesses,Rural Entrepreneurship,Startup,Q-method}, url = {https://jed.ut.ac.ir/article_65027.html}, eprint = {https://jed.ut.ac.ir/article_65027_cb909ec7f049d875460c6f603ce212ea.pdf} }